fiets voor ontspanning - advies gevraagd
Voor de Sint-Pietersberg MTB-route heb je een serieuze mountainbike nodig. Daar doen mtb-ers het geregeld in hun broek en stappen af.
Afgaande op wat je in je eigen woorden verwoordt en het merk dat je noemt, kom je bij zoiets uit:
https://www.stevensbikes.de/2019/index. ... lang=nl_NL
Afgaande op wat je in je eigen woorden verwoordt en het merk dat je noemt, kom je bij zoiets uit:
https://www.stevensbikes.de/2019/index. ... lang=nl_NL
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15962
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Of een Cube Nuroad
Of een Trek Checkpoint (met 25% korting is deze mogelijk toch passend binnen je budget)
Ter info, als je een maat 54 zoekt staat er in het Te koop topic een Checkpoint met DI2 te koop voor een superprijs.
Of een Trek Checkpoint (met 25% korting is deze mogelijk toch passend binnen je budget)
Ter info, als je een maat 54 zoekt staat er in het Te koop topic een Checkpoint met DI2 te koop voor een superprijs.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
ik heb, mede naar aanleiding van jullie meningen en adviezen, de beslissing gemaakt om 2 fietsen te vergelijken, waarvan ik denk dat deze goed zouden zijn voor mijn bedoelingen.
Canyon: Roadlite SL 8.0
of
Canyon: Pathlite SL 7.0
Het verschil zit hem in het feit dat de een een hybride is, gebaseerd op een road bike, de ander op een mountainbike. ik wil met de fiets ofroad kunnen gaan. ik vraag me af, waarom zou een merk een dergelijke 'off road hybride' maken, als deze per definitie (en jullie meningen) inferieur zijn aan de variant met vaste voorvork, voor wie worden die dan gemaakt?
Ik waardeer jullie meningen overigens heel erg, ik ben enkel nog op zoek naar enkele antwoorden. ik kan niet wachten om te beginnen met het fietsen, maar gezien het bedrag wat ik eraan moet uitgeven, wil ik een weloverwogen keuze maken, zonder spijt te krijgen in de toekomst. Thanks alvast!!
Canyon: Roadlite SL 8.0
of
Canyon: Pathlite SL 7.0
Het verschil zit hem in het feit dat de een een hybride is, gebaseerd op een road bike, de ander op een mountainbike. ik wil met de fiets ofroad kunnen gaan. ik vraag me af, waarom zou een merk een dergelijke 'off road hybride' maken, als deze per definitie (en jullie meningen) inferieur zijn aan de variant met vaste voorvork, voor wie worden die dan gemaakt?
Ik waardeer jullie meningen overigens heel erg, ik ben enkel nog op zoek naar enkele antwoorden. ik kan niet wachten om te beginnen met het fietsen, maar gezien het bedrag wat ik eraan moet uitgeven, wil ik een weloverwogen keuze maken, zonder spijt te krijgen in de toekomst. Thanks alvast!!
Ik zou voor een hardtail MTB met een beetje snelle banden gaan (niet teveel noppen).
Voor dat geld haal je een leuke Canyon, Rose of Radon die qua gewicht niet of nauwelijks onderdoet voor zo'n hybride geval. Leg je daar dezelfde banden op als op die hybride dan je er ook niet langzamer mee gaan.
Voor dat geld haal je een leuke Canyon, Rose of Radon die qua gewicht niet of nauwelijks onderdoet voor zo'n hybride geval. Leg je daar dezelfde banden op als op die hybride dan je er ook niet langzamer mee gaan.
Campagnolo Ultra Dork
Na de opmerking over de (on)zin van een verende voorvork ben ik zojuist met mijn stadsfiets eens een uurtje gaan fietsen over een fietsroute waarbij een gedeelte offroad was en ik ben blij dat ik even ben gaan testen. Dit ging inderdaad prima zonder voorvering.
Nu ben ik dus aan het twijfelen om niet toch voor een gravel achtige bike te gaan. Bijv. De cube nuroad, helaas overal al uitverkocht...
Nu ben ik dus aan het twijfelen om niet toch voor een gravel achtige bike te gaan. Bijv. De cube nuroad, helaas overal al uitverkocht...
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15962
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
Dan koop je toch een Trek, Stevens,.........................rogerm43 schreef: ↑09 jun 2019 14:20 Na de opmerking over de (on)zin van een verende voorvork ben ik zojuist met mijn stadsfiets eens een uurtje gaan fietsen over een fietsroute waarbij een gedeelte offroad was en ik ben blij dat ik even ben gaan testen. Dit ging inderdaad prima zonder voorvering.
Nu ben ik dus aan het twijfelen om niet toch voor een gravel achtige bike te gaan. Bijv. De cube nuroad, helaas overal al uitverkocht...
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Verende vorken voor een hybride fiets hebben gewoon een metalen spiraalveer voor de vering. Meer niet. Soms kun je die vastzetten, maar zelfs bij de goedkopere Rockshox vorken blijft er dan nog 20-30mm vering over. Ondingen. Bergop gaan die dingen deinen. Vering...vering. Over demping lees je geen woord. Daarvoor heb je een schokdemper nodig en dan zijn we bij heel andere fietsen. Een hybride met dikke banden (en dan denk ik niet aan 32mm, maar aan 45-50mm) dat geeft goede grip en comfort. Die banden lopen nog licht met 2,5 bar erin (wel afhankelijk van je gewicht). Voor meer handposities: monteer bar-ends.
mijn oog is gevallen op de Stevens Gravere:
https://www.stevensbikes.de/2019/index. ... lang=nl_NL
zijn de specificaties goed genoeg? Ik heb daar weinig kaas van gegeten namelijk
https://www.stevensbikes.de/2019/index. ... lang=nl_NL
zijn de specificaties goed genoeg? Ik heb daar weinig kaas van gegeten namelijk
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 6334
- Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
- Locatie: Omgeving Eindhoven
Is een 105 mix groep, 105 is goed genoeg maar dan wel met een 105 crankstel.
Tevens zou ik voor hydraulische remmen gaan en niet voor mechanische remmen, hydraulisch remt stukken beter!
Verder ziet de fiets er netjes uit, budget evt wat oprekken ivm hydraulische remmen?
Tevens zou ik voor hydraulische remmen gaan en niet voor mechanische remmen, hydraulisch remt stukken beter!
Verder ziet de fiets er netjes uit, budget evt wat oprekken ivm hydraulische remmen?