Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Bianchi Aria of Oltre

Baslammers12
Forum-lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 12 jun 2018 09:48

Baslammers12 09 jul 2019 12:42

Nog even een vraagje. Ik fiets nu op een giant tcr, is deze geometrie in beleving te vergelijken met de aria? Nu zie ik dat de bovenbuis van de tcr wel iets naar beneden loopt, maar zal dit in de praktijk veel uit maken?
Bianchi Infinito 2017

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15959
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 09 jul 2019 18:34

@baslammers12: Heb je nu nog geen fiets besteld?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Harry Jacques
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
Locatie: Zwolle

Harry Jacques 09 jul 2019 19:04

Ik zou gaan voor de infinito. Ook vanwege wat je zelf schrijft, het lijkt erop dat je voor je plezier fietst en geen wedstrijden, dus aerofietsje, tenzij je op het uiterlijk valt en dat is ook giga belangrijk bij de keuze, is niet nodig. Infinito biedt Meer comfort, en anders zou ik gaan voor de oltre, ook vanwege de countervail en zitpositie....
Maar belangrijk vind ik ook waar val je op? Want met een giga smile op je fiets zitten vind ik zelf wel genieten.

buddo
Forum-lid
Berichten: 1964
Lid geworden op: 20 aug 2005 11:02
Locatie: Heerenveen

buddo 09 jul 2019 19:56

Baslammers12 schreef: 09 jul 2019 12:42 Nog even een vraagje. Ik fiets nu op een giant tcr, is deze geometrie in beleving te vergelijken met de aria?
Hier valt pas iets zinnigs over te zeggen als we weten welke tcr (type/bouwjaar) en welke maat het is. Dan pas kun je een goede vergelijking maken met de Aria. Als de maten ongeveer overeen komen dan zou je er goed op moeten kunnen zitten.

Overigens vind ik geometrie en beleving twee woorden die niet bij elkaar passen. Beleving is niet iets dat in uiting komt bij de geometrie. Beleving is een ervaring. Geometrie is de maatvoering van de fiets en de houding op de fiets.

Plaats reactie