Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Eerste racefiets kopen

Siem_
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2020 23:29

Siem_ 31 mar 2020 23:44

Beste,

Ik ben van plan om een eerste racefiets te gaan kopen. Echter, ik heb geen ervaring op dit gebied en dus ook niet de juiste kennis om te beoordelen of ik een goeie fiets koop. Ik ben van plan een tweedehands racefiets aan te schaffen om te kijken of het me bevalt.
Ik heb wat rondgevraagd bij bekenden en er is mij een racefiets aangeboden voor 1oo,-. Het gaat om deze racefiets:

https://www.koop-plein.nl/fietsen-en-br ... let_i20442

Dit is niet de link waar ik hem ga kopen maar een foto en wat informatie over de fiets die ik vond toen ik de racefiets googlede.
Ik heb al wat vaker op dit forum gekeken voor wat tips en hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen met het beoordelen van deze fiets. Omdat ik nog niet zeker weet of het me zal bevallen wil ik niet te veel geld uitgeven, is dit een goede eerste racefiets om te kijken of het me bevalt?

Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt!

Groetjes Siem

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15951
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 01 apr 2020 20:56

En waarom ga je niet langs de Decathlon?
Of langs een fietsenzaak kijken naar een 2ehands?

Want dat rijwiel uit je link is enkel een bron van ellende op de korte tot net niet middellange termijn en geen racefiets.
I know myself like no one else
Nothing to defend

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 02 apr 2020 08:34

Voor dat geld zou ik een goede tweedehands kopen. Probeer iemand te vinden die er verstand van heeft om mee te gaan kijken of de fiets technisch in orde is. Dat moet lukken met dit budget. En indien al tweedehands kun je hem waarschijnlijk met beperkt verlies weer verkopen als het niet bevalt.

HarryuitHilversum
Forum-lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05

HarryuitHilversum 02 apr 2020 09:49

Ik zou een fiets kopen met minimaal: een aluminium frame met carbon voorvork, een recente Tiagra groep (beter 105) en van een gangbaar merk. 2e hands kun je die vinden voor rond de 350 euro.

Die fietsen zijn goed te onderhouden (kwaliteitsbehoud) en behouden ook hun waarde als je ze wilt verkopen.

Je kunt of zelf de boer op gaan, meet je dan even op, zodat je weet welke maat fiets je nodig hebt. Aks je dat niet ziet zitten, ga dan naar een fietsenhandel die ook 2e hands verkoopt.

Racemuis
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 jul 2019 11:40

Racemuis 03 apr 2020 14:06

hi Siem,

ik denk dat je met EUR 100 niet zo ver komt. Vanaf 200 of 250 euro kun je een redelijke fiets op marktplaats vinden om te kijken of je het iets vindt. Let er wel op dat er nog eenzelfde bedrag bij komt aan schoenen en kleding.

Siem_
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2020 23:29

Siem_ 04 apr 2020 00:14

Hartstikke bedankt allemaal voor de snelle reacties! Ik was inderdaad vergeten te vermelden dat ik niet van plan ben om lange ritten te maken. Ik wil graag een wielrenfiets aanschaffen om naast het fitnessen op een leuke manier aan mijn conditie te werken. De fiets zal dan ook circa 2 a 3 keer per week gebruikt worden voor een duur van ongeveer 1 uur per keer. Is het dan nog steeds een slechte aankoop?

Groetjes Siem

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 apr 2020 08:29

Ja. Het blijft speelgoed. Met een Playmobiel autootje ga je ook niet naar de supermarkt om de hoek om boodschappen te doen.

Wat mij betreft kijk je dan beter naar een stalen Giant Peloton met buiscommandeurs of iets vergelijkbaars. Bij voorkeur met een Shimano Exage 7 speed groep. Zeker als de wielen nog in goede staat zijn, heb je een nagenoeg onverwoestbare fiets voor 100 a 150 euro.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie