Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Eerste racefiets, advies nodig!

LarsGkz
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2019 21:52

LarsGkz 22 mei 2019 21:56

Hoi, ik ben Lars 19 jaar oud en wil graag beginnen met fietsen, nu ik eindelijk de leeftijd heb om zelf de spullen aan te kunnen schaffen. Nu heb ik alleen een vraag, ik kan een merida reacto 500 uit 2018 kopen voor 800 euro van een vriend.

Nou is dit een aero fiets, en dus vraag ik mij af of dit wel een verstandige koop is als eerste fiets. Ook zag ik de cube attain sl 2018 staan voor 900 euro, zou dit een verstandigere keuze zijn mocht de merida niet geschikt zijn?

Kan iemand mij hier mee verder helpen? En als het geen goede fiets is, welke zou dan wel geschikt zijn voor rond de 1000 euro?

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 23 mei 2019 01:29

Hoi Lars,
als ik 1000 euro had en moest beginnen zou ik eerst uitzoeken welke maat bij mij past en dan naar de site van Rose.de gaan om een alminium fiets met 105 shimano te kopen.
Je vriend is waarschijnlijk een top vent maar je moet echt eerst uitzoeken welke maat fiets je nodig hebt. Of een fiets "aero" is of niet is vooralsnog onbelangrijk.
We hebben je lichaamslengte, je binnenbeenlengte en de bovenbuislengte (cc) van de beoogde fiets nodig. Dat klinkt misschien ingewikkeld maar eenvoudiger gaat het echt niet.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 23 mei 2019 08:52

Als die vriend ongeveer even groot is als jij, kun je er wel vanuit gaan dat het de goede maat is.

Ik zie geen reden voor een jonge vent als jij om op een fiets met bejaardengeometrie als die Cube te starten. Het duurt nog wel 30 of 40 jaar voor dat je daar aan toe bent.

Als hij past gewoon voor die Reacto gaan, mits de staat van onderhoud overeenkomt met de prijs.

Het leven is te kort om op saaie budgetfietsen te rijden.
Campagnolo Ultra Dork

LarsGkz
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2019 21:52

LarsGkz 23 mei 2019 15:55

sloeren schreef: 23 mei 2019 01:29 Hoi Lars,
als ik 1000 euro had en moest beginnen zou ik eerst uitzoeken welke maat bij mij past en dan naar de site van Rose.de gaan om een alminium fiets met 105 shimano te kopen.
Je vriend is waarschijnlijk een top vent maar je moet echt eerst uitzoeken welke maat fiets je nodig hebt. Of een fiets "aero" is of niet is vooralsnog onbelangrijk.
We hebben je lichaamslengte, je binnenbeenlengte en de bovenbuislengte (cc) van de beoogde fiets nodig. Dat klinkt misschien ingewikkeld maar eenvoudiger gaat het echt niet.
Sorry, dat was ik vergeten te vermelde beide fietsen zijn maat. Had ik moeten zeggen!

LarsGkz
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 mei 2019 21:52

LarsGkz 23 mei 2019 15:56

Ernie C. schreef: 23 mei 2019 08:52 Als die vriend ongeveer even groot is als jij, kun je er wel vanuit gaan dat het de goede maat is.

Ik zie geen reden voor een jonge vent als jij om op een fiets met bejaardengeometrie als die Cube te starten. Het duurt nog wel 30 of 40 jaar voor dat je daar aan toe bent.

Als hij past gewoon voor die Reacto gaan, mits de staat van onderhoud overeenkomt met de prijs.

Het leven is te kort om op saaie budgetfietsen te rijden.
Oké, ga ik doen!

Plaats reactie