Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Eerste koersfiets

roodey14
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mei 2019 16:55

roodey14 07 jun 2019 20:58

Dag allen,

Zoals de titel al zegt, ben ik op zoek naar een eerste koersfiets. Ik mountainbike al een tijdje,en de microbe serieus te pakken! Via het werk kan ik een mooie premie krijgen, plus nog eens een bedongen korting van 15 % bij de lokale fietsenmaker. Ik ben 1m84 groot en weeg 90kg. Dus alu frame lijkt me beste? Ook graag 105 of vergelijkbare afmontage. Ook zou ik graag schijfremmen nemen, gezien ik jaarlijks ongeveer 12 weken in Zuid-Frankrijk zit voor het werk, en ik dus veel de bergen in zal gaan.

De lokale fietsenmaker is verdeler van Cube, Bmc, Trek, Ridley, Cipollini, Colnago en Eddy Merckx. Keus zat dus. Gezien de bedongen korting zou ik willen proberen hier te kopen, tenzij er ergens een mega-aanbieding uit de bus komt.

Budget is +-1500 euro. Hier heb ik dan wel pedalen en raceschoenen bij nodig.

Graag hoor ik jullie aanbevelingen!

Edit, ik zie dat ik in het foute subforum zit, mijn excuses mods!

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 07 jun 2019 21:54

1500€ is inderdaad aluminium.
Als je ook nog extra dingetjes wilt voor dat geld zou ik rond de 1200/1300€ zoeken.
Behalve je totale lichaamslengte is je binnenbeenlengte van wezenlijk belang.
Laat je geen verkeerde maat fiets aansmeren. Met jouw lengte gaat de luie verkoper graag voor een maat 58-fiets. En dat zou mij - zelfde lengte - veel te groot zijn. Lees even de faq viewtopic.php?f=9&t=14224
Met jouw budget kom je volgens mij uit op Trek, Cube en Ridley. Van dit rijtje heeft Cube de beste prijs/kwaliteit reputatie maar laat je daar niet door leiden. Kies de fiets binnen je budget met de mooiste kleurtjes/uitstraling.
Gezien jouw financiële uitgangspunt zou ik zeker niet proberen om online 100€ goedkoper uit te zijn.
Als jij naar je verdeler gaat blijven er realistisch een stuk of zes fietsen over. Als jij jouw fietsenmaker duidelijk maakt dat je bij hem een fiets gaat kopen maar thuis nog wat reviews wilt opzoeken hoort hij daar positief op te reageren.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16215
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 jun 2019 22:19

Carbon met velgrem vs alu met schijven? ik zou het wel weten als ik veel in de bergen ging fietsen...

Een Trek Emonda SL5 zou ik proberen te bemachtigen en anders een Ridley Fenix. Moet het echt schijfremmen hebben dan de Ridley Helium SLA. Uiteraard kan een Emonda ALR ook maar ik heb niet zoveel vertrouwen in de standaard Bontrager wieltjes terwijl de Ridley met Fulcrum wordt geleverd. Qua budget is het allemaal een beetje meer + dan - maar dan heb je ook wat. De rest van de merken wordt al snel te uur denk ik en Cube vind dan weer echt een sneu paupermerk :twisted: .
Campagnolo Ultra Dork

roodey14
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mei 2019 16:55

roodey14 07 jun 2019 22:21

Ik hen inderdaad relatief korte benen, zelf. Snel gemeten (ga me laten opmeten maar voor een indicatie te hebben), en ik kom op maat 56 uit. Mijn momentele voorkeur gaat uit naar een Cube attain SL disc, maar zag dat trek ook heel interessante fietsen heeft!

roodey14
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mei 2019 16:55

roodey14 07 jun 2019 22:23

Oei haha ja ik lees wel vaker dat Cube als te budget wordt aanzien!

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16215
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 jun 2019 22:31

kwalitatief is er niks mis mee hoor maar ik vind dat een racefiets ook wel een beetje imago mag hebben.
De Attain id ook vrij kort en hoog en daarmee wat minder geschikt voor mensen met in verhouding korte benen.
Campagnolo Ultra Dork

roodey14
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mei 2019 16:55

roodey14 07 jun 2019 22:38

AH okee! Ja ik heb gewoon eerst wat opzoekwerk gedaan voor ik morgen naar de FM ga, dat ik toch niks aangesmeerd krijg waar ik spijt van krijg!
Is carbon met mijn gewicht ook aan te raden dan?

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16215
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 jun 2019 22:40

Ja hoor, dat kan tegenwoordig prima. Bij Trek krijg je bovendien levenslange garantie op je frame.
Laatst gewijzigd door Ernie C. op 07 jun 2019 22:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Campagnolo Ultra Dork

patrickvb
Forum-lid
Berichten: 1678
Lid geworden op: 11 apr 2007 01:30
Locatie: Oilsjt en Dardennen

patrickvb 07 jun 2019 22:41

Smaken verschillen, maar Cube maakt niet de mooiste fietsen.
Kwaliteit is naar ik lees en hoor wel dik ok.
Trek en Ridley moeten je zeker iets aantrekkelijk kunnen bieden.
Door te kiezen voor velgremmen ipv schijven heb je wat meer centen voor kleding, helm, etc.
Ja hoor, ook zonder schijven mag je de bergen in.
;)

roodey14
Forum-lid
Berichten: 12
Lid geworden op: 31 mei 2019 16:55

roodey14 07 jun 2019 22:51

Kleding en helm heb ik allemaal, dat is het punt niet :) dus moet enkel naar de fiets kijken!

Plaats reactie