Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Caad 12 of Caad 13

Mvdkrogt
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 okt 2019 15:43

Mvdkrogt 24 okt 2019 15:48

Ik rij al jaren met veel plezier op mijn Cannondale caad 10, maar ga volgend jaar een 8 daagse fietstocht doen en wil wat vernieuwen.

Nu is mijn oog gevallen op een caad 13, maar de eerste reviews zijn niet altijd even goed. Nu zie ik dat de caad 12 in het verleden er goed opstond.

Er zijn zeer zeker verschillen tussen die twee, maar ook een prijsverschil is interessant. De versie die ik wil is een 105 met Disc.

Iemand met ervaringen van beide die me een beetje op weg kan helpen.

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1462
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 24 okt 2019 16:38

is dacht dat de disk versie van de caad12 en vorige super6 met een quick release werden geleverd en de voorvork met postmount diskbrake.

de huidige caad13 en s6 bevatten een type tru-axles, wat mij geschikter lijkt,
ook van een FMer mogen aanhoren: dat quick release en schijfremmen en torsie stijfheid niet zo goed samen gaan.
verder de caad13 heeft oogjes voor een spatbordje als je daar meerwaarde van kunt maken>?

de geometrie is ook een beetje verandert, toch 3mm korter bij een gelijke stack op je stuur (uit eigenvoorbeeld met mt54)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 24 okt 2019 19:50

Voor 1800 euro koop je bijna overal een carbon fiets die minstens net zo goed is als de Caad13 maar dan een beetje lichter en zonder lelijke lasnaden. Ik denk dat daar die mindere reviews vandaan komen.
Bij de 12 had je nog het idee dat je geld bespaarde t.o.v. carbon.