Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Fietsaankoop

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 27 jun 2019 19:23

Hoi Pepijn,

De mensen op het fietsforum kunnen wel eens flauw doen, maar ze willen je echt helpen.

Met fietsen is het net als met schoenen, ze kunnen nog zo duur of goed zijn, als ze veel te groot of veel te klein zijn dan werkt het voor geen meter. Ook heb je schoenen voor dansen, hardlopen en voetballen. Met hardloopschoenen is voetballen geen pretje.

Bij fietsen is het belangrijk dat de fiets bij jou past. En dat hangt af van jouw maten en wat je met de fiets wil gaan doen. Ook belangrijk is hoeveel je wil betalen. En jij moet er ook rekening mee houden dat je groeit, voor je het weet ben je te groot voor de fiets.

Vertel hoeveel geld je te besteden hebt, vergeet daarbij niet dat je ook schoenen, een shirt, een broek en een helm nodig hebt. En zeg wat je wil gaan doen, zoals bijvoorbeeld wedstrijden rijden of lekker een stukje toeren. Mogelijk heeft iemand op het forum een leuk tweedehandsje die prima geschikt is voor jou!

Succes!

Harry Jacques
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
Locatie: Zwolle

Harry Jacques 27 jun 2019 21:13

Ha Pepijn, als ik je leeftijd had geweten had ik anders gereageerd in mn eerste reactie, sorry! Ik hoop dat je een mooie fiets gaat vinden en er erg van gaat genieten!

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 27 jun 2019 23:40

Dan ben je nog erg jong. Wat vinden vader en moeder?

Pepijndecoureur
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jun 2019 07:46

Pepijndecoureur 28 jun 2019 07:48

Ja waarom denk je dat ik het vraag mijn budget is 1000 euro de maten zijn goed geregeld die Ridley kan ik zeker meer dan 5 jaar nu goed?

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 28 jun 2019 07:56

Overduidelijke trol.. Gewoon negeren.

En als het geen trol is mogen ze de lap rond de oren terug invoeren tot de grote mond weg is.

TheUnexpected
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32

TheUnexpected 28 jun 2019 08:14

Pepijndecoureur schreef: 28 jun 2019 07:48 Ja waarom denk je dat ik het vraag mijn budget is 1000 euro de maten zijn goed geregeld die Ridley kan ik zeker meer dan 5 jaar nu goed?
Nee niet goed. Als je nu 1.48 bent en gaat investeren in een fiets ben je deze over anderhalf jaar ontgroeid. Ik denk overigens dat hier op het internet relevant en nuttig fietsadvies niet gaat werken.

Waar kom je vandaan? Fiets anders eens naar een fietsenmaker in de buurt of een winkel zoals Mantel (Arnhem en Den Bosch) en 12Go Biking (Moordrecht), hier zien ze jou en kunnen ze vragen stellen, zonder zo geïrriteerd antwoord te krijgen (als het te ver weg is, kun je misschien een zaterdag met je vader op stap).

En inderdaad, investeren in een goede helm, pedalen en schoenen lijken mij minstens zo belangrijk. Joe!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..

Pepijndecoureur
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jun 2019 07:46

Pepijndecoureur 28 jun 2019 13:36

Sorry maar waarom doen jullie zo onvriendelijk ik ben nog maar een beginner

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8294
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 28 jun 2019 13:44

Pepijndecoureur schreef: 28 jun 2019 13:36 Sorry maar waarom doen jullie zo onvriendelijk ik ben nog maar een beginner
Het voorgaande bericht was toch helemaal niet onvriendelijk? Als klopt wat je geschreven hebt, qua leeftijd en lengte dan is het beter dat je met iemand naar een winkel gaat.

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 28 jun 2019 13:49

Pepijn heeft gewoon gelijk, een aantal mensen reageren niet aardig.

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 28 jun 2019 13:59

Je vraagt je af waarom mensen onvriendelijk reageren, lees jouw eigen bericht eens terug:
Pepijndecoureur schreef: 28 jun 2019 07:48 Ja waarom denk je dat ik het vraag mijn budget is 1000 euro de maten zijn goed geregeld die Ridley kan ik zeker meer dan 5 jaar nu goed?
Dit komt op mij onvriendelijk over, dus dan kan je een onvriendelijke antwoord verwachten.

Je bent pas 12 zeg je, dat zie je op een forum niet, en met de manier van schrijven geef je een bepaald beeld, dat beeld wat ik in ieder geval kreeg is dat de informatie niet zorgvuldig en verre van compleet is, daarnaast komen sommige zinnen onvriendelijk en erg kortaf over.

Je wil een antwoord zodat jij een keus tussen de 2 fietsen kan maken, maar wij willen meer informatie om je beter te adviseren. Dat begrip lijkt er niet te zijn en dat is jammer.

Ik sluit me aan bij TheUnexpected, ga eens kijken bij wat fietsenwinkels en laat je daar adviseren. Op basis van deze informatie is het via dit forum niet te doen om je van een goed advies te voorzien.

Pepijndecoureur
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jun 2019 07:46

Pepijndecoureur 28 jun 2019 14:06

Oke oke sorry ik ben al bij de fietsenmaker geweest en dat was een zeer mooie fiets. Sorry voor
De onvriendelijke antwoorden.

Pepijndecoureur
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jun 2019 07:46

Pepijndecoureur 28 jun 2019 14:13

jorisb schreef: 28 jun 2019 13:59 Je vraagt je af waarom mensen onvriendelijk reageren, lees jouw eigen bericht eens terug:
Pepijndecoureur schreef: 28 jun 2019 07:48 Ja waarom denk je dat ik het vraag mijn budget is 1000 euro de maten zijn goed geregeld die Ridley kan ik zeker meer dan 5 jaar nu goed?
Dit komt op mij onvriendelijk over, dus dan kan je een onvriendelijke antwoord verwachten.

Je bent pas 12 zeg je, dat zie je op een forum niet, en met de manier van schrijven geef je een bepaald beeld, dat beeld wat ik in ieder geval kreeg is dat de informatie niet zorgvuldig en verre van compleet is, daarnaast komen sommige zinnen onvriendelijk en erg kortaf over.

Je wil een antwoord zodat jij een keus tussen de 2 fietsen kan maken, maar wij willen meer informatie om je beter te adviseren. Dat begrip lijkt er niet te zijn en dat is jammer.

Ik sluit me aan bij TheUnexpected, ga eens kijken bij wat fietsenwinkels en laat je daar adviseren. Op basis van deze informatie is het via dit forum niet te doen om je van een goed advies te voorzien.

Misschien gewoon eens kijken naar alle info die ik al gegeven ik ga ook geen privégegevens geven he

Plaats reactie