Pagina 2 van 4

Re: 3500 euro <8kg met schijven.......

Geplaatst: 16 jul 2019 12:36
door wasbeer2006
De canyon en de rose zijn misschien net te doen.

Bij die genoemde fietsen gaat het ook wel geld kosten om het lichter te maken, beide zitten al niet slecht in de onderdelen.

Re: 3500 euro <8kg met schijven.......

Geplaatst: 16 jul 2019 13:16
door WilierGTR
Uitdagende zoektocht!!

Zelf uiteindelijk 250euro meer betaald voor een splinternieuwe Trek emonda SL7 Disc met ultergra DI2 56cm. (7,8kg).

Pedalen en Garmin had ik al :lol:

Ik weet dat Wim de Vos in Oosterhout momenteel een showroom verkoop houdt. Hier staat zat in jouw budget met gestelde eisen! Ga eens langs.

Re: 3500 euro <8kg met schijven.......

Geplaatst: 16 jul 2019 17:09
door IBAN
Rationeel is de Canyon de beste keuze. Wel jammer dat de kleurstelling dodelijk saai is en er geen mechanische ultegra mogelijk is. Iemand een idee wanneer Canyon doorgaans met nieuwe modellen/kleuren komt

Re: 3500 euro <8kg met schijven.......

Geplaatst: 16 jul 2019 19:55
door wasbeer2006
WilierGTR schreef: 16 jul 2019 13:16 Uitdagende zoektocht!!

Zelf uiteindelijk 250euro meer betaald voor een splinternieuwe Trek emonda SL7 Disc met ultergra DI2 56cm. (7,8kg).

Pedalen en Garmin had ik al :lol:

Ik weet dat Wim de Vos in Oosterhout momenteel een showroom verkoop houdt. Hier staat zat in jouw budget met gestelde eisen! Ga eens langs.
Nagewogen?... de weegschaal stopt niet voor de 8.3 gok ik.

Re: 3500 euro <8kg met schijven.......

Geplaatst: 16 jul 2019 19:59
door MarkVeenstra
Ze hebben hel blauw met wit... Helaas alleen voor Schijfrem uitvoeringen.
Ze hebben ook een fris rode met wit.

Het is idd niet dat je elke kleur kunt kiezen, maar alleen zwart, wit en grijs zoals een paar jaar terug is het ook niet meer.

En de ultimate sl 8.0 (=ultegra) is er gewoon in mechanisch, als ook in di2 uitvoering hoor.

Re: 3500 euro <8kg met schijven.......

Geplaatst: 16 jul 2019 20:39
door Lcsmet
Bij Wim De Vos in Oosterhout,
Een Kuota Kryon met SRAM Etap Hrd en Miche Carbon wielen voor 2999 Euro zal mogelijk dicht in de buurt komen.
Er blijft dan nog 500 euro voor lichtere Buitenbanden, pedalen (Time Expresso 10 Carbon voor 65 euro).

Re: 3500 euro <8kg met schijven.......

Geplaatst: 16 jul 2019 22:07
door robbebopper
Wim is je vriend......

:) ;)

Re: 3500 euro <8kg met schijven.......

Geplaatst: 17 jul 2019 08:44
door Lcsmet
robbebopper schreef: 16 jul 2019 22:07 Wim is je vriend......

:) ;)
De mijne wel. :)
Maar het is maar om aan te tonen wat ook bij de kleine fm kan.
Als tegenreactie op het steeds maar naar voor schuiven van Canyon, waar ik dan totaal niets mee heb.

Re: 3500 euro <8kg met schijven.......

Geplaatst: 17 jul 2019 08:55
door marcus66
Als gewicht echt je ding is, zou ik een weegapparaat meenemen. De getallen van de fabrikanten betreffen meestal maat S/M, zijn sterk naar beneden afgerond en gelden voor fietsen zonder pedalen, bidonhouders, computerhouders etc.

Voor wat het waard is: mijn Addict 2017 disc weegt met de Scope carbonwielen en wat andere aanpassingen 8,2 kg rijklaar (was 8,6). Kosten totaal: € 5250 (daar kun je de standaard wielen vanaf trekken). Er valt nog een paar honderd gram te winnen: Syncros stuur/stuurpen, zadel en Ultegra crankset zijn niet de lichtste. Daarnaast heb ik met andere banden en cassette/ketting ruim 200 gram gewonnen (zonder extra kosten, want versleten).

Overigens ga er net zo snel (of langzaam ;-) mee als met mijn vorige Scott van 7,6 kg. Sterker nog: in vele omstandigheden is mijn fiets met schijven sneller, want strakker door o.a. de steekassen, meer aero door weggewerkte kabels en vanwege de kortere remweg.

Re: 3500 euro <8kg met schijven.......

Geplaatst: 17 jul 2019 09:00
door MarkVeenstra
marcus66 schreef: 17 jul 2019 08:55 Sterker nog: in vele omstandigheden is mijn fiets met schijven sneller, want strakker door o.a. de steekassen, meer aero door weggewerkte kabels en vanwege de kortere remweg.
Kortere remweg? :?:
Hoe kan je remweg verkorten met schijfremmen?

Edit: Om the obvious even weg te nemen:
- je remweg kan je verkorten door brede banden monteren = meer rubber, dus meer vertraging mogelijk tussen de fiets en het wegdek en dus een kortere remweg. Dat kán met schijfremmen vaak makkelijker gemonteerd worden. Maar is in feite een effect van bredere banden, niet van schijfremmen.
- Hydraulische remmen maken dat je de limiet van je rubber op het wegdek sneller en met meer gevoel en minder kracht kunt opzoeken ten opzichte van mechanische bediende remmen. Je zou kunnen zeggen dat als je het vertrouwen niet volledig had met mechanische remmen, en nu met hydraulische remmen wel, dat je daardoor sneller je maximale vertraging bereikt en dus inderdaad je remweg verkort. Dit is echter niet een voordeel van schijfremmen, maar van hydraulische remmen. Je had ook voor hydraulische velgremmen kunnen kiezen om dit voordeel te verkrijgen.

Re: 3500 euro <8kg met schijven.......

Geplaatst: 17 jul 2019 09:59
door marcus66
Ah, ik had het kunnen weten...
Mag ik je verwijzen naar het grote schijfremmentopic?

P.s. Ik heb het over hydraulische schijfremmen en spreek uit persoonlijke ervaring. Jij mag het natuurlijk anders ervaren ;) .

Re: 3500 euro <8kg met schijven.......

Geplaatst: 17 jul 2019 10:51
door MarkVeenstra
marcus66 schreef: 17 jul 2019 09:59 Ah, ik had het kunnen weten...
Mag ik je verwijzen naar het grote schijfremmentopic?

P.s. Ik heb het over hydraulische schijfremmen en spreek uit persoonlijke ervaring. Jij mag het natuurlijk anders ervaren ;) .
Dat mag, ben bekend met dat topic. Maar betekent niet automatisch dat als in andere topics de argumentatie voor schijfremmen niet kloppend is, dat niet aangegeven mag worden.

Jouw ervaring kan ik niet veranderen, het zal zo zijn dat jij nu een kortere remweg hebt (of denkt te hebben) met hydraulische schijfremmen. Maar dat ligt aan bredere banden en/of aan de hydraulic, niet aan de schijven.
Ik snap dat je het hebt over hydraulische schijfremmen, dat is ondertussen behoorlijk de standaard. Maar daarmee wordt ook vaak direct een verkeerde oorzaak voor verbeterde remprestaties gelegd. ;)