Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Bever wil een nieuwe fiets

bever
Forum-lid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 24 aug 2019 19:38

Lieve allemaal,

2/1/2 jaar geleden heb ik een hele vervelende rugblessure opgelopen. De afgelopen twee jaar heb ik veel artsen en fysio's gezien, maar vooral keihard getraind en ik heb me zelf beloofd dat als ik pijnvrij weer een rit van 150+ kan maken, ik een nieuwe fiets mag kopen. Mijn huidige aluminium ros is inmiddels 6 jaar oud en ik heb alles er op gedaan. Marmotte, Rondje IJsselmeer, Vlaanderen, Dolomieten marathon etc. Dit is ook weer mijn doel voor de toekomst
fietsjuh.jpg
Zoals jullie wellicht opmerken, ziet het er esthetisch niet helemaal lekker uit. Ik ben in samenwerking met mijn fiets-fysio minder diep, maar ook wat langer (andere stuurpen) gaan zitten. Dit heeft zeker geholpen.

Op zoek naar nieuwe fietsen dus, maar ook om een richtlijn te hebben een statische fietsmeting laten doen.
fietsmeting.jpg
fietsmeting2.jpg
Hoewel ik voor mijn idee perfect zit, kan het theoretisch dus wat hoger en korter, zonder de drop te veranderen.

Waar ik naar op zoek ben is een endurance, of rug vriendelijk (liefst zwart) carbonframe, velgremmen, banden van 25 of 28 mm, Shimano 105 is perfect voor mij, maar Ultegra is niet gek natuurlijk. Mijn huidige Supra RA Comp wielen ben ik helemaal blij mee, dus iets wat van vergelijkbare kwaliteit is zou mooi zijn. Prijs rond de E 2000'-

Lengte: 180 cm
Gewicht: 80 kg
BBL: 87 cm
Romplengte:147 cm
Armen: 70 cm
Stack: zie ik zo snel even niet ?
Reach: 464

De volgende fietsen heb ik op het oog

Ridley Fenix
Cube Agree
Willier |GTR
Willier cento 1 ndr
Scott Addict 10
Trek Domane
Cannondale Synapse
Sensa Lombardia
Sensa Giulia G2 (of 3)

Omdat ik niet heel handig ben, vind ik het een fijn idee om de fiets bij een erkende FM te kopen. In de regio Den Haag echter zijn die er niet zo veel. Ik ben bij 12gobiking geweest wat toch een beetje uit de richting is, een FM in Voorburg die alleen specialized MET schijven verkoopt en een FM in Wateringen, waar ik vaker kom en hele goede ervaringen mee heb. Bij de Willier's kwijl ik helemaal weg :mrgreen:

Met fietsenplan kan ik nog een leuk bedrag terug krijgen, maar ik weet niet of onze organisatie die dit jaar nog verdeelt. Daarnaast wil ik misschien nog een 2nd fietsmeting doen bij mijn fiets-fysio, maar die is pas in oktober terug (ze zit in de medische staf van een pro-team)

Mijn vragen:

- Welk van bovenstaande fietsen komt goed overeen met de ideale afstelling met de aantekening dat ik op termijn wel wil proberen wat dieper of korter te gaan zitten ?
- Heeft het nog veel zin om een 2nd meting te doen of moet ik snel zijn voordat het nieuwe jaar aanbreekt.

Wellicht kom ik een beetje neurotisch over, maar de pijn in mijn rug en been die ik de afgelopen jaren heb ervaren, wil ik het liefst nooit meer mee maken.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 aug 2019 20:56

Bianchi Infinito misschien nog? Een goede reden om eens bij Koers.cc binnen te stappen. Heel veel beter ga je een FM hier in de regio niet vinden.

In FIETS heeft aantal jaar geleden een fantastische test gestaan van een aantal erkende meetsystemen/bikefitters. Er bleek geen resultaat/advies hetzelfde te zijn.....
Dus voelen, testen, passen. Deze meningen zijn een heel goed uitgangspunt, maar geen heilige setup.
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 24 aug 2019 21:24

Waarom fietsmetingen blijven doen terwijl je nu pijnvrij fietst? Het lijkt mij nuttiger om deze afstelling te vertalen naar het best passende frame met inachtneming dat je liever een wat langere stuurpen hebt en nog een paar cm spacers.

Welke maat is de Romagna, hoe lang is de stuurpen en hoeveel cm spacers zit er onder de stuurpen (inclusief conische spacer van het balhoofdstel)?
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 24 aug 2019 21:26

De reach meet je niet op deze manier (stuurpen)
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

EmileT83
Forum-lid
Berichten: 72
Lid geworden op: 25 sep 2018 12:10

EmileT83 24 aug 2019 21:27

Die jongens in Voorburg verkochten tot vorig jaar ook Cannondale, nu is het inderdaad een Specialized flagstore.

Ben je al bij Tom Schouten op Scheveningen geweest? Topservice, veel handwerk ook, alle tijd van de wereld voor je.

bever
Forum-lid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 24 aug 2019 21:39

dank allen. Ernie, ik ga morgen meten en hier posten. :winkthumb: Daniel, Berschenhoek is toch wel een eindje uit de buurt :) Ik heb echt het vermogen om alles te slopen wat niet in mijn bewustzijn ligt.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 37675
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 24 aug 2019 21:45

Begschenhoek is dichterbij dan 12go en veeeeeeeeel beter ;-)

Die toko in Voorburg gewoon vergeten. Was ooit een schitterende winkel met een schitterend assortiment, maar nu geen ruk meer aan.

En wat Nijkie zegt: reach meet je zo niet, zou mij ook doen twijfelen over de waarde van de meting.

EDIT: hebben ze in Wateringen pinarello weg gedaan trouwens?
Less is bore

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 24 aug 2019 21:52

nijkie schreef: 24 aug 2019 21:26 De reach meet je niet op deze manier (stuurpen)
384 lees ik op de tekening met een stack van 600 maar ik wil wel eens weten of de huidige afstelling van de Sensa met een dergelijk frame haalbaar is.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 24 aug 2019 22:05

Zijn schijven trouwens wel een optie? Wil je ze niet dan vallen er al heel wat fietsen af volgens mij. Wil je ze eventueel wel dan is misschien de Orbea avant nog een optie bij Koers.cc of Marel.
Campagnolo Ultra Dork

anderson99
Forum-lid
Berichten: 649
Lid geworden op: 02 jul 2015 21:03

anderson99 25 aug 2019 17:25

Leiden ook te ver? Remko's fietsenwinkel Leiden kan ik je aanbevelen, verkoopt Bianchi.

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 25 aug 2019 20:43

anderson99 schreef: 25 aug 2019 17:25 Leiden ook te ver? Remko's fietsenwinkel Leiden kan ik je aanbevelen, verkoopt Bianchi.
Ik weet niet waar je in Den Haag woont, maar in 's Gravenzande heb je van Scheijndel. Kunnen fietsmetingen uitvoeren en hebben in het assortiment Bianchi, Speci, Merida en BMC
Laatst gewijzigd door MarcFaFo op 25 aug 2019 20:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

bever
Forum-lid
Berichten: 2124
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 25 aug 2019 20:43

Ernie C. schreef: 24 aug 2019 21:24 Waarom fietsmetingen blijven doen terwijl je nu pijnvrij fietst? Het lijkt mij nuttiger om deze afstelling te vertalen naar het best passende frame met inachtneming dat je liever een wat langere stuurpen hebt en nog een paar cm spacers.

Welke maat is de Romagna, hoe lang is de stuurpen en hoeveel cm spacers zit er onder de stuurpen (inclusief conische spacer van het balhoofdstel)?
Sensa is maat 56, stuurpen nu 11 cm (er heeft er een van 13 op gezeten) en hij is naar boven gedraaid. 3 cm spacers onder de stuurpen, 1 cm er boven.

Plaats reactie