Full integration, klassieke look, endurance, bestaat dit?
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37674
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Waarom een gat in de markt? De mensen die zo’n mooie full integratiom fiets zoeken zullen in 95% van de gevallen di2 nemen.
Less is bore
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Je moet je ook even afvragen of het überhaupt verstandig is, zeker wanneer je geen di2 en hydraulische remmen hebt.
Vaak moeten de kabels toch een wat bochtiger route volgen en dit zou in het geval van mechanisch schakelen/remmen absoluut niet mijn voorkeur hebben. Buiten het feit dat het onderhoudstechnisch gewoon niet makkelijk is. Van het aerodynamische voordeel zullen de meeste amateurs niets merken, en blijft dus alleen de looks over.
Vaak moeten de kabels toch een wat bochtiger route volgen en dit zou in het geval van mechanisch schakelen/remmen absoluut niet mijn voorkeur hebben. Buiten het feit dat het onderhoudstechnisch gewoon niet makkelijk is. Van het aerodynamische voordeel zullen de meeste amateurs niets merken, en blijft dus alleen de looks over.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Je hebt toch ook de BMC Teammachine, de Endurance versie van de Roadmachine? Die heb ik ook heel lang op het oog gehad (uiteindelijk toch voor een Cervelo gegaan). In het echt ook een fantastische fiets, al vind ik niet alle (matte) kleuren even mooi.
Dan hoort de Roadmachine inderdaad ook in het rijtje.
Ze hebben inderdaad alledrie geen echt klassieke look.
En de prijs is blijft aan de hoge kant. vnl omwille van Di2.
Daarom denk ik dat er een gat in de markt is.
Voor diegenen die een cleane look verkiezen,
misschien inderdaad ten nadele van niet echt vlot lopende kabels,
met bijvoorbeeld een Shimano 105 opbouw,
aan ongeveer 2.500 euro.
Heel wat mensen kopen een fiets voor de looks,
dus als je dat kan krijgen aan minder dan de helft van de prijs van wat nu beschikbaar is,
denk ik dat dat best een verkoopsucces kan zijn.
De evolutie naar meer integratie is sowieso moeilijk tegen te houden,
ook al zijn er nadelen,
een beetje zoals met de evolutie naar discs is gebeurd.
Ze hebben inderdaad alledrie geen echt klassieke look.
En de prijs is blijft aan de hoge kant. vnl omwille van Di2.
Daarom denk ik dat er een gat in de markt is.
Voor diegenen die een cleane look verkiezen,
misschien inderdaad ten nadele van niet echt vlot lopende kabels,
met bijvoorbeeld een Shimano 105 opbouw,
aan ongeveer 2.500 euro.
Heel wat mensen kopen een fiets voor de looks,
dus als je dat kan krijgen aan minder dan de helft van de prijs van wat nu beschikbaar is,
denk ik dat dat best een verkoopsucces kan zijn.
De evolutie naar meer integratie is sowieso moeilijk tegen te houden,
ook al zijn er nadelen,
een beetje zoals met de evolutie naar discs is gebeurd.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 4290
- Lid geworden op: 23 jul 2009 02:25
Wat is een blender mount nou weer? Dat is toch zo'n app waarmee je boeken kunt lezen?racinglars schreef: ↑31 aug 2019 21:16 Als je bij dat Domane plaatje de Blendr mount van de stemcap wegdenkt en de kabels omdraait dan ziet het er denk ik vele malen beter uit.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37674
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Het is nog een beetje te nieuw. Nu is het vooral beschikbaar op dure fietsen voor mensen die willen laten zien dat ze zich het nieuwste van het nieuwste kunnen veroorloven. Sowieso ben altijd gebonden aan schijven en in principe ook aan elektronisch schakelen vanwege de suboptimale kabelloop bij mechanisch.barakstad schreef: ↑01 sep 2019 18:03 Dan hoort de Roadmachine inderdaad ook in het rijtje.
Ze hebben inderdaad alledrie geen echt klassieke look.
En de prijs is blijft aan de hoge kant. vnl omwille van Di2.
Daarom denk ik dat er een gat in de markt is.
Voor diegenen die een cleane look verkiezen,
misschien inderdaad ten nadele van niet echt vlot lopende kabels,
met bijvoorbeeld een Shimano 105 opbouw,
aan ongeveer 2.500 euro.
Heel wat mensen kopen een fiets voor de looks,
dus als je dat kan krijgen aan minder dan de helft van de prijs van wat nu beschikbaar is,
denk ik dat dat best een verkoopsucces kan zijn.
De evolutie naar meer integratie is sowieso moeilijk tegen te houden,
ook al zijn er nadelen,
een beetje zoals met de evolutie naar discs is gebeurd.
Als dit echt je wens is zou ik nog een jaartje wachten met een nieuwe fiets kopen. Dan zullen er vast meer opties zijn of zijn de opties van nu als overjarig model te krijgen.
Persoonlijk ben ik geen fan van discs en integratie (bij fietsen dan ). Ik heb liever spulletjes waarmee in een uurtje een fietsje in elkaar flanst. Maar laat de mensen maar lekker geïntegreerde discmeuk kopen. Ik koop de overjarige spulletjes wel voor een prikkie. Daar is zoveel van gemaakt en wordt nog steeds geproduceerd dat dat voorlopig ook niet tegen te houden is.
Campagnolo Ultra Dork
Gevonden!
Het bestaat dan toch in een betaalbare versie;
de Ribble Endurance,
Een sportieve endurance die goede reviews krijgt.
Er zijn 2 versies van het carbon frame, SL en SL R.
Je kies gewoon de optie;
"Level 5 Carbon Integrated Road Bar and Stem" voor 330euro extra.
Dat komt op ongeveer 23000euro voor de 105 en 2800euro voor de ultegra in SL versie.
Ik ga dit jaar nog geen nieuwe fiets bestellen,
maar toch al goed om te weten dat het kan.
Het bestaat dan toch in een betaalbare versie;
de Ribble Endurance,
Een sportieve endurance die goede reviews krijgt.
Er zijn 2 versies van het carbon frame, SL en SL R.
Je kies gewoon de optie;
"Level 5 Carbon Integrated Road Bar and Stem" voor 330euro extra.
Dat komt op ongeveer 23000euro voor de 105 en 2800euro voor de ultegra in SL versie.
Ik ga dit jaar nog geen nieuwe fiets bestellen,
maar toch al goed om te weten dat het kan.