Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Fietsaankoop

TheUnexpected
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32

TheUnexpected 28 jun 2019 14:21

Pepijndecoureur schreef: 28 jun 2019 13:36 Sorry maar waarom doen jullie zo onvriendelijk ik ben nog maar een beginner
Hey Pepijn, ik probeer absoluut niet onvriendelijk te zijn. Integendeel zelfs, ik probeer je in mijn antwoorden te helpen. Alleen proef ik nogal een ongeduldigheid en onbeholpenheid.

Wij als forumleden zijn prima in staat je te helpen, mits je voldoende informatie aanlevert. Aan enkel een fietsmerk en de prijs worden wij niet erg veel wijzer om te helpen. Bovendien wil ik jou ook niet een advies geven waarmee je niks kan. Dan geef je al het geld wat je hebt gespaard en bij elkaar hebt gewerkt uit aan een fiets die je niet past of je niet goed zit.

Daarom denk ik dat het handig is om naar een fietsenmaker te gaan die bekend is met de wielersport en jongens zoals jij voorziet van een mooie fiets waarmee jij lekker kan trainen.

Als je mij vraagt of je nu een Ridley of een BTwin moet kopen zeg ik geen van beide.
Dat heeft meerdere redenen:

- Je gaat er binnen een jaar (misschien 2) uit groeien, en moet dan door naar een nieuwe,
- Zodra je jouw fiets een maand hebt, is deze van 800 naar 500 euro in waarde gegaan, terwijl je niet weet of je het leuk vind om te doen!
- Het is heel persoonlijk wat iemand fijn vindt. Een fiets van 8.000 euro is waarschijnlijk sneller dan eentje van 1.000. En toch als je er niet goed op zit, rij je waarschijnlijk beter op de goedkope fiets.
- De ene fiets koop je in een sport/outdoor winkel, de ander bij een fietsenmaker. Wat is slim? Doe jij het onderhoud, of je vader, je broer. Of koop je een fiets bij de fietsenmaker die jou helpt met het afstellen en onderhoud?
- Jij kan al je spaargeld maar één keer uitgeven. 800 euro is voor iemand van 12 gewoon veel geld. Denk er eens goed over na, of je niet een op een fiets van 300 euro wil fietsen voor een jaartje, en daarna nog eens goed na gaat denken over een nieuwe fiets. Dan verkoop je voor 250 jouw fiets en koop je dan alsnog een mooie Ridley!

Ik zou echt een keer met iemand die jou kan helpen met het beginnen racefietsen gaan praten. Zie de winkels uit mijn vorige bericht.

Succes man. Het is namelijk een hele leuke sport!

EDIT: Je spreekt net over privégegevens. Wij vragen niet om je geboortedatum, volledige naam of bankrekening nummer. Sterker nog zuinig om gaan met dat soort info op het web is verstandig.

Maar dingen zoals je lengte, binnenbeen lengte, houding op de fiets, en ervaring zijn toch geen probleem om te delen. Daarmee kunnen we je helpen. Desondanks blijf ik er bij. Laat een man die er voor geleerd heeft eens naar kijken. Ga naar een (race)fiets winkel!
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..

Pepijndecoureur
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jun 2019 07:46

Pepijndecoureur 28 jun 2019 14:45

Dat is een heel mooi antwoord danku voor de raad ik doe direct wat je zegt sorry voor de ongeldudigheid grts pepijn als je ni raad hebt stuur maar

Pepijndecoureur
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jun 2019 07:46

Pepijndecoureur 28 jun 2019 14:45

Dat is een heel mooi antwoord danku voor de raad ik doe direct wat je zegt sorry voor de ongeldudigheid grts pepijn als je ni raad hebt stuur maar

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 28 jun 2019 15:08

Ik heb hier thuis ook een twaalfjarige dus de schrijfstijl komt me bekend voor, niks onvriendelijk aan.

Nu een fiets kopen waar je 5 jaar mee kunt doen levert altijd een matig passende fiets op voor het grootste gedeelte van die periode. Als je 1000 euro budget hebt, koop je nu een tweedehands van 500 of 600 euro. De rest houdt je achter de hand voor onderhoud dat wat eerder komt dan bij en nieuwe en om nog één of twee keer 200 euro bij te leggen om naar een maatje groter te gaan. De afschrijving is dan misschien 100 euro per fiets en je krijgt steeds weer een stapje nieuwer en beter.

Dan heb je ten eerste altijd een fiets die past en ten tweede geen absoluut instapmodel. Ook op die leeftijd is het wel lekker om een beetje leuk materiaal te hebben om mee te spelen.
Campagnolo Ultra Dork

Pepijndecoureur
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jun 2019 07:46

Pepijndecoureur 28 jun 2019 15:30

Danku ook een goede tip

Pepijndecoureur
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jun 2019 07:46

Pepijndecoureur 28 jun 2019 18:29

scepticus schreef: 27 jun 2019 15:12 Ridley is goed voor speere op te grooien.
Wat betekent dit😀😀😀

bakboord1
Forum-lid
Berichten: 2028
Lid geworden op: 01 sep 2006 15:30

bakboord1 28 jun 2019 18:55

@Pepijn, hoe kom je er eigenlijk bij dat je een racefiets wilt? Ga je met iemand samen fietsen? Mijn zoon is ongeveer even oud (net iets jonger) en die laat ik nog niet een uur alleen op de racefiets of mountainbike. Als je samen met iemand gaat fietsen dan kan die je misschien wel helpen. (Ik fiets af en toe met mijn zoon en niets is leuker dan als vader samen met je kind fietsen)

Misschien is er wel een wielrenclub bij je in de buurt die je op weg kunnen helpen.

Net zoals volgens mij de rest van het forum is mijn advies dat je met je ouders naar een goede fietsenmaker gaat. Voor jouw leeftijd vind ik je budget al erg hoog en gezien je lengte vraag ik me af of je al op een fiets met 28inch wielen gaat passen.

Qua onvriendelijkheid klopt het wat je zegt maar lok je het onbedoeld ook wel een beetje uit. Net als Ernie C. herken ik dat onbedoelde van mijn zoon maar niet iedereen zal dit kunnen plaatsen.

Ik hoop dat je een fijne fiets vindt en vooral heel plezier gaat beleven!

Pepijndecoureur
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jun 2019 07:46

Pepijndecoureur 28 jun 2019 19:23

Mijn budget is geen 1000 euro dat was gewoon op dat moment. Ik fiets alleen of soms eens met iemand anders maar dat maakt niet uit bedankt voor het advies ik zal wss de btwin kopen

Pollekes
Forum-lid
Berichten: 190
Lid geworden op: 13 okt 2014 20:30

Pollekes 28 jun 2019 20:25

Lijkt mij dat dit topic beter op slot kan.

Pepijndecoureur
Forum-lid
Berichten: 50
Lid geworden op: 27 jun 2019 07:46

Pepijndecoureur 28 jun 2019 21:08

Waarom

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 28 jun 2019 21:17

Wat zeggen je ouders?

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15962
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 29 jun 2019 07:11

@pepijndecoureur: spring eens binnen bij enkele fietsenmakers.
Die hebben meestal wel enkele inruilfietsen staan die technisch in orde zijn.

Afhankelijk van het merk en afmontage kan je er wel een vinden die beterkoop is dan de btwin.

Maar ik merk in dit topic dat het via deze weg niet zo gemakkelijk is om echt te communiceren met een 12-jarige.
Een goed bedoeld advies en/of een net iets te korte reply leidt heel snel tot een misverstand.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie