+1. Met een 105-groep is niets mis, zeker voor Nederlands gebruik op zandwegen en schelpenpaden niet. En voor de remmen geldt het zelfde.amclassic-fan schreef: ↑16 dec 2019 18:41 Die conclusie kan je toch niet serieus nemen?
105 groep met de beste mechanische schijfremmen die op de markt zijn, dat gaat gewoon prima dienst doen in het veld. Het zal net wat minder remmen dan een fiets met volledig hydraulische schijven, maar het remt beter dan een cross fiets met cantilevers waar we allemaal 5 jaar geleden nog reden.En ja, dat verschil in prijs vertaalt zich in een verschil in kwaliteit, dat is zo logisch als pompwater. Ben je van plan om wekelijks een offroad toertocht te gaan rijden met je nieuwe gravelbike, dan is de 1.000 euro die je aan de Triban 520 RC besteedt weggegooid geld. Want de fiets is niet levendig genoeg om je week na week fietsplezier op de technische paden te bezorgen en de onderdelenmix is niet opgewassen tegen die wekelijkse marteling.
Gravel decathlon
Als je 2 derailleurs en shifters meteen een groep noemt🧐Nee_Nee schreef: ↑16 dec 2019 20:18+1. Met een 105-groep is niets mis, zeker voor Nederlands gebruik op zandwegen en schelpenpaden niet. En voor de remmen geldt het zelfde.amclassic-fan schreef: ↑16 dec 2019 18:41 Die conclusie kan je toch niet serieus nemen?
105 groep met de beste mechanische schijfremmen die op de markt zijn, dat gaat gewoon prima dienst doen in het veld. Het zal net wat minder remmen dan een fiets met volledig hydraulische schijven, maar het remt beter dan een cross fiets met cantilevers waar we allemaal 5 jaar geleden nog reden.En ja, dat verschil in prijs vertaalt zich in een verschil in kwaliteit, dat is zo logisch als pompwater. Ben je van plan om wekelijks een offroad toertocht te gaan rijden met je nieuwe gravelbike, dan is de 1.000 euro die je aan de Triban 520 RC besteedt weggegooid geld. Want de fiets is niet levendig genoeg om je week na week fietsplezier op de technische paden te bezorgen en de onderdelenmix is niet opgewassen tegen die wekelijkse marteling.
De rest, crank, cassette, ketting is van mindere kwaliteit.
Tevens erg zware wielen en qr.
De rest is hierboven al gezegd. Leuke sportfiets, maar geen offroad racer.
Ik kijk niet op deze fiets neer. Zoals veel Decathlon spullen meer dan waar voor hun geld, maar je moet je bewust zijn van de tekortkomingen.
Dan moet je al goed weten waar je terecht komt wanneer je het begane pad afgaat, anders schiet een gravel fiets al snel tekort. In de Ardennen ben je beter af met een MTB als je off road gaat exploreren.
-
- Forum-lid
- Berichten: 595
- Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6057
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Flauw vast en zeker.., was ook de bedoelingspecializedmerida2.0 schreef: ↑16 dec 2019 18:50Flauwe reactie hoor, kleuter gedragMarkVeenstra schreef: ↑16 dec 2019 11:47 Ja, zeker 91: https://www.decathlon.be/nl/p/gravelbik ... viewsFloor
Maar t is wel letterlijk een antwoord op de vraag die je stelde.
en het was getriggerd door de zeer, zeer korte openingspost.., zonder enige context met een link naar een product waar al reviews bijstaan.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
-
- Forum-lid
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 09 dec 2019 20:49
Ik stelde de vraag niet, vond alleen je reactie erg flauwMarkVeenstra schreef: ↑17 dec 2019 08:16Flauw vast en zeker.., was ook de bedoelingspecializedmerida2.0 schreef: ↑16 dec 2019 18:50Flauwe reactie hoor, kleuter gedragMarkVeenstra schreef: ↑16 dec 2019 11:47 Ja, zeker 91: https://www.decathlon.be/nl/p/gravelbik ... viewsFloor
Maar t is wel letterlijk een antwoord op de vraag die je stelde.
en het was getriggerd door de zeer, zeer korte openingspost.., zonder enige context met een link naar een product waar al reviews bijstaan.
Alles kan natuurlijk, ik heb het ook al wel gedaan (ik woon part-time in Stoumont), maar het is toch behelpen met de grote stenen, drops en modder (naargelang de tijd van het jaar) die je op je parcours zal tegenkomen...Vooral afdalen is niet altijd even simpel zo.djatwork69 schreef: ↑17 dec 2019 07:56Als je goede banden op die gravel legt?
Ik zal het anders stellen: mijn gravelbike staat geparkeerd in mijn andere verblijfplaats, mijn MTB staat in Stoumont.
-
- Forum-lid
- Berichten: 595
- Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26
Ik zit in Hotton, de bedoeling is om af en toe van de weg af te gaan, niet het zware werk. Is ook altijd met goed weer, vanaf april zoiets.
-
- Forum-lid
- Berichten: 595
- Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26
Deze is net beschikbaar bij Canyon, ziet er mij toch een degelijke fiets uit voor weinig geld:
https://www.canyon.com/nl-be/road-bikes ... quantity=1
https://www.canyon.com/nl-be/road-bikes ... quantity=1
ik heb voor mijn vriendin een triban 520 (zelfde frame?!) aangeschaft en daar nu in deze periode 37mm gravelbanden in liggen. breder zou ik niet gaan ivm. clearance..
Perfecte fiets voor de beginnende fietser. Er is inderdaad wel wat bespaard op de fiets, maar wat verwacht je voor €850.. Grootste minpunt zijn toch wel de wielen, die zijn vrij dramatisch (zeker voor gravel)
Perfecte fiets voor de beginnende fietser. Er is inderdaad wel wat bespaard op de fiets, maar wat verwacht je voor €850.. Grootste minpunt zijn toch wel de wielen, die zijn vrij dramatisch (zeker voor gravel)
-
- Forum-lid
- Berichten: 595
- Lid geworden op: 03 aug 2015 19:26
Die kost toch 1000 euro?Mombergo schreef: ↑18 dec 2019 12:16 ik heb voor mijn vriendin een triban 520 (zelfde frame?!) aangeschaft en daar nu in deze periode 37mm gravelbanden in liggen. breder zou ik niet gaan ivm. clearance..
Perfecte fiets voor de beginnende fietser. Er is inderdaad wel wat bespaard op de fiets, maar wat verwacht je voor €850.. Grootste minpunt zijn toch wel de wielen, die zijn vrij dramatisch (zeker voor gravel)