Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

chinees frame met di2 disc set samenstellen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 jul 2019 09:39

En zeker als AXS je ding is, kun je beter een jaartje doorrijden en wat extra sparen om volgend jaar zomer/herfst een overjarige fiets te scoren. Er worden nu zoveel modellen met Red/Force AXS aangekondigd dat het mij niet onaannemelijk lijkt dat de fietsenmakers en webwinkels met wat voorraad blijven zitten. Op compleet afgemonteerde fietsen is AXS nu al een stuk goedkoper dan als losse groep.
Campagnolo Ultra Dork

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 886
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 13 jul 2019 23:07

Niet heel vreemd OEM tegen after market verkoop.

rozh
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2019 14:35

rozh 15 jul 2019 08:07

Blijft lastig allemaal, gelukkig nog steeds lang de tijd om erover na te denken.
Ik zie inderdaad al wat afgeprijsde etap fietsen her en der, denken jullie dat er volgend jaar een te krijgen is voor rond de 3k ?
Ik zag ook dat er een goedkopere groepset is, de normale etap ipv de red. Das miss ook wel een idee.

voordeel van de ali route is wel dat ik het in delen kan kopen, +- 400 voor t frame, 400 voor de banden.. dan ff kleingrut. Dan sparen voor de groepset, als ik een beetje in de buurt kom mn sensa verkopen voor t laatste beetje en bouwen maar :)

Maarja dan zie je weer een filmpje zoals dit: https://www.youtube.com/watch?v=EXGRoho6kuA
twijfels twijfels :P

Ik denk dat ik vandaag of morgen maar eens langs mantel fiets hier in utrecht om te kijken wat zij adviseren, kan ik meteen ff kijken naar al het moois daar.

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2240
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 15 jul 2019 08:18

Ik denk dat je alle kanten op vliegt en niet eens weet wat je wel/niet wilt.
De kans dat je niet passende delen gaat kopen is aanwezig. Denk maar niet dat je veel voordeel gaat halen door delen los te kopen t.o.v. een complete fiets.

Heeft Havana niet ooit eens een lijstje bijgehouden met prijzen van zijn opbouw?
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 15 jul 2019 11:40

vincent75 schreef: 15 jul 2019 08:18 Ik denk dat je alle kanten op vliegt en niet eens weet wat je wel/niet wilt.
............
Dit topic kan nog wel enkele jaren mee. :mrgreen:
En een Etap fiets onder de 3k die heb ik al enkele posts geleden hier gepost.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 15 jul 2019 12:25

Ik zou nooit een Chinees frame opbouwen zonder er nog een fiets naast te hebben. Je loopt met grote waarschijnlijkheid wel tegen een probleem aan waardoor het project toch wat vertraging oploopt en dan kan je op dat moment dus helemaal niet fietsen. Ik spreek uit ervaring (al had ik gelukkig wel een andere fiets zodat ik niet thuis 'vast' zat :D )
Afbeelding

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5072
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 15 jul 2019 12:55

Ik zou nooit een fiets opbouwen/kopen zonder er nog een fiets naast hebben.
Problemen zijn niet gelimiteerd aan Chinese frames nml ;)

Maar idd een chinees frame mag je het probleem zelf oplossen ipv dat je naar een fietsenmaker gaat waardoor het wat langer kan duren voordat het opgelost is.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 15 jul 2019 19:42

Mijn Giant TCR was probleemloos :D

Maar inderdaad, zelfs met merk-frames kan je ook problemen tegen komen (ik zorg ook altijd dat ik een reservefiets heb)
Afbeelding

Plaats reactie