Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Woon-werk fiets (en geschikt voor smarttrainer)

Liketoride
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 18 sep 2016 21:25

Liketoride 20 jan 2020 14:40

Hallo,

Op dit moment heb ik een Specialized Roubaix 2017 waarmee ik tot volle tevredenheid mijn rondjes alleen of met fietsmaten fiets. Daarnaast heb ik bij mijn ouders in Brabant nog een MTB staan om als ik daar ben te kunnen MTBen.
Daarnaast heb ik nog een Focus Culebro die ik puur gebruik voor mijn Tacx Flow smarttrainer.

Nu ik sinds kort vader ben, gaat de tijd me een beetje ontbreken om elk weekend langere tochten met de mannen te doen of in de avond na werk een rondje te doen (mijn vriendin werkt vaak in de avond en weekend). Dit wil ik deels ondervangen door minimaal 3x per week naar werk heen en terug te fietsen, (Enkele afstand naar werk is 34 km) vanaf maart tot oktober. Ik rij niet graag in het donker, dus in de winter doe ik gewoon niet zoveel behalve af en toe Zwiften en op de MTB zitten.

De Specialized en MTB wil ik gewoon behouden, maar ik ik wil nu eigenlijk de Focus verkopen en in de plaats daarvan een fiets kopen die aan de volgende eisen voldoet bij een budget van 1500 euro.

1. Endurance geometrie of gravelbike
2. Spatborden en bagagedrager (enorme hekel aan rugzak). Ik neem dan een laptop met toebehoren mee en eventueel een set kleding.
3. Ook geschikt voor de Tacx
4, (Hydraulische schijfremmen) (mogelijkheid om bredere banden te monteren)

Wat zouden jullie in mijn specifieke situatie adviseren?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

MVG

Jeroen van Loon
Laatst gewijzigd door Liketoride op 20 jan 2020 15:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 20 jan 2020 15:08

Verhalen over carbon en trainers zijn lariekoek, dus die kan je van je lijstje halen.

Is jouw Tacx geschikt (te maken) voor steekassen? Dat is wel een belangrijk punt.

Liketoride
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 18 sep 2016 21:25

Liketoride 20 jan 2020 15:21

Havana,

Dank je wel voor je snelle reactie. Ik heb mijn post aangepast.

Ja, de trainer is compatible met de E thru steekas voor Tacx.

raassie
Forum-lid
Berichten: 938
Lid geworden op: 01 feb 2008 06:37

raassie 20 jan 2020 15:33

Waarom niet gewoon de Specialized op de tacx zetten en dan specifiek naar een woon-werk fiets zoeken?
Neem aan dat je er ook niet op zit te wachten elke keer tassen en dergelijke eraf te moeten halen voor je hem binnen neerzet?
Pijn is fijn, toch?
Mijn Strava: https://www.strava.com/athletes/10778731

Liketoride
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 18 sep 2016 21:25

Liketoride 20 jan 2020 15:56

Hoi Raassie,

Omdat ik de wissel in principe maar 2x per jaar zal doen. 1x op de Tacx in het najaar en 1x eraf in maart. De Specialized blijft in de schuur hangen en is de go to fiets als ik wel tijd kan plannen om een rondje buiten te doen en in het weekend (ook na 1 November). Mijn Tacx staat op de 2de verdieping en ik heb geen zin constant te gaan slepen met de Specialized. Want hoewel spaarzamer dan voordat ik vader werd, zie ik nog wel voor me om buiten te fietsen in het najaar/winter.
Voorbeeld: ik had zondag tussen 2 voedingen nog wel de tijd om een rondje van 40km te doen op de Roubaix.

Liketoride
Forum-lid
Berichten: 70
Lid geworden op: 18 sep 2016 21:25

Liketoride 24 jan 2020 23:12

Iemand nog tips?

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2851
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 24 jan 2020 23:53

Een tailfin rek op de Spesh gebruiken (https://www.tailfin.cc/product/pannier- ... -side-bag/).
Klik je in minder dan een minuut van je fiets af als je niet ww rijdt.
El cheapo 2e hands fiets scoren wat je letterlijk vast kunt schroeven aan je tacx en nooit meer hoeft te verslepen.
Ben je goedkoper uit dan een ww fiets erbij kopen en dan met fietsen 2 trappen omhoog slepen.
Als de Spesh geen voorzieningen heeft voor spatborden, sks raceblades, 2 minuten werk erop en eraf.

Plaats reactie