Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe race/gravel fiets advies

Nijlpaard
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2020 14:13

Nijlpaard 28 mar 2020 14:21

Ik rij momenteel op een oude alu Fausto Coppi van mijn vader, maar het frame is eigenlijk net iets te groot en er zijn veel zand- en grindpaden in mijn omgeving. Daarom ben ik op zoek naar een racefiets waar ik veelzijdig en in redelijk comfortabele zithouding (voor een racefiets) mee kan rijden, zonder al te veel op snelheid in te leveren. Daarmee bedoel ik ik rij vooral alleen en hoef geen Strava-strijder te worden, maar wil wel lekker doortrappen om een goeie workout te krijgen. Ik kom uit op een traditionele racefiets met ruime voor bredere banden of een gravelfiets. Mijn budget is ongeveer 1100 euro maar mocht ik voor 1500 veel meer fiets kunnen krijgen ben ik eventueel bereid om de komende maand alleen bonen te eten. De Cube Nuroad modellen lijken een goede prijs/kwaliteit verhouding te hebben voor mijn wensen, echter weet ik niet of de hydraulische remmen en de GRX groep van de duurdere uitvoering 400 euro meer waard zijn. Andere merken/modellen hoor ik ook graag suggesties over!

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8519
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 28 mar 2020 19:26

Cube cross race pro ,verschil met de nuroad is miniem merk je niet eens.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

klaastuin
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 27 mar 2014 14:32

klaastuin 28 mar 2020 22:59

Ik ben mijn Nuroad aan het ombouw van mechanische remmen naar hydraulische. Dat zegt denk ik genoeg over wat ik vind van het verschil. ;-)

Edit: nog even t.a.v. de hierboven genoemde Cross Race Pro: dat is idd een prima alternatief. Ik vind persoonlijk de kleurstelling een stuk minder, maar over smaak.... De Cross heeft een iets kortere wielbasis en een iets steilere balhoofdhoek. Of je dat gaat merken is de vraag, maar als je het merkt dan is dat naar mijn idee positief: de Nuroad mag van mij wel wat pittiger. Tenslotte is de aandrijving wel een verschilletje: op de Nuroad zit een 46/30 crankstel. Als je veel /geregeld onverhard in de heuvels rijdt, eventueel in combinatie met bepakking dan is dat wel een voordeel.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8519
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 29 mar 2020 10:04

klaastuin schreef: 28 mar 2020 22:59 Ik ben mijn Nuroad aan het ombouw van mechanische remmen naar hydraulische. Dat zegt denk ik genoeg over wat ik vind van het verschil. ;-)

Edit: nog even t.a.v. de hierboven genoemde Cross Race Pro: dat is idd een prima alternatief. Ik vind persoonlijk de kleurstelling een stuk minder, maar over smaak.... De Cross heeft een iets kortere wielbasis en een iets steilere balhoofdhoek. Of je dat gaat merken is de vraag, maar als je het merkt dan is dat naar mijn idee positief: de Nuroad mag van mij wel wat pittiger. Tenslotte is de aandrijving wel een verschilletje: op de Nuroad zit een 46/30 crankstel. Als je veel /geregeld onverhard in de heuvels rijdt, eventueel in combinatie met bepakking dan is dat wel een voordeel.
Als het budget €1100,- is dan valt de nuroad met GRX groep af en deze is volgens mij nog voorlopig niet leverbaar.ik heb de standaard remblokken vervangen door jagwire blokken en deze remmen beduidend beter.Maar log is de fiets wel maar dan kan ook niet anders met dit gewicht.Maar voor €1000,- koop je een prima fiets en Tiagra schakelt boven verwachting goed.De cross heeft 105 als afmontage.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Plaats reactie