Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

toch een gravelfiets...maar welk?

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2857
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 03 apr 2020 12:36

Uitstekend.

Nu willen wij natuurlijk wel weten wat voor korting je hebt gekregen en wat je er voor hebt moeten doen :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4223
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 03 apr 2020 12:53

Mooie fiets, maar ik zag in de specs dat deze fiets geen steekassen heeft. Klopt dat? Zou voor mij, in combinatie met remschijven, toch een dealbreaker zijn.

alby72
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 mar 2020 13:41

alby72 03 apr 2020 13:36

Philippos schreef: 03 apr 2020 12:36 Uitstekend.

Nu willen wij natuurlijk wel weten wat voor korting je hebt gekregen en wat je er voor hebt moeten doen :mrgreen:
10% :like: + gratis verzenden en afmontage
en ik heb fotos van mijn vrouw gestuurd (aangekleed)met onder.............
ze komt zelfs de fietsophalen als ik minder dan 10% korting krijg :lol: :lol: :lol: :mrgreen:
dus......wel gelukt om een mooie korting te krijgen

alby72
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 mar 2020 13:41

alby72 03 apr 2020 13:39

Hanz Bé schreef: 03 apr 2020 12:53 Mooie fiets, maar ik zag in de specs dat deze fiets geen steekassen heeft. Klopt dat? Zou voor mij, in combinatie met remschijven, toch een dealbreaker zijn.
hoi Hanz,
heerlijk gezegd ik weet het niet. :roll:
ben zelfs een beginner en niemand heeft mij hierop attent gemaakt
hopelijlk wordt het geen probleem zonder steekassen
waarvoor heb je ze nodig? meer voor off road? :roll:

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2857
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 03 apr 2020 14:07

Wiel uitlijning als je je wiel er weer eens op zet. Met steekas gaat dit beter. Met QR gaat het ook goed, maar wil wel eens iets meer priggelwerk zijn.

Voordeel van steekas is dat daar meer wielen voor de verkrijgen zijn, al zijn genoeg naven waar ombouw kits voor bestaan om tussen steekas en qr te schakelen.

alby72
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 mar 2020 13:41

alby72 03 apr 2020 14:24

bedankt Philippos!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 03 apr 2020 14:50

1800 Euro voor een fiets met alu frame voor wielen met QR.
Gratis afmontage is niet meer dan normaal he.
Misschien toch nog maar eens van mening veranderen. :)
Voor een heel klein beetje meer heb je in een andere winkel een fiets met carbon frame, steekassen en Di2
De Kuota K-Xtreme is dan weer net anders dan de K-Allroad Race gravelfietsen en meer gericht op sportief wedstrijdgebruik. De achter driehoek werd ontworpen voor het beter opvangen van de verhoogde belasting van de schijfremmen en het gebruik op zwaar parcours. Verder is het frame voorzien van een compleet interne kabelgeleiding en TX12 steekassen voor en achter.
Kuota K-Xtreme.png
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1633
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 03 apr 2020 15:09

Hanz Bé schreef: 03 apr 2020 12:53 Mooie fiets, maar ik zag in de specs dat deze fiets geen steekassen heeft. Klopt dat? Zou voor mij, in combinatie met remschijven, toch een dealbreaker zijn.
Ja, met qr.
Het is ook een oud frame, weinig tyre clearence, oorspronkelijk bedoeld als cyclocrosser. ze werden voorheen als speedster cx ook nog als crosser verkocht.
Nu met een grx groep erop ook mag het ineens gravelracer heten🤔

GreyStar
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 dec 2019 20:14

GreyStar 03 apr 2020 15:41

Lcsmet schreef: 03 apr 2020 14:50 Voor een heel klein beetje meer heb je in een andere winkel een fiets met carbon frame, steekassen en Di2
Afhankelijk natuurlijk als het de juiste maat is voor de TS...
In ieder geval was deze fiets zelfs nog even (en vermoedelijk nog steeds) goedkoper te krijgen

Een tijdje terug had hij er zelfs nog een staan met gewone Ultegra voor 1499€ als ik me niet vergis.

Maar terug naar de Speedster...
Ik was een tijdje terug ook aan het uitkijken naar een gravel bike en toen kwam bij mij die Speedster Gravel ook in beeld. Ik heb echter naast de afmontage en de banden geen verschillen gevonden tussen de gewone Speedster en de Speedster Gravel reeks. Het prijsverschil tussen beide reeksen was naar mijn aanvoelen groter dan de meerwaarde die ik zou ervaren in prestaties tussen de gebruikte groep.
In de 2019 versie was er zelfs geen verschil in afmontage tussen de twee reeksen (of het is mij niet opgevallen); enkel in de prijs.
De meeste andere merken doen m.i. iets meer moeite om het onderscheid te maken tussen bijvoorbeeld endurance modellen en gravel bikes (e.g. Domane vs Checkpoint bij Trek)
Bijlagen
Kuota Xtreme.PNG
Trek Domane SL5 | Specialized CruX Sport

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 03 apr 2020 16:21

GreyStar schreef: 03 apr 2020 15:41 .........
In ieder geval was deze fiets zelfs nog even (en vermoedelijk nog steeds) goedkoper te krijgen......................
De prijs durft inderdaad wat te fluctueren.
Niet enkel bij deze fiets trouwens, heel af en toe zijn er "tijdelijke" actieprijzen op de actieprijzen. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

alby72
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 29 mar 2020 13:41

alby72 03 apr 2020 16:24

ben blij te zien dat deze topic heeft een grote success gehad!
zo te lezen, van de laatste posts, ik begrip dat ik had met 1800 euro iets moooier had kunnen kopen. of beter gezegd ik had meer voor mijn geld kunnen krijgen
ik begrijp en waardeer jullie mening maar als jullie commentaren leest het lijkt als ik de slechte fiets ooit heb gekocht :shock: :)
ik had misschien beter kunnen krijgen maar voor een beginner die niet eens weet het verschil tussen een steekas en een QR het lijkt me een prima keus. ik weet dat jullie zullen denken.............tja, als je een beginner bent je had beter 1800 euro beter aan besteden ........dat begrijp ik ook maat tja, uiteindelijk een goede fiets gekocht....en het fietst lekker :D :like:
ter duidelijk, ik heb op dit forum geschreven om juist jullie advies te vragen daardoor alle opinie en commentaren zijn van harte Welkom :like:
bedankt voor jullie advies :like:

GreyStar
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 dec 2019 20:14

GreyStar 03 apr 2020 17:27

alby72 schreef: 03 apr 2020 16:24 ... ik begrijp en waarderd jullie opinie maar om jullie commentaren te lezen het lijkt als ik de slechte fiets ooit heb gekocht :shock: :) ....
alby72 schreef: 03 apr 2020 16:24 ... uiteindelijk een goede fiets gekocht....en het fietst lekker :D :like:
Het is zeker niet de slechtste fiets ooit! Integendeel, voor wat een proefrit waard is natuurlijk, maar ik vond die Speedster zeker "lekker fietsen".
alby72 schreef: 03 apr 2020 16:24 ... zo te lezen, van de laatste posts, ik begrip dat ik had met 1800 euro iets moooier kunnen kopen. of beter gezegd ik had meer voor mijn geld kunnen krijgen ...
Tja, dat is altijd de afweging natuurlijk:
- Enerzijds voor wat de fiets zelf betreft, maar het is niet altijd makkelijk appelen met appelen te vergelijken en er is natuurlijk ook altijd de factor persoonlijke voorkeur, smaak en gevoel en dan wordt het al helemaal moeilijk te vergelijken.
- Maar anderzijds ook voor bij wie je de 1800 euro besteedt. Ik heb het sowieso al niet zo voor 12go, toch zeker niet voor wat de aankoop van een fiets betreft, maar los daarvan krijg je bij "iedere" lokale FM ook minstens 10% op een Scott. En naast het feit dat we de lokale FM's in deze tijden misschien wel wat extra moeten steunen, krijg je er ongetwijfeld nog een veel betere service.
Trek Domane SL5 | Specialized CruX Sport

Plaats reactie