De scott is een beperkte gravelracer. Tyre clearence is wat ondermaats mijnsinziens.
Lees dit;
Tire clearance is limited, does not have vertical compliance of a good gravel bike, BB is too high and frame is pretty stiff. There are many far better choices. Both better bikes and better for the money
toch een gravelfiets...maar welk?
bedankt t2300
jammer, ik dacht dat uiteindelijk een goede fiets gevonden had
welke gravel fiets komen in deze prijs categorie ( 1500/1700 euro) volgens jou in aanmerking
gezien dat mijn eerste keus (Canyon grail AL 7.0) tot einde Okotber zal duren en mijn potenitele 2de keus( topstone 105) tot Augsutus
ik weet het echt niet meer. zal eventueel een Giant Revolt 0 of een trek Checkpoint ALR 5 een optie zijn?
jammer, ik dacht dat uiteindelijk een goede fiets gevonden had
welke gravel fiets komen in deze prijs categorie ( 1500/1700 euro) volgens jou in aanmerking
gezien dat mijn eerste keus (Canyon grail AL 7.0) tot einde Okotber zal duren en mijn potenitele 2de keus( topstone 105) tot Augsutus
ik weet het echt niet meer. zal eventueel een Giant Revolt 0 of een trek Checkpoint ALR 5 een optie zijn?
Als ik nu in die prijscategorie zou kopen;
Pinnacle Arkose (x of d3)
Ribble CGR 725 of CGR AL
Holdsworth Mystique Rival (ik heb de force variant, erg blij mee)
Zoals je merkt, ik heb een zwak voor Britse fietsen, zeker voor het gravel werk.
Pinnacle Arkose (x of d3)
Ribble CGR 725 of CGR AL
Holdsworth Mystique Rival (ik heb de force variant, erg blij mee)
Zoals je merkt, ik heb een zwak voor Britse fietsen, zeker voor het gravel werk.
De Britten hebben door hun belabberde wegennetwerk en het uitgebreide canal towpaths (vroeger werden er schuiten door paarden langs kanalen getrokken), een ontzettend groot assortiment betaalbare gravel achtige fietsen. De Arkose en de Ribbles zijn zeer geliefde fietsen daar.
Bedankt allemaal,
Zijn bvb de rbble en de pinnacle alleen via internet te bestellen? Of zijn er winkels in NL waar deze fietsen kunnen bekeken worden? Ze lijken me mooie fietsen maar ik vraag me af als een beginner ( ik dus) zal het verschil merken tegenover wat meer commerciele brands. Mijn gebruik zal voor 60/70% van de tijd op normale wegen zijn. .daarom mijn keus op een gravel fiets die iets beter op normale wegen dan bospaden presteert. De enige reden waroom ik niet voor een racefiets heb gekozen is puur geometrie en zithouding. Ik wil graag wat meer rechtop en relax zitten. En nee, het wordt geen heren hybride/stadfiets
Het blijft dus een moelijke keus. Misschien beter om. Naar een winkel te gaan en verschillende fietsen en merken te gaan proberen.
In ieder geval waardeer ik enorm jullie tijd en tips. Bedankt
Zijn bvb de rbble en de pinnacle alleen via internet te bestellen? Of zijn er winkels in NL waar deze fietsen kunnen bekeken worden? Ze lijken me mooie fietsen maar ik vraag me af als een beginner ( ik dus) zal het verschil merken tegenover wat meer commerciele brands. Mijn gebruik zal voor 60/70% van de tijd op normale wegen zijn. .daarom mijn keus op een gravel fiets die iets beter op normale wegen dan bospaden presteert. De enige reden waroom ik niet voor een racefiets heb gekozen is puur geometrie en zithouding. Ik wil graag wat meer rechtop en relax zitten. En nee, het wordt geen heren hybride/stadfiets
Het blijft dus een moelijke keus. Misschien beter om. Naar een winkel te gaan en verschillende fietsen en merken te gaan proberen.
In ieder geval waardeer ik enorm jullie tijd en tips. Bedankt
Je kunt hooguit geluk hebben dat een forumlid bij je in de buurt zo'n fiets heeft staan waar je even langs mag. Pinnacle is het huismerk van Evans cycles en alleen daar verkrijgbaar. In de winkel in het VK of online. Ribble is alleen online dacht ik.
Hoi.
Ik was/ben zelf ook in de markt voor een gravel-achtige fiets. Belangrijkste is, wat wil je ermee gaan doen. Een 'hardcore' gravelbike heb ik bv niet nodig, wel 1 die 35 mm aankan, en zich ook op de weg nog goed op gang laat trekken. Bikepacking ga ik ook niet doen.
Levertijden zijn overal kak. En als je een allround leuke fiets wilt voor niet al teveel geld is die Scott Speedster gravel nog niet eens zo'n slechte keuze, da's gewoon een leuke allrounder. En op het oog een hele mooie fiets. Je gaat toch geen wedstrijden rijden, gewoon testritje gaan maken. En de fiets ff bekijken in het echt. Vriend van mij heeft zo'n Scott, uiterst tevreden mee... naast een Scott Foil racer. Maar voor een kroeg. gravel en slechtweertitje pakt hij die Speedster,
Ik ga voor een Koga Colmaro Allroad. wellicht ga ik die tzt nog wel overspuiten (kan ik zelf) om het echt mijn eigen fiets te maken. En koop ik tzt nog een leuk goed licht wielsetje erbij met een paar snelle wegbandjes er op.... ach over een jaar is alleen de groep en het frame nog orgineel, ken mezelf.
Ik was/ben zelf ook in de markt voor een gravel-achtige fiets. Belangrijkste is, wat wil je ermee gaan doen. Een 'hardcore' gravelbike heb ik bv niet nodig, wel 1 die 35 mm aankan, en zich ook op de weg nog goed op gang laat trekken. Bikepacking ga ik ook niet doen.
Levertijden zijn overal kak. En als je een allround leuke fiets wilt voor niet al teveel geld is die Scott Speedster gravel nog niet eens zo'n slechte keuze, da's gewoon een leuke allrounder. En op het oog een hele mooie fiets. Je gaat toch geen wedstrijden rijden, gewoon testritje gaan maken. En de fiets ff bekijken in het echt. Vriend van mij heeft zo'n Scott, uiterst tevreden mee... naast een Scott Foil racer. Maar voor een kroeg. gravel en slechtweertitje pakt hij die Speedster,
Ik ga voor een Koga Colmaro Allroad. wellicht ga ik die tzt nog wel overspuiten (kan ik zelf) om het echt mijn eigen fiets te maken. En koop ik tzt nog een leuk goed licht wielsetje erbij met een paar snelle wegbandjes er op.... ach over een jaar is alleen de groep en het frame nog orgineel, ken mezelf.
Ik ben verrast dat niemand de mogelijkheid tot gebruik van 650B wielen (27.5 inch) mee laten wegen in de keuze (banden tot 55/60mm). Dat maakt de fiets nog breder inzetbaar, en dat is volgens mij de bedoeling van een gravelbike. Iedereen in mijn omgeving die met 650B kan rijden, doet dat ook. Ikzelf weet niet beter: setje wielen met profieloze banden (voor strand en droge condities) en setje wielen met moppenbanden voor modder, MTB tracks en hoogteverschil en rotsen.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Hi Diezl,Diezl schreef: ↑01 apr 2020 09:21 Hoi.
Ik was/ben zelf ook in de markt voor een gravel-achtige fiets. Belangrijkste is, wat wil je ermee gaan doen. Een 'hardcore' gravelbike heb ik bv niet nodig, wel 1 die 35 mm aankan, en zich ook op de weg nog goed op gang laat trekken. Bikepacking ga ik ook niet doen.
Levertijden zijn overal kak. En als je een allround leuke fiets wilt voor niet al teveel geld is die Scott Speedster gravel nog niet eens zo'n slechte keuze, da's gewoon een leuke allrounder. En op het oog een hele mooie fiets. Je gaat toch geen wedstrijden rijden, gewoon testritje gaan maken. En de fiets ff bekijken in het echt. Vriend van mij heeft zo'n Scott, uiterst tevreden mee... naast een Scott Foil racer. Maar voor een kroeg. gravel en slechtweertitje pakt hij die Speedster,
eigenlijk dit is exact mijn punt
ik heb nogsteeds een MTB waar ik eventueel puur bospaden en in de modder kan fiesten. Ik was opzoek naar een allrounder waarvan 60/70% op normale wegen zal gerbuikt worden. ik hoef ook geen hardcore gravel fiets zoals je noemt het . ik ben niet van plan om wedstrijden mee te gaan rijden maar ook niet om alleen gravel or bospaden. heb contact gehad met de fietswinkel en ik zal de speedster gravel 10 voor 1800 euro kunnen krijgen. het lijkt me een prima deal maar natuurlijk ben ik nog niet helemaal uit veel te snel
Persoonlijk zou ik dan gaan voor die instapper (die groene, mooiste kleur in mijn ogen) prima fiets, en wat je bespaard - evt nog met extra korting - zou ik dan evt besteden aan een echt goede wielset. Aandrijving kun je dan bij vervanging evt opwaarderen...alby72 schreef: ↑01 apr 2020 10:02Hi Diezl,Diezl schreef: ↑01 apr 2020 09:21 Hoi.
Ik was/ben zelf ook in de markt voor een gravel-achtige fiets. Belangrijkste is, wat wil je ermee gaan doen. Een 'hardcore' gravelbike heb ik bv niet nodig, wel 1 die 35 mm aankan, en zich ook op de weg nog goed op gang laat trekken. Bikepacking ga ik ook niet doen.
Levertijden zijn overal kak. En als je een allround leuke fiets wilt voor niet al teveel geld is die Scott Speedster gravel nog niet eens zo'n slechte keuze, da's gewoon een leuke allrounder. En op het oog een hele mooie fiets. Je gaat toch geen wedstrijden rijden, gewoon testritje gaan maken. En de fiets ff bekijken in het echt. Vriend van mij heeft zo'n Scott, uiterst tevreden mee... naast een Scott Foil racer. Maar voor een kroeg. gravel en slechtweertitje pakt hij die Speedster,
eigenlijk dit is exact mijn punt
ik heb nogsteeds een MTB waar ik eventueel puur bospaden en in de modder kan fiesten. Ik was opzoek naar een allrounder waarvan 60/70% op normale wegen zal gerbuikt worden. ik hoef ook geen hardcore gravel fiets zoals je noemt het . ik ben niet van plan om wedstrijden mee te gaan rijden maar ook niet om alleen gravel or bospaden. heb contact gehad met de fietswinkel en ik zal de speedster gravel 10 voor 1800 euro kunnen krijgen. het lijkt me een prima deal maar natuurlijk ben ik nog niet helemaal uit veel te snel
Waarin weegt die 650 nu echt door tov een brede 700 wielset?JoostG schreef: ↑01 apr 2020 09:33 Ik ben verrast dat niemand de mogelijkheid tot gebruik van 650B wielen (27.5 inch) mee laten wegen in de keuze (banden tot 55/60mm). Dat maakt de fiets nog breder inzetbaar, en dat is volgens mij de bedoeling van een gravelbike. Iedereen in mijn omgeving die met 650B kan rijden, doet dat ook. Ikzelf weet niet beter: setje wielen met profieloze banden (voor strand en droge condities) en setje wielen met moppenbanden voor modder, MTB tracks en hoogteverschil en rotsen.
Voor mijn gevoel komt de 650 nog niet echt door als een blijvertje? Ik zie maar weinig directe gravelwiel setjes te koop. Dus met juiste body en as-diameters.
Ik heb recent een nieuwe 700 set gespaakt, en heb uit mijn oude wielen de naven over. Ik twijfel, of weer een 700 velg te spaken, of een 650b. Zoek eigenlijk naar doorslaggevende ervaring voor de 650 variant!?