custom kleuren

Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!
Seriph
Forum-lid

Seriph 02 aug 2019 08:54

Ik ben mij aan het oriënteren op een nieuwe racefiets. Het zou een fiets met Ultegra en schijfremmen moeten worden van rond de €2500. Tenminste dat is het budget wat ik mij gesteld heb.

Echter ik wil geen standaard fiets. Ik wil een beetje een gekke kleur. Ik wil een beetje opvallen tussen de zwart met rood.

Merk maakt me niet zoveel uit. Ik moet hem wel mooi vinden uiteraard. Nu was ik wel gecharmeerd van de CAAD12 in paars of CAAD13 in het roze. De CAAD12 heb je alleen in Dura Ace en dat is te duur. De CAAD13 in het roze heb je alleen in 105 velgremmen volgens het internet. Beukers in Petten kon hem niet eens bestellen.

Dus ik ben een beetje aan het zoeken geslagen naar andere fietsen die je kan customizen. Nu had ik wel Ridley en Orbea gevonden maar die zijn meteen weer boven budget. Weet iemand nog andere opties?

SqueeZer
Forum-lid

Gebruikersavatar SqueeZer 02 aug 2019 10:17

Niet om lullig te doen maar volgens mij word EN Ultegra EN schijfremmen EN custom kleurtjes hoe dan ook redelijk lastig met het budget dat jij voor ogen hebt.
De CAAD 12 Disc en 13 Disc met Ultegra zijn zelfs al op de grens van je budget zonder custom kleurtje of je moet echt een aanbieding scoren, het goedkoopste dat ik hem voorlopig vind is toch nog altijd een goede 2199 euro

https://banierhuis.nl/fietsen/racefiets ... -sage_gray

Ridley Fenix SL Disc met Ultegra en custom kleurtjes had je vast zelf al gevonden maar dan zal je budget toch een 500 euro omhoog moeten (rekenschap houdende met kortingspercentage enz.)

Afhankelijk van hoe belangrijk die schijfremmen, de groep ..... of het custom kleurtje is zou ik overwegen om of een standaard kleurtje te nemen dat me bevalt of de schijfremmen te laten vallen, aangezien ik in een ander topic gelezen heb dat je een zwaargewicht bent zoals ik ... zou ik mij voor nu houden bij het behoud van de schijfremmen en het custom kleurtje kan je naderhand nog altijd erop laten spuiten als je terug budget hebt en je fiets al wat kilometers erop heeft zitten en dus bijkomende gebruikssporen. Of als de schijven en het kleurtje zo belangrijk zijn dan zou een 105 groep ook meer dan volstaan ...

Volgens mij ben je er ook nog niet uit trouwens of je een alu of een carbon fiets wilt ... en niet verkeerd bedoeld maar komt het bij mij over alsof het belangrijker is hoe je fiets eruit ziet dan hoe jij ermee gaat rijden. Bij Ridley heb je namelijk enkel Carbon opties icm. schijfremmen en Ultegra en in andere topics alsook hier spreek je ronduit over de CAAD wat alu is.

Mogelijke oplossingen

- Ribble al ben ik redelijk zeker dat je nog altijd net boven budget zal gaan
- toch een CAAD12 Disc Ultegra in saai grijs ergens scoren tegen een dumpingprijs en deze dan meteen laten herspuiten zie het grote frame overspuiten topic: viewtopic.php?f=12&t=81103&p=1350908&hi ... y#p1350908
- Fiets met 105 hydraulische schijven en custom kleur kiezen of laten herspuiten.
- Standaard kleurtje kiezen.

Edit: Cube Attain GTC SL Disc heb je rond de 2000 euro en dan zou je in theorie bij 1 van de bedrijven uit het frame overspuiten topic een basis custom spuitwerk kunnen bestellen.
Prorace is ook een merk dat custom werkt idem met Thompson .. maar beide merken zou ik zelf niet meteen kopen en je zal nog altijd boven budget uitkomen.
Laatst gewijzigd door SqueeZer op 02 aug 2019 10:23, 2 keer totaal gewijzigd.

Jac
Forum-lid

Gebruikersavatar Jac 02 aug 2019 10:21

Je zou eens kunnen kijken naar een Apex bij cc5311 in Zaltbommel .
Ze spuiten de frame’s naar wens en in eigen spuiterij .
Cannondale supersix evo hm Sram red Etap
Cannondale Supersix hm Sram red

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 02 aug 2019 10:32

Zelf een Chineesje opbouwen of genoegen nemen met 105/het budget verhogen en bij de Apexen, Swetten, Fonsen, Sirocco's e.d. van deze wereld gaan rondneuzen.
Campagnolo Ultra Dork

Djemz
Forum-lid

Djemz 02 aug 2019 11:12

Of je koopt voor rond de 2000 euro 1 met de opties die je wil en een saai kleur en laat hem voor een 500 euro spuiten in een leuk kleurschema.

Volgens mij kun je bij cube, canyon, trek, rose wel al iets vinden voor die prijs.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 02 aug 2019 11:27

Dan ben je wel je garantie kwijt. Misschien is het verstandig om dan te kijken wat er tweedehands te vinden is.
Campagnolo Ultra Dork

Seriph
Forum-lid

Seriph 02 aug 2019 11:33

@SqueeZer

Ik vat het niet lullig op. Ik ben gewoon op zoek. En ik heb me inderdaad ronduit uitgesproken voor de CAAD vanwege de aluminium. Ook omdat ik inderdaad een zwaargewicht ben. Vandaar ook de schijfremmen.

Ik was vorige week bij de fietsenmaker om eens de CAAD in het echt te zien, Helaas stond hij er niet maar wel de superevo wat eigenlijk dezelfde geometrie heeft maar dan carbon. En het is een mooie fiets maar zulke saaie kleuren. Als het budget het toelaat zou ik toch een fiets willen waar ik wat meer persoonlijkheid in kwijt kan. Zoals dat paarse kleurtje of de roze. Ze hebben wel een rim brake met Ultegra in fel geel maar geen disc. Veel fabrikanten hebben bij verschillende modellen een paar kleur keuzes. En deze zijn veelal de veilige keuzes.

Ik ben daarom wat verder gaan kijken en ben op zoek gegaan naar fabrikanten die je zelf de kleuren laten bepalen. En dan kom je bij de wat meer high end uit en dat is dan carbon.

Aangaande het uiterlijk vs the ride. Ik heb tot nu toe in mijn leven 1 racefiets gehad. Een cube peloton alu met 105 uit 2014. En ik heb dit jaar op vakantie een Scott gehuurd met Tiagra. Ik kan helemaal geen oordeel vellen over de eigenschappen van een fiets. Ik weet wel dat er met spacers/stems/zadel wel het een en ander aan te passen is aan een fiets qua geometrie.

DiMarcello
Forum-lid

DiMarcello 02 aug 2019 11:53

Bianchi Sprint met disc heb ik al ergens gezien rond dat bedrag maar dan wel met de 105 groep in celeste .

japiecarbon
Forum-lid HC

Gebruikersavatar japiecarbon 02 aug 2019 12:32

En een Chinees carbon frame? Zie je dat niet zitten?

SqueeZer
Forum-lid

Gebruikersavatar SqueeZer 02 aug 2019 12:38

Seriph schreef:
02 aug 2019 11:33
@SqueeZer

Ik vat het niet lullig op. Ik ben gewoon op zoek. En ik heb me inderdaad ronduit uitgesproken voor de CAAD vanwege de aluminium. Ook omdat ik inderdaad een zwaargewicht ben. Vandaar ook de schijfremmen.
Ik ben zelf ook een zwaargewicht en een carbonnen frame hoeft heus niet het zwakke punt te zijn .... sterker zelfs tov. alu frame krijgen mijn wielen minder kloppen te verwerken omdat het carbon wat meer flex heeft wat resulteert in comfortabeler rijden en minder slagen in mijn wielen.

Ik weet niet hoe jouw fysiek voor de rest is maar ik vermoed dat met jouw gewicht een super racy geometrie ook niet echt nodig is, en je mogelijk wat andere lichamelijke klachten hebt waaronder rug, nek been klachten en je fietst waarschijnlijk ook om op een positieve manier wat gewicht kwijt te raken?
Dit allemaal zijn slechts aannames maar Indien deze kloppen dan zou ikzelf een overjarig model in carbon kopen met een wat meer comfort uitgesproken geometrie met schijfremmen en shimano 105 (rijd even lekker als Ultegra) in een kleurtje waar je je toevallig nog een beetje mee kan verzoenen en liet ik een goedkoop setje spaken bij de wielspaker. Uiteindelijk is je hoofddoel meer fietsen om te vermageren gok ik en lekker fietsen ...

In elk geval zijn voor zware mensen zoals jij en ik de wielen het echte zwakke punt waarin je wilt investeren en hoeft een carbon frame geen minpunt te zijn, integendeel zelfs.

Wil je toch perse dat kleurtje en Ultegra dan lijkt de meer realistische rekensom toch al snel richting de 3.000+ door te slaan of zoals sommigen opperen een chinees frame aanschaffen en laten spuiten en zelf opbouwen.

PS. mijn gewicht fladdert tussen de 108 en 114 kg en naar mijn mening fiets ik best aardig wat af (teller staat op 5.600 km dit jaar, ok peanuts tov. sommige uitblinkers op het forum maar in de lokale club ben ik op het moment degene met de meeste km.)

Heb je trouwens ook toevallig een foto van je huidige fiets en zijn afstelling, geometrie word vaak iets te sterk aangepast door middel van spacers namelijk omdat men perse op een bepaald frame wilt kunnen rijden terwijl het lichaam liever iets anders had gezien.

Tussen de lijntjes door, welke kleurtjes vind jij zelf niet saai, ik zag al paars en roze passeren, mogelijk is een Cube Agree C62 Pro Disc in Red/Orange wat (mogelijk ook niet).
Laatst gewijzigd door SqueeZer op 02 aug 2019 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.

EmPeHa
Forum-lid

Gebruikersavatar EmPeHa 02 aug 2019 13:02

Sensa heeft ook iets van opvallend blauw en oranje. Je zit iets boven je budget met 105. Volgens mij niks mis mee.
De fiets, de fiets en dan een hele tijd niets.

Seriph
Forum-lid

Seriph 02 aug 2019 13:42

Afbeelding

Beetje slecht te zien aangezien hij in de stand hangt en niet op de grond staat. Ik zal een betere maken als het niet meer regent als ik thuis ben.

Super racey geometrie is inderdaad niet nodig.

Handgespaakte wielen heb ik ook naar zitten kijken ivm het gewicht. Ik zit zelf meestal rond de 115 op 1.96. Hoewel dat minder aan het worden is.

Ik heb nu 105 en in mijn hoofd wil ik wel een upgrade. Misschien moet ik de kleuren los laten en voor een mooie set wielen gaan in een "gewoon" frame met 105.

Uitgesproken kleuren zoals Paars,Roze, Oranje, Gif groen.

Betere foto.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Seriph op 02 aug 2019 18:25, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie