Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

KS Cycling racefiets?

Milanutje
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2020 21:18

Milanutje 01 feb 2020 21:35

Hoi iedereen,

Ik wil mijn eerste racefiets kopen, en ik heb een budget van ongeveer €300,-.

Ik kwam uiteindelijk uit bij de Triban RC100:
https://www.decathlon.nl/p/herenracefie ... 7XEALw_wcB

En de KS Cycling Euphoria:
https://www.lidl-shop.nl/KS-CYCLING-Rac ... OdEALw_wcB

Ik zit nog een beetje te twijfelen, welke van de twee is een betere optie? KS Cycling is een onbekend merk, dus is het een slim idee om een fiets van dat merk te kopen? Zijn er betere alternatieven voor ongeveer dezelfde prijs? Ik ga de fiets alleen gebruiken voor op de weg, dus de 23mm banden van de KS Cycling Euphoria lijken voor mij een betere keuze dan de 32mm hybride banden van de Triban RC100. Ook heeft de KS Cycling fiets een voor- en achterderailleur (Ipv alleen achter), en dus een groter assortiment aan versnellingen. Ook een voordeel is dat er al pedalen met riemen bij komen. Op papier lijkt de fiets van KS Cycling qua specificaties beter, maar welke fiets is een betere keuze? Ik heb namelijk niet veel verstand van fietsen.

Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 01 feb 2020 21:44

Voor zulk geld moet je altijd voor tweedehands gaan. Dit is echt niks.

Moet het echt één van deze worden, dan de Triban. Bij Decathlon kun je je fiets in ieder geval nog laten maken als er iets mee is.
Campagnolo Ultra Dork

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 01 feb 2020 22:36

Wat Ernie zegt.
In beginsel heb je aan een tweedehands fiets al meteen veel meer fiets en dus fietsplezier voor je geld.

Voorbeeldje gewoon van Marktplaats:
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr

Ik snap dat kopen via Marktplaats niet optimaal is als je nog niets weet van racefietsen. Ga daarom alle winkels in je omgeving af en kijk wat ze hebben staan voor je budget.
Een fiets die je nu voor 300 euro tweedehands verkoopt, raak je voor ongeveer dat bedrag ook wel weer kwijt (afgezien van enige afschrijving op slijtagedelen.)
Nu is het wel een goede tijd om naar fietsen in deze categorie te zoeken, vanaf april neemt de vraag enorm toe.

SVDW90
Forum-lid
Berichten: 37
Lid geworden op: 27 jul 2019 15:18

SVDW90 01 feb 2020 22:49

Weet je welke framemaat je nodig hebt? Zo ja dan kunnen we wellicht wat tips geven van wat nu op Marktplaats staat. Een regio is dan ook wel handig. Evt kan je obv de maat en je budget zelf ook gaan zoeken op MP en de fietsen die jij mooi vindt hier delen voor feedback qua prijs/kwaliteit.
Laatst gewijzigd door SVDW90 op 01 feb 2020 22:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 01 feb 2020 22:50

Die KS cycling heeft een stuur, kennelijk gevonden in een vergeten berg sturen uit de jaren zeventig vorige eeuw. Voor pedalen met riemen (toeclips) geldt hetzelfde.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5228
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 02 feb 2020 00:28

Voor 300 Euro vind je bij decathlon nog net een iets betere fiets. Maar enkel een vrouwen model. Maar je kan er als kan niet zo goed op fietsen.

Maar zoals gezegd; 2dehands vind je in ieder geval in belgie een ruim aanbod aan fietsen in die prijsklasse die vele malen beter zijn dan deze fietsen....
Walter

Plaats reactie