Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Welke keuze (uit 3) adviseer jij?

Peaveybrown
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2019 16:29

Peaveybrown 30 nov 2019 17:05

Ha,

Als beginnend wielrenner ben ik van plan mijn eerste eigen fiets te kopen. Ik wil je drie opties voorleggen en ben benieuwd wat je mij adviseert en waarom. Als je me een andere optie wilt voorleggen, dan hoor ik dat graag ook.

Alvast bedankt!

Peavey

Tot nu toe heb ik het op een oude geleende fiets gedaan. Prima, maar niet waard geld in te steken. Wat ben ik van plan? Een wekelijks zondagochtend rondje van zo'n 30-40 km in het eerste jaar, goed weer of slecht weer op de weg in Brabant. Vrouw (om die Sensa te verklaren)

Dus na een online oriëntatie en wat gebabbel aan de lunchtafel, ben ik vandaag bij twee fietswinkels geweest. Hieruit komen de volgende drie opties:

1 nieuwe Sensa Emilia lady tiagra . Zie bijlage voor afbeelding en specs. Aluminium en tiagra Voor €880 excl pedalen en bidonhouders

2 occasion Cannondale synapse carbon 5 model 2014. Incl bidonhouders en pedalen. Carbon 105 https://racefietsblog.nl/de-comfortabel ... apse-2014/ voor €800

3 nieuwe Koga durado zonder pedalen met bidonhouders. Carbon 105. https://www.koga.com/nl/racefietsen/col ... tm?frame=H voor €899

Allen in mijn maat, dus dat is prima.
Bijlagen
IMG-20191130-WA0000.jpeg

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5894
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 30 nov 2019 17:53

Ik vind die Koga vooral vrij prijzig en zwaar. Die synapse is een opoe racefiets; dat schijnt tegenwoordig heel hip te zijn, maar ik vind het niks.

Die Sensa is niet zo slecht nog niet.
Live fast; die young. mijn blog

hayes

hayes 30 nov 2019 18:34

Een nieuwe carbon fiets met 105 voor 900 euro?
Dan kan je geen echt lichte fiets verwachten.

In de link staat de fiets wel aan 1899. Klopt jouw prijs van 899? Dan zou ik niet twijfelen. Mooiste van de drie ook.

bever
Forum-lid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 30 nov 2019 19:13

Het zijn alle drie goede fietsen. De prijs van de Koga twijfel ik ook aan

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 30 nov 2019 19:27

Voor de 8 hoort nog een 1 tje......peavey moet eerst maar 'ns een leesbril kopun....
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15962
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 30 nov 2019 19:52

Peaveybrown schreef: 30 nov 2019 17:05 ..................
3 nieuwe Koga durado zonder pedalen met bidonhouders. Carbon 105. https://www.koga.com/nl/racefietsen/col ... tm?frame=H voor €899

Allen in mijn maat, dus dat is prima.
Dan zou ik voor deze gaan.
Carbon frame
Shimano 105 afmontage
899 Euro
Als de maat juist is en deze prijs klopt blindelings voor deze gaan.
Niet de voornaamste reden om deze fiets aan te schaffen maar de moeite om mee te nemen in je overweging, mocht je deze na enige tijd om gelijk welke reden terug willen verkopen krijg je daar altijd je geld van terug.
I know myself like no one else
Nothing to defend

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 30 nov 2019 20:04

even wat gemeende tips voor je>
Ik zou je aanraden voor een nieuwe te gaan. Ik heb een Synapse uit 2012 en 2016.(laat Rob maar kletsen:) )Beide fantastische fietsen.Ze hebben een wat hogere balhoofd zodat je iets hoger zit, Tevens heb je de ruimte voor 28mm banden.Wat wat meer comfort geeft.

Als relatief beginner hoef je echt niet te kijken op een 1 kilo meer of minder.Merk je als rekreatief fietser niets van.

Het is ook belangrijk dat je een vertrouwd gevoel hebt bij een fietsenzaak en je altijd even terug kan komen voor vragen en afstellen ed. (Als je dat zelf nog niet goed beheerst.).
Vooral als je niet echt bekend bent met racefietsen,( is tweedehands moeilijk inschatten voor je). Kies je voor nieuw, heb je ook alles nieuw qua materiaal, frame en wielset en kun je jaren vooruit.

Succes in elk geval en vooral in deze tijd van het jaar(eindejaarsopruiming/overjaarse modellen verkoop) kun je goede aanbiedingen treffen.

Je hebt niets in te ruilen,dus dat is ook een voordeel.
Als ik je begrijp dan wil je zo rond de 900 euro-1000 euro een fiets kopen.
Nou dat moet wel lukken.
Alumium frame met carbonnen voorvork en dan Tiagra is meer dan prima voor je.Dan met velgrem.Tegenwoordig is alles met diskremmen,(heb je ook absoluut niet echt nodig als rekreatief fietser hier in het platte Nederland).... daardoor zijn (overjaarse )velgrem racefietsen tegen prima aanbiedingen te verkrijgen.

Kies een zaak uit die in je regio is.In elk geval waar je altijd even terug kan komen.

Je onderhandelpositie is sterk.
geen inruil/einde-overjaarsfiets/velgrem/eventuele onderhoudsbuurten bij zaak in je regio.

bv Cube is een veelvoorkomend merk en heeft ook voor vrouwen ook mooie moderne kleuren-modellen tegen relatief prima prijzen.Veel gewone fietsenzaken voeren dit merk ook in hun assortiment.

en een nieuwe Koga voor de helft van de prijs is bingo :)

Peaveybrown
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 nov 2019 16:29

Peaveybrown 30 nov 2019 23:00

In reactie op dat ik mogelijk niet zou kunnen lezen :-) De prijs in de link is idd 1899€ MAAR ik kan m als laatste exemplaar kopen voor een 1 minder, dus idd €899.

Dat lijkt, gezien jullie reacties een mooie (en voor sommige niet te geloven) deal voor mij.

Ik wacht nog wat reacties van anderen af, want dinsdag lopen wat reserveringen af.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 30 nov 2019 23:13

Als alles past dan koop je de fiets die het meeste waar voor zijn geld biedt (Koga) tenzij je die te lelijk vindt.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie