Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Alternatief voor Aeroad?

Jordansz
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:09

Jordansz 10 apr 2020 12:13

Beste iedereen,

Er komt een nieuw model uit van de aeroroad deze is momenteel in voorbereiding.
Deze zou uiterlijk augustus 2021 op de markt moeten worden gebracht. Dit is zo geregeld in regelgevingen prototypes en vrij beschikbaar moeten zijn na een jaar ( bron duitse website, link kon ik zo snel niet terug vinden)

Nu wil ik heel graag een earo bike kopen omdat ik veel wil gaan fietsen met al die corona gekte er even tussenuit.

De aeroroad is een hele mooie fiets eigelijk voor dat geld heb ik na uren zoeken niks mooiers kunnen vinden Maar er komt dus een nieuw model en de vraag is ook hoe deze straks geleverd kan worden ( out of stock ) en mogelijk heel erg lang wachten?

Daarom mijn vraag zijn er alternatieven op een Aeroroad bike? Als we puur kijken naar het frame en de uitstraling en daarbij uitgaan van een "basis" afmontage, dus gewoon 105 shimano en geen toeters en bellen zoals din2 of disc brakes.

Welke merken modellen komen dan in de buurt van de Canyon en zijn nu al gewoon te koop en ook goed op vooraad. Eventueel een modelletje van 1 jaar oud zou ook geen probleem zijn.

Ik had een budget van 3000 euro dat wil ik dan verhogen tot maximaal 3500 ( want moet ook nog mijn helm vervangen en wat nieuwe kleding aanschaffen )

Iemand tips?

Of toch maar wachten op de nieuwe Aeroroad en nog een jaartje doorfietsen op mijn cube attempt uit 2011?
Laatst gewijzigd door Jordansz op 10 apr 2020 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 10 apr 2020 12:18

Afbeelding

marsman
Forum-lid
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 10 apr 2020 12:21

Kijk eens bij Sensa en ook Cube wat je nu al rijdt. Of een Giant Propel, Scot Foil.

Je zult al snel ervaren dat de prijs en uitstraling van de Canyons (als het je past) niet snel geëvenaard worden door andere merken.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 10 apr 2020 12:32

Ik zou kijken naar een Cervelo S3 (grafiet/rood ultegra in promo), Scott Foil (zal ook wel snel een nieuw model aankomen; maar iedereen die ik ken, die met het huidige model rijdt is er zeer positief over), Orbea Orca Aero...
Afbeelding

chris80
Forum-lid
Berichten: 1166
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 10 apr 2020 12:37

Of bijvoorbeeld een Wilier Cento, Trek Madone, Cannondale Systemsix etc etc, Bijna elk merk heeft wel een aero racer.

En staar je ook niet blind op de adviesprijzen, bij een fietsenmaker kun je zo 10-15% korting krijgen, een gratis onderhoudsbeurt, accessoires etc.

Of een fiets uitstraling heeft moet je zelf bepalen, Er zullen zat mensen zijn de Canyon juist geen uitstraling vinden hebben :). Puur allemaal eigen smaak.

Als je budget 3500 is en je voor een 105 afmontage gaat (of Ultegra wat er vaak al op zit bij die prijs) heb je in elk geval keus zat :).

Groet,
Chris

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 10 apr 2020 13:08

Je hebt veel opties, de vraag is wat je mooi vind.
Maar momenteel is scott aan de "goedkope" kant en komt het echt in de buurt van de canyon prijzen, niet alle modellen maar wel veel. En in een winkel is een 10 tot 20% korting afhankelijk van het model mogelijk.

https://www.mantel.com/scott-foil-20-2020

Jordansz
Forum-lid
Berichten: 80
Lid geworden op: 13 jan 2019 18:09

Jordansz 10 apr 2020 13:12

Bedankt voor de reacties!

Ik begrijp van jullie er komen van een heleboel merken een boel nieuwe modellen aan.
Fiets vooral recreatief de laatste jaren wil het nu weer wat meer gaan oppakken en daarom ook maar eens tijd voor een nieuwe bike mijne is inmiddels 9 jaar oud maar nog steeds erg mooie bike om te zien!

Canyon heeft wel een bepaalde uitstraling inderdaad waar ik op 'val' , dan 'vallen' de andere merken toch wel wat tegen puur op basis van de looks, orbea rare lelijke elementen op het frame om de kabels naar binnen te voeren bijvoorbeeld. Schreeuwende logo's in lelijke fonts ( persoonlijke mening ).

Zou ik nu toch een aeroroad kopen voor 2,6K absolute instap model zonder aero cockpit, is die straks dan nog als het nieuwe model komt voor een redelijke prijs door te verkopen? Wat denken jullie

De vraag is dus wanneer die nieuwe aeroroad uitkomt en of het niet enorm geld weggooien is, want het frame komt uit 2015 en zal dus aanzienlijk verbeterd worden.

Hoe realistisch is onderstaand scenario:

- Nu de aeroroad kopen absolute basis model van 2700 euro zonder aero cockpit.
- Het nieuwe model komt ergens in december uit(?)
- Ik verkoop het oude model met een verlies van 500 euro ( na er nog geen 1 jaar op gereden te hebben )

Blijft de cannon haar waarde houden of wordt de aeroroad die nu 2700 euro kost straks nog maar de helft of minder waard als het nieuwe model op de markt is?

Het dillema is: ik wil nu fietsen en kopen, en desnoods kost dat 500 euro maar ik wil geen bike kopen nu die over een halfjaar niemand meer wil hebben omdat er een nieuw model op de markt is.

Wat is uberhaubt een realistische afschrijfwaarde in het geval van een 1 jaar oude fiets + een nieuw model op de markt?

JDW
Forum-lid
Berichten: 248
Lid geworden op: 18 aug 2014 14:11

JDW 10 apr 2020 13:21

Met de aeroad doe je zeker geen miskoop, ook al komt er volgend jaar een nieuw model.
Een overjarig model van andere merken is vaak gunstig geprijsd te vinden, hou op de canyon website de outlet in de gaten.

Ik zou bijvoorbeeld deze wel durven suggeren, als je geen fiets wil die je vaak ziet.
https://www.merlincycles.com/3t-strada- ... 68381.html


Maar als ik het zo hoor is de keuze gemaakt en wil je eigenlijk het nieuwe model. Dan raadt ik aan om op je oude fiets te blijven rijden. Geen afschrijving is dus meer geld in de spaarpot voor de aankoop van het nieuwe model (want dat ga je niet halen met 2700€).

wasbeer2006
Forum-lid HC
Berichten: 12661
Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47

wasbeer2006 10 apr 2020 13:30

Realistische afschrijfprijs is zo moeilijk maar ik denk dat je er na een jaar niet veel meer dan 1500 voor ga krijgen en als je er een met velgremmen koopt wordt de spoeling dat wil bijna niemand meer hebben.

Wat doet in deze crisistijd de markt de ervaring leert dat je einde jaar 30% op de nieuweprijzen krijgt aan korting.

Je moet gewoon zelf kiezen wat je wilt hebben er zijn veel mooie fietsen. De nieuwe Venge, de tarmac en bv de addict zijn ook bijna aero racers en nieuw.

Behalve de nieuwe venge ken ik niet zo heel veel nieuwe aero racers zonder extreem uiterlijk ala C,dale, Trek etc. De foil is al wat ouder, de aeroad ook.

marsman
Forum-lid
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 nov 2008 13:05
Locatie: Midden NL

marsman 10 apr 2020 13:39

Staar je niet blind op de 2ehands prijzen. Je bent al snel 50% kwijt van de nieuwprijs na 1 jaar. Ik zou gewoon niet wachten op de nieuwe aerroad. De wijzigingen zijn niet zo groot dacht ik, en volgens mij zijn er nog een paar issues met het nieuwe model waardoor de introductie al eens is uitgesteld. Let ook op de Outlet bij Canyon, soms komt er een mooi model tegen een aantrekkelijke prijs voorbij.
Ik pak ze wel weer in de afdaling :-)

chris80
Forum-lid
Berichten: 1166
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 10 apr 2020 13:58

Ik zou bij een fiets kopen sowieso geen rekening houden met wat die 2de hands nog waard kan zijn.. Ik neem aan dat je er wel een paar jaar op wil fietsen en dan is de afschrijving toch enorm. Of dat het nu het oude of nieuwe model is. En mensen die een 2de hands fiets kopen letten over het algemeen niet zo op welk model het is. Anders koop je wel nieuw :).

Ik zou gewoon kopen wat je mooi vind, voor jou budget is er veel te krijgen,

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15959
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 10 apr 2020 14:52

Er komen elk jaar nieuwe modellen uit.
Je kan dus ook elk jaar wachten op het weer nieuwere model.
Koop nooit een nieuwe fiets met het idee hoeveel je er 2e hands nog voor gaat kunnen krijgen, het is bijna altijd minder dan je denkt.
Als een Aeroad je past en jij vindt deze mooi dan moet je die aanschaffen.
Maar er zijn zoveel andere merken/modellen die ook goed zijn en je zouden kunnen passen.

Kijk eens naar een Trek Madone, een Sensa Guilia Evo of een Giant Propel. die kan je, mits een beetje zoekwerk op dit forum, ook aan heel concurrentiële prijzen kopen.

Succes.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie