Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

BMC Roadmachine (of toch wachten op Canyon Aeroad)

DeletedUser02
Forum-lid HC
Berichten: 4290
Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25

DeletedUser02 20 nov 2019 11:12

De BMC is toch simpelweg een veel mooiere fiets. Als ik geen zwak had voor het rood van de Cervelo S3, dan was ik voor de BMC Roadmachine gegaan. Zijn wat mij betreft ook vergelijkbare merken (waar je inderdaad iets voor de naam betaald).

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 20 nov 2019 11:29

rob86 schreef: 20 nov 2019 09:49 Waarom dan geen nieuwe TCR? (gva al gespot op het nieuwe model)
Nog geen foto's van gezien.
Ik wilde volledig verborgen kabels en het systeem van Giant is echt fugly.
Het was overegins wel het plan om te wachten tot zowel de Aeroad als de TCR verkrijgbaar waren. Maar ja, soms ben ik wat ongeduldig (en met het wachten op de IQ²-pedalen en mijn Tacx Neobike is mijn geduld echt wel op :mrgreen: )
ypuh schreef: 20 nov 2019 11:12 De BMC is toch simpelweg een veel mooiere fiets. Als ik geen zwak had voor het rood van de Cervelo S3, dan was ik voor de BMC Roadmachine gegaan. Zijn wat mij betreft ook vergelijkbare merken (waar je inderdaad iets voor de naam betaald).
De uitstraling van de BMC spreekt me inderdaad erg aan. De adviesprijs was altijd het probleem. Ik dacht ook dat de Roadmachine mij niet ging passen maar met het uitpluizen van de geo van de Timemachine road en de SLR is me opgevallen dat BMC met een stuurpen van -15° (Timemachine) en -12° (SLR) werkte waardoor die allebei wel enorm laag zijn aan de voorkant. Zodoende toch op de Roadmachine (die ik wel mooier vind dan de SLR) uitgekomen. Met de 12.5° zit ik 1-2mm hoger dan op de TCR. Het kan wel nog dat ik de Timemachine cockpit monteer met -15° dan zit ik 1-2 mm lager dan op de TCR.

Ik heb contact gehad met BMC en er komt begin volgend jaar ook een clip-on tijdritstuur voor de Timemachine cockpit.
Afbeelding

Plaats reactie