Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Twijfel met endurance keuze

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 04 nov 2019 13:46

Hoe gerenommeerd ben je als je je klanten niet eens een proefrit laat maken?

Je hebt nog ruimte om je stuur lager te zetten en om een kortere stuurpen te monteren.
Het frame zal log aan blijven voelen maar het zal in iedere geval verhelderend zijn in je zoektocht naar goede zitpositie en een passend frame.
Campagnolo Ultra Dork

melandri
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 28 feb 2016 17:22

melandri 17 nov 2019 19:57

walters schreef: 03 nov 2019 11:58 Ik begrijp je probleem, heb er een tiental jaar geleden ook mee zitten stoeien. Ben geopereerd aan mijn rug en hernia in mijn hals, dus diep zitten was absoluut niet mogelijk (dacht ik). Bij Edwin Achterberg geweest en eens gekeken hoe ik zo efficiënt mogelijk kon gaan trappen. Uiteindelijk veel compacter en dieper komen te zitten en het advies om core-stability oefeningen te gaan doen. Cannondale super six evo is nu een van mijn fietsen en zit fantastisch. Door je rompspieren goed aan te trekken verdeel je mooi de druk over je handen en billen. Ik ben iets kleiner dan jij (180) en rij op een 56 cm. Rij vlak, maar ook in heuvels en Alpen/Dolomieten, fantastische zit.
Ik hoop dat je er wat mee kunt. Succes.
wat is jouw BBL? Ik fiets nu steeds meer met mn handen onderin het stuur, op de een of andere manier is dat wel lekker, ik kan ook staand makkelijk mn handen op de grond leggen dus ik wil echt een dipere zit gaan proberen

DonVino84
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 aug 2018 22:08

DonVino84 17 nov 2019 21:00

Volgens mij heb je gewoon een te groot model gekocht. Ben zelf ook 183cm met een bbl van 90, en ik zit perfect op een CF SL disc maat M. Heb nu alle spacers er onderuit en een extra dunne onderste spacer, zit je nog aardig sportief.

Heb mijn zadel wel een tikkie naar voren, dat kwam uit m’n bikefitting, maar verder gewoon een standaard 10cm stuurpen (wel die ergo cockpit die dan weer een paar mm backsweep heeft).

melandri
Forum-lid
Berichten: 90
Lid geworden op: 28 feb 2016 17:22

melandri 17 nov 2019 22:23

Denk t ook, weet iemand uit ervaring welke fiets tot 2000 euro (mag zonder discs) verhelijkbaar is met een Canyon Ultimate? Cijfers kan ik vergelijken maar in de praktijk zegt dat ook niet alles.

walters
Forum-lid
Berichten: 945
Lid geworden op: 01 jan 2009 17:51

walters 18 nov 2019 19:04

melandri schreef: 17 nov 2019 19:57
walters schreef: 03 nov 2019 11:58 Ik begrijp je probleem, heb er een tiental jaar geleden ook mee zitten stoeien. Ben geopereerd aan mijn rug en hernia in mijn hals, dus diep zitten was absoluut niet mogelijk (dacht ik). Bij Edwin Achterberg geweest en eens gekeken hoe ik zo efficiënt mogelijk kon gaan trappen. Uiteindelijk veel compacter en dieper komen te zitten en het advies om core-stability oefeningen te gaan doen. Cannondale super six evo is nu een van mijn fietsen en zit fantastisch. Door je rompspieren goed aan te trekken verdeel je mooi de druk over je handen en billen. Ik ben iets kleiner dan jij (180) en rij op een 56 cm. Rij vlak, maar ook in heuvels en Alpen/Dolomieten, fantastische zit.
Ik hoop dat je er wat mee kunt. Succes.
wat is jouw BBL? Ik fiets nu steeds meer met mn handen onderin het stuur, op de een of andere manier is dat wel lekker, ik kan ook staand makkelijk mn handen op de grond leggen dus ik wil echt een dipere zit gaan proberen
Mijn BBl is 89 cm. Ik ben niet zo lenig, door zeer stijve onderrug, dus haal mijn tenen niet (met gestrekte benen!).

Plaats reactie