Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Website met alle racefietsen in 1 overzicht

LeSoigneur
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 jul 2018 20:28

LeSoigneur 03 nov 2019 16:33

(Kritische) feedback gevraagd! :winkthumb:

Tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe racefiets ontdekte ik dat het aanbod vrij onoverzichtelijk is door het aantal merken, modellen, webshops en fietsenwinkels etc. Daarom heb ik een tooltje ontwikkeld om alle modellen inclusief de laatste prijzen in 1 overzicht te laten zien:
https://www.dewielerclub.nl/

Ik ben erg benieuwd naar jullie feedback op deze tool:
- Staat de juiste informatie er in?
- Wat zouden jullie nog toevoegen?
- Is het makkelijk te gebruiken?

Het is puur een hobby project zonder commerciële afspraken met de webshops. Met deze samenstelling hoop ik een goed overzicht aan te bieden, maar als er nog andere webshops of merken zijn die ontbreken hoor ik het graag!
Laatst gewijzigd door LeSoigneur op 29 nov 2019 13:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Hobby project: www.dewielerclub.nl voor prijzen en aanbiedingen van racefietsen in NL webshops.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 03 nov 2019 16:44

Soms vermeld je adviesverkoopprijzen dan weer prijzen van een winkel.
Soms gebruik je de fabrikant website, dan weer de site van een winkel.
Er staan custom fietsen bij die je enkel in één winkel kan kopen en waarvan de prijs "vanaf" is.

Er is dus best nog wel veel werk aan om er voor te zorgen dat je een objectieve lijst hebt.
I know myself like no one else
Nothing to defend

LeSoigneur
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 jul 2018 20:28

LeSoigneur 03 nov 2019 16:53

Lcsmet schreef: 03 nov 2019 16:44 Soms vermeld je adviesverkoopprijzen dan weer prijzen van een winkel.
Soms gebruik je de fabrikant website, dan weer de site van een winkel.
Er staan custom fietsen bij die je enkel in één winkel kan kopen en waarvan de prijs "vanaf" is.

Er is dus best nog wel veel werk aan om er voor te zorgen dat je een objectieve lijst hebt.
Alle prijzen komen van de webshops waar naar gelinkt wordt. Ik ga eens kijken of ik de customer fietsen eruit kan filteren, of duidelijk aangeven dat het een vanaf prijs is. Thanks voor je input!
Hobby project: www.dewielerclub.nl voor prijzen en aanbiedingen van racefietsen in NL webshops.

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 03 nov 2019 16:54

Het plan lijkt met nogal ambitieus en niet realistisch...

De titel zegt "alle racefietsprijzen" maar dat is het sowieso niet. Er zijn veel merken die ontbreken, misschien de grote niet, maar alle klopt dus zeker niet.

Verder geef je volgens mij alleen NL sites, er zijn natuurlijk ook veel buitenlandse sites. Als je die niet wil noemen, geef dan in de titel/omschrijving mee dat je je alleen richt op NL.

Tot slot; filtermogelijkheden op "frame only" of complete fiets. Er staat nu een mix van frames en complete fietsen. Evenals filtermogelijkheden op de afmontage (groep, wielen).

Oh ja... is het toeval dat er slechts 5 of 6 (web)winkels worden genoemd? Waarom deze wel en andere (web)winkels niet?

LeSoigneur
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 jul 2018 20:28

LeSoigneur 03 nov 2019 16:59

buddo schreef: 03 nov 2019 16:54 Het plan lijkt met nogal ambitieus en niet realistisch...

De titel zegt "alle racefietsprijzen" maar dat is het sowieso niet. Er zijn veel merken die ontbreken, misschien de grote niet, maar alle klopt dus zeker niet.

Verder geef je volgens mij alleen NL sites, er zijn natuurlijk ook veel buitenlandse sites. Als je die niet wil noemen, geef dan in de titel/omschrijving mee dat je je alleen richt op NL.

Tot slot; filtermogelijkheden op "frame only" of complete fiets. Er staat nu een mix van frames en complete fietsen. Evenals filtermogelijkheden op de afmontage (groep, wielen).

Oh ja... is het toeval dat er slechts 5 of 6 (web)winkels worden genoemd? Waarom deze wel en andere (web)winkels niet?
Goed punt, heb de beschrijving al aangepast. Met de filters ga ik aan de slag. Kun je een paar merken noemen die je mist?
Hobby project: www.dewielerclub.nl voor prijzen en aanbiedingen van racefietsen in NL webshops.

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 03 nov 2019 17:03

Om willekeurig wat te noemen: De Rosa, Orbea, BH, Basso en zo kan ik nog wel even door gaan. Alle merken is gewoon te ambitieus, er zijn er zo veel... als je op de website van italiaanse racefietsen kijkt zie je uit 1 land al zo'n groot aantal merken, dan is alle merken uit alle landen gewoon niet haalbaar.

En dan nog alle modellen... het merk Kuota noem je wel, maar alleen dat frame only model van Salden. Alle andere modellen niet.

Ik vind het een leuk initiatief, maar ik denk echt dat het niet haalbaar is.

LeSoigneur
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 jul 2018 20:28

LeSoigneur 03 nov 2019 17:10

buddo schreef: 03 nov 2019 17:03 Om willekeurig wat te noemen: De Rosa, Orbea, BH, Basso en zo kan ik nog wel even door gaan. Alle merken is gewoon te ambitieus, er zijn er zo veel... als je op de website van italiaanse racefietsen kijkt zie je uit 1 land al zo'n groot aantal merken, dan is alle merken uit alle landen gewoon niet haalbaar.

En dan nog alle modellen... het merk Kuota noem je wel, maar alleen dat frame only model van Salden. Alle andere modellen niet.

Ik vind het een leuk initiatief, maar ik denk echt dat het niet haalbaar is.
Het doel is om een handig lijstje aan te bieden. Het gaat inderdaad niet lukken om alle fietsen die bestaan in kaart te brengen. Zie het als een hulpmiddeltje om de zoektocht voor de onwetende fietser een beetje op gang te helpen :winkthumb:
Hobby project: www.dewielerclub.nl voor prijzen en aanbiedingen van racefietsen in NL webshops.

LeSoigneur
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 jul 2018 20:28

LeSoigneur 03 nov 2019 17:18

Update: de custom modellen zijn verwijderd.
Hobby project: www.dewielerclub.nl voor prijzen en aanbiedingen van racefietsen in NL webshops.

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 03 nov 2019 17:32

Mooi initiatief :winkthumb:

Ik zou wel een filter erbij willen hebben. Frame materiaal, soort remmen, prijs filter, dat soort werk. Liefst ook filter op welke groep gemonteerd zit. Dat zou helpen om een groot deel fietsen uit te sluiten die ik toch niet interessant acht
Live fast; die young. mijn blog

bever
Forum-lid
Berichten: 2122
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 03 nov 2019 18:24

Ik vind het ook een mooi initiatief ! :)

LeSoigneur
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 jul 2018 20:28

LeSoigneur 03 nov 2019 19:06

Dank! Ik ga komende week betere filters toevoegen. Lastige aan de afmontage en groepen is dat deze niet altijd door de webshops zijn toegevoegd aan hun product overzicht, maar ik ga ermee aan de slag!
Hobby project: www.dewielerclub.nl voor prijzen en aanbiedingen van racefietsen in NL webshops.

Gebruikersavatar
mao
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 22 jul 2007 02:47

Gebruikersavatar mao 03 nov 2019 20:05

Wauw, wat een monniken werk.
Mooi initiatief, goede filters is inderdaad en must.
Als je toch bezig bent, een filter voor gravel fietsen zou ook mooi zijn ;-)

Plaats reactie