Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Voor starter

Xemu
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jul 2019 00:49

Xemu 08 jul 2019 01:09

Ik ben helemaal nieuw in de sport. Ik woon in Maastricht en heb op mijn stadsfiets wat tochten gedaan en wil het nu wat serieuzer aanpakken. Ik zit echter ook op een studentenbudget en wil tweedehands beginnen om zeker te weten dat het ook doorzet. Dus ik zit de laatste tijd met een budget van 250e op marktplaats te kijken. Ik heb nu mijn oog op deze laten vallen:
https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... b9c5b7a618
Navraag heeft me laten weten dat het mijn maat (56) is en ik kan nu voor 230e de deal sluiten. Ik kom uit Rotterdam, dus een dagje daarheen om de fiets te halen is geen probleem.
Wat denken jullie van de fiets en deze deal?

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 08 jul 2019 07:57

Voor de prijs ok. Daar kan je geen deuk aan vallen, fiets is op leeftijd.
Kan wel een poetsbeurtje gebruiken. ;)

Xemu
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jul 2019 00:49

Xemu 08 jul 2019 13:09

Poetsen kunnen wij Rotterdammerts wel ;)
Ging gisteren wat mis met posten. Extra vragen nog.
De groep lijkt zeer goed voor prijs. Meestal zie ik max tiagra of soms 105. Ik vroeg me wel af hoe jullie over mixen denken?
De gebruikssporen die genoemd worden zijn dus weg te poetsen of zien jullie nog echte gebreken op de foto's?

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 08 jul 2019 13:17

De groep moet je je niet blind op staren... het zijn goede groepen maar wel versies van enige tijd terug. een nieuwe tiagra of 105 schakelt en remt vast (veel) beter. De verkoper geeft ook niet aan hoeveel kransjes de cassette heeft, ik gok 9. Mixen is niets mis mee.

Overigens zit er een dubbel crankstel op, voor het vlakke geen probleem, maar niet geschikt voor de bergen.

De staat is slecht over te oordelen op basis van de foto's. Hij lijkt niet echt lekker verkoopklaar te zijn gemaakt... als de mate van poetsen iets zegt over de mate waarin de fiets onderhoud heeft gehad...
Als alles goed loopt/schakelt/draait dan zou ik de gok wel wagen.

Overigens; hoe weet je dat het jouw maat is? Er is geen universeel matensysteem, een 56 van Gazelle kan heel anders uitpakken dan een 56 van een ander merk.

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 08 jul 2019 13:26

Ik zie Ultegra 9v 6500 onderdelen.

klimski
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 12 mei 2013 19:50

klimski 08 jul 2019 13:43

Ziet er weliswaar ongepoetst maar goed behouden uit. Buddo heeft gelijk dat deze dubbel niet ideaal is mocht je in de bergen willen klimmen. Maar voor Eur 70 zet je er een compact crankstel op (stronglight of miche of mighty) en dan kom je vrijwel overal omhoog. Dus dat kan je altijd nog doen mocht je dat willen. Waarschijnlijk heb je, als het zover komt, zin om een nieuwe fiets te kopen en dan blijft dit je winterfiets.

Een snelle scan op MP maakt dat ik deze fiets vond, die ik zelf (puur persoonlijk) mooier vond, en vanwege de triple iets meer allround (Duell is een klein merk handgemaakt in NL, een vriend van mij rijdt al jaar en dag op zo eentje en is er erg content mee):

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... ousPage=lr
Koga Granlux 1995 Campa Mirage.

Gebruikersavatar
devriesman
Forum-lid
Berichten: 504
Lid geworden op: 24 apr 2016 18:56
Locatie: Apeldoorn

Gebruikersavatar devriesman 08 jul 2019 19:32

Die Duell is een leuke fiets.
Mijn winterfiets heeft ook Ultegra 6500. Dik onder de modder en sneeuw schakelt dat gewoon door. Nog nooit iets kapot aan gegaan behalve een afgebroken derailleurhanger en een bracketlager.
Mijn Campa Athene doet vervelend als hij vies wordt.
Ik vind Campa mooier en ergonomisch fijner dan Shimano, argumenten die voor je eerste fiets minder gelden.
Voordeel van oudere aluminium fietsen is volgens mij dat de frames redelijk overgedimensioneerd zijn. Bij normaal gebruik kan daar niet veel aan kapot.
Als je de bergen niet in gaat heb je geen triple nodig. Maar als je een triple hebt kom je elke berg over.
Nog een voordeel van deze groepen, slijtage onderdelen zijn prima te verkrijgen en kosten geen drol. €10,00 voor ketting. Op MP een prima cassette voor €20,00.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 jul 2019 19:51

Die Duell is echt een koopje.
Campagnolo Ultra Dork

klimski
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 12 mei 2013 19:50

klimski 09 jul 2019 09:02

Ware het niet dat ik net mijn eigen klassieker helemaal gepimpt heb en er erg blij mee ben, dan zou ik zelf naar die Duell gaan kijken. Stalen frame/carbon vork. Onverwoestbaar en comfortabeler dan alu. En meestal niks zwaarder ook. Ik zou het wel weten. Ten overvloedde: ik heb geen band met de verkoper, noch weet ik meer van de fiets dan wat ik kan zien op de foto's.

Ik vond ook nog deze:

https://www.marktplaats.nl/a/fietsen-en ... sPage=home
Koga Granlux 1995 Campa Mirage.

Xemu
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jul 2019 00:49

Xemu 12 jul 2019 14:27

Dank voor alle hulp! De eigenaar van de originele fiets reageerde niet meer, dus ik heb de 2 gelinkte eigenaars een berichtje gestuurd. Ik ga morgen de laatst gelinkte Fuji ophalen. Als er nog laatste tips zijn om op te letten hoor ik ze graag. Maar iig dus veel dank! Deze en andere draadjes zorgen er echt voor dat er meer mensen zullen beginnen met wielrennen :)

klimski
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 12 mei 2013 19:50

klimski 12 jul 2019 16:32

Leuk! Veel fietsplezier
Koga Granlux 1995 Campa Mirage.

Plaats reactie