Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Website met alle racefietsen in 1 overzicht

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 03 nov 2019 21:54

Filter voor stack en reach. Op basis hiervan ga je snel een aantal passende fietsen filteren.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

rudi assauer
Forum-lid
Berichten: 141
Lid geworden op: 30 apr 2014 19:52

rudi assauer 04 nov 2019 07:36

Top initiatief!
Race: Stelbel Rodano Disc / Cannondale CAAD10
MTB: Santos 4.29
WW: Santos Trekking Lite

Afbeelding

cube_m
Forum-lid
Berichten: 64
Lid geworden op: 20 aug 2006 19:54

cube_m 04 nov 2019 07:44

Super initiatief!

LeSoigneur
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 jul 2018 20:28

LeSoigneur 04 nov 2019 20:24

mao schreef: 03 nov 2019 20:05 Wauw, wat een monniken werk.
Mooi initiatief, goede filters is inderdaad en must.
Als je toch bezig bent, een filter voor gravel fietsen zou ook mooi zijn ;-)
Dat valt mee hoor, de computer doet al het werk... Versie 2 met filters is inmiddels online. Gravel fietsen en dames modellen voeg ik deze week toe!
Hobby project: www.dewielerclub.nl voor prijzen en aanbiedingen van racefietsen in NL webshops.

Gebruikersavatar
razenderoeland
Forum-lid
Berichten: 1313
Lid geworden op: 28 jul 2006 21:30
Locatie: Dronryp

Gebruikersavatar razenderoeland 08 nov 2019 18:21

Top
Hoe sterk is de eenzame fietser...

mhr-zip
Forum-lid
Berichten: 1155
Lid geworden op: 01 nov 2013 19:42

mhr-zip 09 nov 2019 23:15

Waarom beperk je je in eerste instantie niet tot de websites van de fabrikanten. Dan heb je overal de adviesprijzen.

Ik vind het vooral handig om de stack en reach te vergelijken van fietsen die in mijn prijsklasse vallen. Die mooie deal onderhandel ik later wel uit.
Watertappunten: zoek en vul aan op Drinkwaterkaart.nl

daclimber
Forum-lid
Berichten: 251
Lid geworden op: 10 apr 2010 00:19

daclimber 13 nov 2019 21:15

Leuk dat je hier mee bezig gaat! Enkele opmerkingen van mijn kant:
- bij framemateriaal noem je naast alu en carbon ook de alu en carbon versies van Canyon. die moeten daar uit
- wanneer ik in het racefietsen 2019 gedeelte carbon frame en schijfremmen selecteer komt bovenaan een Specialized Allez te staan. Dat is een alu fiets met velgremmen...
- zoals al eerder opgemerkt wat meer filtermogelijkheden

Succes!
Colnago CX Zero Alu 2016
Colnago CLX2.0 Carbon 2010
Colnago Super Staal 1990

LeSoigneur
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 jul 2018 20:28

LeSoigneur 13 nov 2019 21:40

Tof dat iedereen meedenkt, dank! Inmiddels heb ik al wat aanpassingen gedaan en filters toegevoegd. Voor de modellen van 2020 maak ik een nieuwe catalogus zodat ik alle tips mee kan nemen.

mhr-zip schreef: 09 nov 2019 23:15 Waarom beperk je je in eerste instantie niet tot de websites van de fabrikanten. Dan heb je overal de adviesprijzen.

Ik vind het vooral handig om de stack en reach te vergelijken van fietsen die in mijn prijsklasse vallen. Die mooie deal onderhandel ik later wel uit.

Dit is inderdaad een goed idee, voor de 2020 lijst begin ik met de fabrikanten. Stack en reach heb ik geprobeerd, dit lijkt niet haalbaar omdat de gegevens op de websites niet altijd goed bijgehouden worden. Misschien iets voor later :winkthumb:

daclimber schreef: 13 nov 2019 21:15 Leuk dat je hier mee bezig gaat! Enkele opmerkingen van mijn kant:
- bij framemateriaal noem je naast alu en carbon ook de alu en carbon versies van Canyon. die moeten daar uit
- wanneer ik in het racefietsen 2019 gedeelte carbon frame en schijfremmen selecteer komt bovenaan een Specialized Allez te staan. Dat is een alu fiets met velgremmen...
- zoals al eerder opgemerkt wat meer filtermogelijkheden

Succes!
Canyon is bijgewerkt. De Specialized Allez staat verkeerd op hun eigen website, maar heb ik verwijderd. Thanks
Hobby project: www.dewielerclub.nl voor prijzen en aanbiedingen van racefietsen in NL webshops.

blurg
Forum-lid
Berichten: 267
Lid geworden op: 09 jan 2019 13:56

blurg 14 nov 2019 13:01

Wat een leuk idee.

Het lijkt me dat je wel afhankelijk bent van de interfaces van de webshops, om te zien welke data je er uit kan halen. Het concept is heel leuk, en ik denk, als er veel bezoekers zijn, zou je het ook als volgt kunnen doen:

eerste stap is alle fietsen er in krijgen, met de benodigde data. Mogelijk van de fabrikant websites. Het lastige is wel als ze de opzet van de sites aanpassen, je weer je scrape methodes moet gaan aanpassen.

In elk geval, als alle fietsen erop staan, dan kan je er voor zorgen dat er een onderverdeling komt van prijzen per winkel.

Dus bijvoorbeeld:

Fiets a + fietsgegevens
- price watch (orde: goedkoopst bovenaan):
winkel a : prijs 800
winkel b: prijs 850
winkel c: prijs 900
...

Fiets b + fietsgegevens
- price watch (orde: goedkoopst bovenaan):
winkel b : prijs 3500
winkel a: prijs 3850
winkel c: prijs 3900
...


etc.

Voordeel is dan dat je maar een keer de data hoeft te fetchen (van de fabrikant) en dan kan je de winkels er aan (laten) toevoegen op welke prijs ze zitten. Als je het zo doet dat mensen zelf ook een prijs kunnen toevoegen, dan heb je ook dat prijsverlagingen en aanbiedingen er snel op komen. Je hebt hiervoor wel een bepaald bezoekersmomentum nodig voordat dat gaat werken. In beginsel kan je het met een crawler natuurlijk ook blijven doen, en dan kunnen mensen mogelijk zelf bewerkingen doen (of voorstellen ter review).

Ik denk trouwens als je dit goed opzet, dat je het best commercieel kan en mag maken. Dan is dat ook een goede incentive om het bij te houden en te verbeteren.

Top idee!
https://www.strava.com/athletes/blurg
Colnago CX-1 Dura-Ace DI2
Scott Spark XTR DI2

Harry Jacques
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
Locatie: Zwolle

Harry Jacques 14 nov 2019 21:56

complimenten voor het initiatief! Bij de merken zou ik graag Jan Janssen en Swett willen toevoegen. Daarnaast zou ook mooi zijn om naast de srie al genoemde materialen ook titanium op te nemen met oa als merken: Pilot, J. Guillem en Van Nicholas. Succes met de verdere uitbouw!

LeSoigneur
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 25 jul 2018 20:28

LeSoigneur 15 nov 2019 10:23

blurg schreef: 14 nov 2019 13:01
In elk geval, als alle fietsen erop staan, dan kan je er voor zorgen dat er een onderverdeling komt van prijzen per winkel.

Voordeel is dan dat je maar een keer de data hoeft te fetchen (van de fabrikant) en dan kan je de winkels er aan (laten) toevoegen op welke prijs ze zitten....
Super mooi idee! Ik weet nog niet hoe ik dat voor elkaar krijg, maar ga ermee aan de slag :)
Hobby project: www.dewielerclub.nl voor prijzen en aanbiedingen van racefietsen in NL webshops.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 15 nov 2019 13:44

Ik zou graag een filter op groepset zien. Dan kun je eenvoudig b.v. de goedkoopste fietsen met 105 groep zoeken.
Voor de geometrie zou je kunnen linken naar deze site:https://geometrygeeks.bike/

Verder missen er nog heel wat bekende en minder bekende merken.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie