Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Endurance racefiets

Verbasterd
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 sep 2019 15:26

Verbasterd 19 sep 2019 23:31

Graag jullie hulp, kundig inzicht en ongezouten mening ;)

Na 4 jaar op een aluminium racefiets te hebben gereden, vind ik het leuk om over te stappen op een carbon variant. Ik rijd nu op een endurance model, Bianchi Impulso C2C (2015) en dat bevalt prima. Al is het mijn eerste fiets, dus kan het niet helemaal goed inschatten wat een echte racer zou doen.
Wel een bikefitting en zadelanalyse bij Annovelo gedaan omdat ik na wat langere ritten vaak last van mijn zitbotjes had. Na wat aanpassingen en een ander zadel, gaat dat steeds beter. Vandaar dat ik toch weer neig naar een endurance model.

Vanuit fitting rapport: Afstand tot het stuur is korter geworden waardoor er minder spanning op de nek/rug is. Evt. bij een nieuwe fiets een zoeken die iets korter is in de bovenbuis.
Cijfers na fitting bijgevoegd.
Screenshot 2019-09-19 at 22.15.47.png
Screenshot 2019-09-19 at 22.16.00.png


De nieuwe fiets...

Naast looks liefst ook met elektronisch schakelen en schijfrem, maar dat zal ook een kostenafweging worden. Ik heb nu zo'n 4000 - 5000 euro in mijn hoofd.

Qua looks kom ik op de volgende endurance fietsen:
- Bianchi Infinito CV Disc: vertrouwd fietsen ivm de huidige fiets. Toch best prijzig, mindere wielset... (zo lees ik bij road.cc)
- Canyon Endurace CF SL Disc 8.0 Aero Di2: Online aanschaf, maar qua kosten past dan ook Di2 en discs in het plaatje. Maar heeft deze genoeg comfort?
- Trek Domane SL6/7 Disc: Gevoelsmatig meer comfort dan de Canyon, maar duurder. Ook voelt het verhaal van de slechte bb90 niet helemaal goed, ook al is het nu T47. Alles kwalitatief goed?

Ook via 99spokes een overzicht van de basis cijfers van de fietsen gevonden. (zie hieronder)

Ik neig vooral naar de Trek Domane SL6/7 en de Canyon Endurance, maar past dit met mijn comfortvraag en fittingrapport. En erg benieuwd wat zou jullie keuze zijn. Dank alvast!
Bijlagen
Screenshot 2019-09-19 at 23.03.14.png

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1462
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 20 sep 2019 04:45

Cervelo r3, trek emonda, addict zullen ook wel passen.

Op je vraag, de ultimate endurance is een racefiets. Comfort komt uit de rare zadelpen en band keuze + spanning. Er zijn zelfs profs die op de endurance racen. Soler dacht ik in de vuelta gezien te hebben.
T47 is als de old school bsa en ita draad bb. Enkel dan zijn er weer dikkere assen mogelijk. Een bb90 is een pf en is misschien gevoeliger voor kraakjes, miss ook niet. Hier zou ik ook wel voor de draad bb standaarden kiezen, de canyon heeft een bb86 en kan ook gaan kraken ookal komt dit minder vaar voor.

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 20 sep 2019 09:17

Het lijkt mij dat je een fiets wil die een hogere stack heeft (om wat spacers te kunnen lozen) en een kortere reach (om idealiter naar de wat meer geaccepteerde 10cm stuurpen te gaan).

De huidige effectieve reach is natuurlijk ook al korter doordat je vorkhoek naar je toe loopt.

Met de Infinito 55cm win je effectief niets.
Met de Endurace in Medium heb je een nóg kortere stuurpen nodig.
Trek Domane is een stukje hoger en korter, kan je mogelijk naar een 9cm stuurpen. Dat zal dan wel prima rijden omdat de vorkhoek gewoon wat luier is. Lijkt me een perfecte fiets in deze keuze.

Andere fietsen kunnen ook maar als je er met zo'n goede voorbereiding in zit, dan wil je ook zo min mogelijk compromissen sluiten lijkt me.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8451
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 20 sep 2019 12:17

De nieuwe Isaac meson kan je ook naar kijken.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 20 sep 2019 13:52

nijkie schreef: 20 sep 2019 12:17 De nieuwe Isaac meson kan je ook naar kijken.
Dat ding is hooguit iets korter dan de Infinito. Misschien win je nog iets met die gekke stuurpen. Wat mij betreft nog teveel compromis.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 20 sep 2019 19:06

Verbasterd schreef: 19 sep 2019 23:31 ...............
Naast looks liefst ook met elektronisch schakelen en schijfrem, maar dat zal ook een kostenafweging worden. Ik heb nu zo'n 4000 - 5000 euro in mijn hoofd.
................;
- Trek Domane SL6/7 Disc: Gevoelsmatig meer comfort dan de Canyon, maar duurder. Ook voelt het verhaal van de slechte bb90 niet helemaal goed, ook al is het nu T47. Alles kwalitatief goed?
.................;
De nieuwe Trek Domane heeft T47, dit heeft net als BSA/ITA schroefdraad.
Alhoewel BB90 ook wel kraakvrij kan zijn. :)

Met 4000-5000 Euro kan je wel wat en een Trek hoeft niet duurder te zijn dan een Canyon
Trek Domane SL7 Etap (Force Etap en carbon wielset) 5799 Euro - korting = 4349 Euro
Afbeelding
Trek Domane SL 7 (met Ultegra Di2 en carbon wielset) 5599 Euro - korting = 4199 Euro
Afbeelding
Alle info op alle Trek Domane
I know myself like no one else
Nothing to defend

Verbasterd
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 sep 2019 15:26

Verbasterd 20 sep 2019 19:08

Dank voor jullie reacties! Voorlopig steekt de Trek Domane er dus boven uit. Helaas ook de iets zwaardere en duurdere uit de lijst, wil al mijn wensen erin hebben. Keuzes keuzes ;) Ik duik ook even in de bottombracket.

Ik ga ook even op zoek naar een goede zaak waar ze deze verkopen voor een testrit.

Verbasterd
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 sep 2019 15:26

Verbasterd 20 sep 2019 19:09

Aha! Dank LCSMET.
Ben wel benieuwd waar ik deze korting kan regelen :). Had er al over gelezen. Doet elke zaak dat als ik dat aangeef?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 20 sep 2019 19:38

Verbasterd schreef: 20 sep 2019 19:09 Aha! Dank LCSMET.
Ben wel benieuwd waar ik deze korting kan regelen :). Had er al over gelezen. Doet elke zaak dat als ik dat aangeef?
Bij mijn weten is er maar één winkel waar je deze korting standaard krijgt.
Even dit topic lezen. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2019
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 20 sep 2019 19:40

Sorry, ik ben zwart-witblind en zie op bovenstaande plaatjes nergens een fiets of is dit de Henry Ford-edition?

Verbasterd
Forum-lid
Berichten: 29
Lid geworden op: 18 sep 2019 15:26

Verbasterd 20 sep 2019 20:01

@Lcsmet; dank! Moet geloof ik wel even scherp opletten of exact alle onderdelen erop zitten al zou ik hem bestellen via de trek website geloof ik.

@bakboord1; ik zie ze wel degelijk :). Maar in principe ook op de Trek website te bekijken.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15825
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 20 sep 2019 20:11

Verbasterd schreef: 20 sep 2019 20:01 @Lcsmet; dank! Moet geloof ik wel even scherp opletten of exact alle onderdelen erop zitten al zou ik hem bestellen via de trek website geloof ik.
Scherp opletten is er niet echt bij.
Je kan gewoon naar de betreffende winkel rijden, je fiets uitkiezen op de Trek website.
De fm in Oosterhout besteld de door jou gekozen fiets.
Indien op voorraad bij Trek kan je de week nadien in de winkel om je fiets en je betaald 25% minder dan de adviesverkoopprijs. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie