Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Wilier Izoard tweedehands?

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 13 feb 2020 19:15

ypuh schreef: 13 feb 2020 13:42 Deze Izoard biedt weinig van de voordelen waar carbon zo om geroemd wordt. Niets wijst uit dat deze fiets merkbaar stijver, comfortabeler, mooier, aerodynamischer of lichter zal zijn dan een instap aluminium frame.

De 11s groepen zijn wel een niveautje hoger dan 10s.
Zooo.... dat zijn wel heel stellige uitspraken (eerste deel van de quote). Neem aan dat je dit niet zegt zonder zelf ervaring met deze fiets/het Izoard frame te hebben. Mijn mening (ook vergeleken met een (instap) alu frame) is in ieder geval anders.

Het is jammer dat de TS regio Den Haag woont, anders was hij hier van harte welkom om eens een stukje op een 10 jaar oude Izoard te rijden en de fiets zelf te ervaren.

Het feit dat de nieuwe(re) 11 speed groepen mooier schakelen dan de oudere 10 speed daar ben ik het dan wel mee eens. Zo'n fiets waar Lcsmet aan refereert is voor dezelfde prijs natuurlijk wel een koopje. Moet je wel specifiek naar die fm gaan en daar zaken mee willen doen, maar dat is een ander onderwerp.

edo
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 14 nov 2008 11:14
Locatie: Den Haag

edo 13 feb 2020 20:33

Bedankt allemaal, nuttige info!

@Hayes, prachtige plaat, die herinneringen zijn precies waarom fietsen zo mooi is.
@Buddo; dat van de XP wist ik niet. Als die "gewone" Izoards al 8 jaar oud zijn, dan is de prijs inderdaad niet eens zo heel laag. Grappig wat je zei over Bianchi's. Van dat merk weet ik het meest en het valt me inderdaad op dat de prijzen op marktplaats vaak echt bizar zijn. Ik heb tweedehands fietsen zien staan, gebruikt, voor meer dan dat ze op dat moment nog nieuw te koop waren in de winkel.
@ypuh; ik ben geen materiaal fetisjist, ik kom op klimgewicht door af te vallen, niet door 1000 euro extra in een nog duurdere en net lichtere fiets te steken :) Dus die Izoard zou ik niet kopen alleen omdat het carbon is. Ik heb vorig jaar mijn carbonfiets verkocht en mijn alu fiets gehouden, en weer een nieuwe alu fiets gekocht. Ik vind de Izoard gewoon mooi en goed betaalbaar, that's it. De nieuwe fietsen van de jaren 2018, 2019 en 2020 heb ik echt moeten zoeken met een lampje naar een model dat ik de moeite waard vond. Dus dan maar tweedehands kijken.

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 13 feb 2020 21:27

Zie voor het verschil tussen de gewone en xp hier:
viewtopic.php?t=3331

hayes

hayes 15 feb 2020 10:39

Mijne was dus een XP.
Je moet het inderdaad vergelijk met een alu frame van die tijd en tegen een vergelijkbare prijs.
Ik kam van een Bulls Desert Falcon frame van ca. 2010 naar dit carbon frame. Het verschil was duidelijk merkbaar, zeker bij het aanzetten was de Wilier kwieker.

Vraag is nu natuurlijk of je voor een huidige overjaarse/jong tweedehandse gaat van ca. 1000 euro of minder of voor een tweedehands wilier van 700. Ik zie bij Wim de Vos nieuwe carbon Zannata's met 105 groep passeren voor 850.

Plaats reactie