Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

chinees frame met di2 disc set samenstellen.

rozh
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2019 14:35

rozh 11 jul 2019 18:30

Ik bedoelde dat ik voor rond de 2.5k een fiets met aliexpres frame en wielen wilde samenstellen waarvan ik dacht dat iets vergelijkbaars 6-8k kost in nederland.
nergens heb ik gezegd dat ik er 6-8k voor over had.

Ik laat dat frame dan bij de leverancier op ali voorzien van mijn naam/merk. Dat zal geen 400 euro extra zijn. het staat er namelijk als optie bij (als je even op de link klikt. zal hooguit 50 eu extra zijn. (aliexpres uitgaande van eerder vergelijkbare bestellingen voor andere hobbies.) als het iets meer is so be it.

Dus eigenlijk kan ik dan beter kijken zeg jij naar een ultegra setje met discbrakes, electrische schakeling voor op mn ali fiets dan. (gezien de km's die ik maak). En dan bij de opstelling van het totaal budget kijken of het die prijs waard is tov een goede aanbieding bij een fietsenmaker.

rozh
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2019 14:35

rozh 11 jul 2019 23:38

Hmm ja je hebt gelijk, ik ga er nog eens goed over nadenken.
Zadelpen, stuurpen en stuur heb je ook in carbon van ali weet ik. verzendkosten zijn ook 0 bij ali als je beetje oplet.
pedalen heb ik al ultegra's op mn sensa zitten die ik meeneem, heb ook al carbon bidonhouders en stuurlint. (denk dat ik de sensa namelijk verkoop )

Zadel, balhoofd en bandjes wil ik idd wel goed merkspul idd.
Verdere kleine dingen zal ik dan ook wel proberen in te begroten voor ik een besluit maak.

Ben echt wel een beetje verliefd op die sram red etap axs groepset als ik het zo zie....:)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15934
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 jul 2019 06:47

rozh schreef: 11 jul 2019 23:38 ...............
Ben echt wel een beetje verliefd op die sram red etap axs groepset als ik het zo zie....:)
Als je je budget dan op 2500 Euro wil houden zal het bij een onbeantwoorde liefde blijven vrees ik. :D
I know myself like no one else
Nothing to defend

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 885
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 12 jul 2019 07:49

Zou eerder fatsoenlijk frame kopen met 105 dan een Chinees met Di2.

Groepset upgraden kan altijd nog als je basis maar goed is.

rozh
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 11 jul 2019 14:35

rozh 12 jul 2019 11:15

Lcsmet schreef: 12 jul 2019 06:47
rozh schreef: 11 jul 2019 23:38 ...............
Ben echt wel een beetje verliefd op die sram red etap axs groepset als ik het zo zie....:)
Als je je budget dan op 2500 Euro wil houden zal het bij een onbeantwoorde liefde blijven vrees ik. :D
ik weet dat ik verschillende dingen heb gezegd in dit topic, maar mn budget staat iig nog niet echt helemaal vast. (ook omdat ik nu gewoon een prima goede fiets heb voor iig dit seizoen)

@tom de groot ja dat is ook een idee, dat ik daarmee begin en uiteindelijk een sram etap axs erop zet.
Alleen wil ik wel disc brakes dus dan is da lastig gezien je daar een ander frame en wielen voor nodig hebt. Want anders kon ik nu gewoon een frame en wielen kopen en de 105set van mn sensa overzetten bijv.

Gebruikersavatar
jwkeij
Forum-lid
Berichten: 1683
Lid geworden op: 16 jan 2013 15:06

Gebruikersavatar jwkeij 12 jul 2019 17:04

maar mn budget staat iig nog niet echt helemaal vast.
Dat is een valkuil van 2500 tot aan 10.000,- of meer.... :like: Bedenk wat je nu precies wilt en stel een budget. Ben het wel met Tom eens: je frame is je basis en als die goed is, kan je e rest upgraden.
WiND 56 - 2020

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5097
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 12 jul 2019 17:14

Frame upgraden kan ook altijd nog.
En er zijn prima chinese frames te koop.

Ik zou alleen wel bij de bekendere partijen bestellen ipv random ebay verkoper oid.
Zie ook algemene china frame topic.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15934
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 12 jul 2019 17:18

Het is nog niet voor direct.
TS heeft dus nog veel tijd om na te denken.

Dan kan hij eerst zijn huiswerk maken en dan dit topic nieuw leven inblazen als het echt gaat gebeuren.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Xemu
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jul 2019 00:49

Xemu 12 jul 2019 22:31

Vergeet niet dat als je uit China bestelt je ook kans hebt om een BTW-aanslag te krijgen. De kleinere pakketjes komen er meestal wel vrij simpel doorheen, echter zo'n heel frame gaat de douane wel opvallen en een nepfactuur gaat daarbij geen zoden aan de dijk zetten.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 12 jul 2019 23:35

Je moet idd een prijs op de doos hebben waarvan ze get de moeite vinden om het te geloven, en je dus de BTW en invoer rechten over dat bedrag moet betalen (27%) laat er vooral geen 50 euro op zetten, dat geloven ze nooit en dan mag je de originele factuur toesturen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16199
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 jul 2019 00:32

Als je overal op gaat bezuinigen door Ali meuk te nemen behalve bij de groepset, kom je ook nooit op het kwaliteitsniveau van de fietsen met vergelijkbare groep bij de fietsenwinkel of webshop. Je gaat echt wel een paar 100 euro kunnen bezuinigen zonder merkbaar verschil in kwaliteit maar de helft meer korting gaat niet lukken zonder grote concessies vrees ik.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 13 jul 2019 09:19

Met een Chinees frame kom je niet per definitie goedkoper uit (als je nog niets van afmontage hebt liggen). Ik denk dat je met een overjarige fiets een betere deal kunt scoren (bij Wim De Vos bijvoorbeeld, gewoon een beetje geduld en wachten op een goeie deal)

Wil je 100% custom, dan kan het wel weer voordeliger in China (ik heb zelf al 2 China frames opgebouwd, beiden met probleempjes maar niets onoverkomelijk)
Afbeelding

Plaats reactie