Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Eerste racefiets kopen

Siem_
Forum-lid
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mar 2020 23:29

Siem_ 31 mar 2020 23:44

Beste,

Ik ben van plan om een eerste racefiets te gaan kopen. Echter, ik heb geen ervaring op dit gebied en dus ook niet de juiste kennis om te beoordelen of ik een goeie fiets koop. Ik ben van plan een tweedehands racefiets aan te schaffen om te kijken of het me bevalt.
Ik heb wat rondgevraagd bij bekenden en er is mij een racefiets aangeboden voor 1oo,-. Het gaat om deze racefiets:

https://www.koop-plein.nl/fietsen-en-br ... let_i20442

Dit is niet de link waar ik hem ga kopen maar een foto en wat informatie over de fiets die ik vond toen ik de racefiets googlede.
Ik heb al wat vaker op dit forum gekeken voor wat tips en hoop dat jullie mij misschien kunnen helpen met het beoordelen van deze fiets. Omdat ik nog niet zeker weet of het me zal bevallen wil ik niet te veel geld uitgeven, is dit een goede eerste racefiets om te kijken of het me bevalt?

Ik hoor graag van jullie en alvast bedankt!

Groetjes Siem

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15951
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 01 apr 2020 20:56

En waarom ga je niet langs de Decathlon?
Of langs een fietsenzaak kijken naar een 2ehands?

Want dat rijwiel uit je link is enkel een bron van ellende op de korte tot net niet middellange termijn en geen racefiets.
I know myself like no one else
Nothing to defend

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 02 apr 2020 08:34

Voor dat geld zou ik een goede tweedehands kopen. Probeer iemand te vinden die er verstand van heeft om mee te gaan kijken of de fiets technisch in orde is. Dat moet lukken met dit budget. En indien al tweedehands kun je hem waarschijnlijk met beperkt verlies weer verkopen als het niet bevalt.

HarryuitHilversum
Forum-lid
Berichten: 733