Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Nieuwe fiets met virtuele trainer

Jef3
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jun 2019 21:50

Jef3 21 jun 2019 21:58

Hey iedereen,

Ik zat al een hele tijd te twijfelen om een koersfiets aan te schaffen om er dan later een virtuele trainer (zoals zwift) bij te kopen en me daar op te amuseren. Nu heb ik zelf niet super veel kennis over fietsen/trainers en wil ik er ook niet extreem geld aan uitgeven. Maar nu kwam ik overlangs toevallig een 2dehands zoekertje (in de buurt) tegen dat juist beide aanbood. Dus mijn vraag is, of dit een goede koop zou zijn?

https://www.2dehands.be/a/fietsen-en-br ... =mympBuyer

Met vriendelijke groeten
Jef

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 21 jun 2019 23:42

De Tacx T2020 is in principe niet geschikt voor Zwift. Er is wel een Tacx Genius Smart (T2080) die geschikt is, zie de hardware page van Zwift: https://zwift.com/hardware

De reden is dat de T2020 geen BlueTooth/Ant+ support biedt, iets wat voor Zwift wel nodig is. Er is wel een manier om een niet ondersteunde trainer als "domme trainer" te gebruiken, maar daardoor mis je veel te veel in Zwift.

Gebruikersavatar
Arko74
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 apr 2014 17:50
Locatie: Uden
Contact

Gebruikersavatar Arko74 23 jun 2019 11:36

Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar als je een smart trainer aanschaft dan zou ik sterk een 'direct drive' trainer overwegen. Dan heb je geen gedoe met slippende banden, directer gevoel op Zwift. Tweede hands worden er best af en toe modellen aangeboden zoals de Tacx Flux.
"Fietsen is mijn medicijn."

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 23 jun 2019 11:44

Arko74 schreef: 23 jun 2019 11:36 Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar als je een smart trainer aanschaft dan zou ik sterk een 'direct drive' trainer overwegen. Dan heb je geen gedoe met slippende banden, directer gevoel op Zwift. Tweede hands worden er best af en toe modellen aangeboden zoals de Tacx Flux.
Ik kan niet in jouw portemonnee kijken, maar ik zou in de winter gewoon lekker naar zuid Europa verhuizen. Kan je lekker buiten fietsen,beetje kleurtje op doen, geen winterdepressie. Geen gedoe met binnen fietsen.

Een direct drive is niet een ander type, maar meteen geheel een andere prijsklasse. Ik gebruik een Wheel On Tacx voor Zwift en ben me bewust van de beperkingen maar voordat de direct drive units kwamen waren we ons daar ook maar beperkt van bewust (=acceptatie, zoals we nu doen met de beperkingen van dure direct drive modellen)

Gebruikersavatar
Arko74
Forum-lid
Berichten: 136
Lid geworden op: 27 apr 2014 17:50
Locatie: Uden
Contact

Gebruikersavatar Arko74 23 jun 2019 11:52

Voor mij helpen alle kleine beetjes om het virtueel fietsen iets dragelijker te maken. Misschien ben ik wat kritisch op de wheel on trainers, maar ik had bij intervallen of steile klimmen last van slippende band, dat vind ik irritant als ik een uur op zo'n ding zit.

Wat betreft prijs voor 2e hands trainer leek het mij nog wel een acceptabele suggestie. TS overweegt voor 1000 Euro een 2e hands fiets met trainer. De flux kun je waarschijnlijk rond de 450 Euro wel krijgen, houd je ruim 500 Euro over voor een bike.
"Fietsen is mijn medicijn."

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 885
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 23 jun 2019 17:14

Zou geen oude flux pakken die hebben allemaal problemen. Gaan voor de flux s of de flux 2

hagi
Forum-lid
Berichten: 366
Lid geworden op: 12 aug 2009 20:45

hagi 23 jun 2019 18:34

Rij in de winter 250 km per week op een bkool en ook geen problemen met slipende achter band
Trap geen 500 watt
Meer geld wilde ik niet kwijt zijn ideaal om als de dagen korter worden in de avond uren toch wat kilometers te maken op zwift

Plaats reactie