Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

nieuwe racefiets kopen

lobster
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 nov 2019 14:49

lobster 01 nov 2019 15:24

Goedemiddag Allen,

Ook ik ben opzoek naar een nieuwe fiets.
Ik heb nu een specialized roubaix sl2 met stack 563 en reach 380
Ik kijk naar een nieuwe specialized roubaix comp of tarmac disc comp (omdat de stack van de roubaix een stukje hoger is geworden) (3500-3800 euro)
Ook kijk ik ivm de prijs van specialized naar een trek (in oosterhout)
dat zou dan gaan om emonda sl6 pro of sl7 (ultegra/etap) (2600-3713 euro)
Om wat duidelijkheid in mijn hoofd te krijgen vraag ik jullie wat zijn jullie gedachten daar over, krijg je bij trek een betere fiets door de korting in oosterhout of niet.
en is het verschil van 150 euro tussen de sl7 ultegra en sl7 etap het waard?

Groeten,
Jano

chris80
Forum-lid
Berichten: 1167
Lid geworden op: 27 jul 2006 23:49

chris80 01 nov 2019 20:40

Ik denk dat je met de Trek (zeker met korting) meer waar voor je geld krijgt. Maar als ze allebei lekker rijden en financieel maakt het niet uit zou ik altijd degene kopen waar je het beste gevoel bij hebt, anders krijg je spijt.

Groet,
Chris

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15962
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 02 nov 2019 15:07

Kwalitatief is een Trek een goede fiets.
Ook nog eens levenslange waarborg op het frame.
Koop vooral de fiets waar jij je het beste bij voelt, geld is belangrijk maar een goed gevoel is dat nog meer.
En of de Ultegra/Etap nu op een Specialized dan wel Trek staat het blijft wel Ultegra/Etap.
I know myself like no one else
Nothing to defend

lobster
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 01 nov 2019 14:49

lobster 02 nov 2019 18:53

Bedankt voor de reactie's, tja snap dat het altijd mijn eigen keuze blijft, ik ben laatst in Oosterhout geweest en het viel mijn niet tegen; hartelijk maar ook wel zakelijk. de korting is prima, wel 100 km rijden, onderhoud kan ik meest zelf wel maar als er wat is moet je er toch naar terug.
Specialized is met de zelfde specs zo ie zo duurder lijkt het.
Natuurlijk hoeft dat di2 niet echt maar lijkt mij wel makkelijk, heeft niemand hier ervaring heeft met force etap?
Jano

Gebruikersavatar
bluebird
Forum-lid
Berichten: 652
Lid geworden op: 19 jul 2005 19:27
Locatie: huis in het bos

Gebruikersavatar bluebird 02 nov 2019 19:28

Wat moet er zijn dat je terug moet naar Oosterhout? Iets onder garantie, maar voor andere zaken kun je veel zelf of anders naar een lokale fm. Ik doe ook veel zelf, vind ik leuk. Maar soms lukt iets niet of heb je (duur) specifiek gereedschap nodig. Dan stap ik naar de lokale fm, die dat keurig voor me fikst. Ik ben nu aan mijn vierde racer en vierde mtb, nog nooit terug 'gemoeten' naar de verkoper.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!

Plaats reactie