Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Welke maat Canyon Ultimate?

Rouge baste
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 dec 2015 15:13

Rouge baste 24 mei 2019 08:21

Ook ik zit met hetzelfde. Ik heb gisteren een Canyon Endurace besteld in de maat 2XL. Ik ben 2 meter met een bbl van 91 cm. In verhouding heb ik dus een erg lange rug.
Ik wil mijn order nu toch gaan wijzigen naar een XL omdat ik de bijna 2 cm hogere stack niet wil en beter af ben met een XL met eventueel een langere stuurpen.

De reden dat ik eerst toch de 2XL heb besteld is dat de PPS bij 2m en 90cm aangaf dat ik een xl zou moeten hebben maar dat ik problemen zou krijgen met de diepte van de zadelpen. Dit heb ik later nagekeken in de tabel en lijkt niet te kloppen. Ik fiets nu met een zadelhoogte van 81cm en dit past prima in een XL frame terwijl dit bij een 2XL nog maar net kan.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 24 mei 2019 08:31

Rouge baste schreef: 24 mei 2019 08:21 Ook ik zit met hetzelfde. Ik heb gisteren een Canyon Endurace besteld in de maat 2XL. Ik ben 2 meter met een bbl van 91 cm. In verhouding heb ik dus een erg lange rug.
Ik wil mijn order nu toch gaan wijzigen naar een XL omdat ik de bijna 2 cm hogere stack niet wil en beter af ben met een XL met eventueel een langere stuurpen.

De reden dat ik eerst toch de 2XL heb besteld is dat de PPS bij 2m en 90cm aangaf dat ik een xl zou moeten hebben maar dat ik problemen zou krijgen met de diepte van de zadelpen. Dit heb ik later nagekeken in de tabel en lijkt niet te kloppen. Ik fiets nu met een zadelhoogte van 81cm en dit past prima in een XL frame terwijl dit bij een 2XL nog maar net kan.
Ben je met een lange rug niet beter af bij een ultimate dan? Een endurace heeft een kortere bovenbuis dacht ik wat dan normaal gezien niet goed samen gaat met een lange rug.

Rouge baste
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 dec 2015 15:13

Rouge baste 24 mei 2019 08:53

Djemz schreef: 24 mei 2019 08:31
Rouge baste schreef: 24 mei 2019 08:21 Ook ik zit met hetzelfde. Ik heb gisteren een Canyon Endurace besteld in de maat 2XL. Ik ben 2 meter met een bbl van 91 cm. In verhouding heb ik dus een erg lange rug.
Ik wil mijn order nu toch gaan wijzigen naar een XL omdat ik de bijna 2 cm hogere stack niet wil en beter af ben met een XL met eventueel een langere stuurpen.

De reden dat ik eerst toch de 2XL heb besteld is dat de PPS bij 2m en 90cm aangaf dat ik een xl zou moeten hebben maar dat ik problemen zou krijgen met de diepte van de zadelpen. Dit heb ik later nagekeken in de tabel en lijkt niet te kloppen. Ik fiets nu met een zadelhoogte van 81cm en dit past prima in een XL frame terwijl dit bij een 2XL nog maar net kan.
Ben je met een lange rug niet beter af bij een ultimate dan? Een endurace heeft een kortere bovenbuis dacht ik wat dan normaal gezien niet goed samen gaat met een lange rug.
Ik vond de verschillen in de geometrie niet zo heel groot en ik vind de rooie ook een stuk mooier. Daarnaast heeft de ultimate een aero stuur waardoor spelen met de stuurpenlengte ook niet zo makkelijk is.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 24 mei 2019 09:34

Rouge baste schreef: 24 mei 2019 08:53
Djemz schreef: 24 mei 2019 08:31
Rouge baste schreef: 24 mei 2019 08:21 Ook ik zit met hetzelfde. Ik heb gisteren een Canyon Endurace besteld in de maat 2XL. Ik ben 2 meter met een bbl van 91 cm. In verhouding heb ik dus een erg lange rug.
Ik wil mijn order nu toch gaan wijzigen naar een XL omdat ik de bijna 2 cm hogere stack niet wil en beter af ben met een XL met eventueel een langere stuurpen.

De reden dat ik eerst toch de 2XL heb besteld is dat de PPS bij 2m en 90cm aangaf dat ik een xl zou moeten hebben maar dat ik problemen zou krijgen met de diepte van de zadelpen. Dit heb ik later nagekeken in de tabel en lijkt niet te kloppen. Ik fiets nu met een zadelhoogte van 81cm en dit past prima in een XL frame terwijl dit bij een 2XL nog maar net kan.
Ben je met een lange rug niet beter af bij een ultimate dan? Een endurace heeft een kortere bovenbuis dacht ik wat dan normaal gezien niet goed samen gaat met een lange rug.
Ik vond de verschillen in de geometrie niet zo heel groot en ik vind de rooie ook een stuk mooier. Daarnaast heeft de ultimate een aero stuur waardoor spelen met de stuurpenlengte ook niet zo makkelijk is.

Je kan er gerust een kleinere stuurpen op krijgen hoor. Op de kleinere maten zitten er ook kortere stuurpennen met dat aero stuur. Had ik al nagevraagd.

Ik zou graag de ultimate hebben, maar denk dat hij iets te lang uit valt. Denk er toch aan om het risico te nemen.

Rouge baste
Forum-lid
Berichten: 21
Lid geworden op: 14 dec 2015 15:13

Rouge baste 24 mei 2019 10:06

Ik heb zojuist telefonisch contact gehad met Canyon en de bestelling is gewijzigd naar een XL en er is een 13 cm stuurpen aan toegevoegd die ik met extra korting heb kunnen krijgen.
Naar wat ik heb kunnen meten (ik kan geen geometrie vinden) bij mijn oude fiets heb ik straks nog iets meer reach dan nu.
Mocht dit toch helemaal mis zitten dan is het niet anders en zal ik moeten ruilen voor een Ultimate maar ik verwacht hiermee de beste koop te doen voor mezelf.

Onster
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 jun 2015 10:58

Onster 26 mei 2019 18:23

Afgelopen maandag de Ultimate in de maat L besteld. Woensdag een verzendbevestiging ontvangen en donderdag was de fiets in huis. Top!

Door gebrek aan tijd vandaag pas de fiets serieus kunnen testen. Na ruim 130 km is de conclusie dat de maatvoering perfect is. Ik zit 1 cm gestrekter en 1 cm dieper terwijl de wielbasis juist wat minder lang is ten opzichte van mijn huidige fiets. Heerlijk! Dik tevreden.

DI2 schakelt super, de cockpit is een plaatje en mijn carbon wielen maken de fiets helemaal af.

Iedereen bedankt voor de hulp!

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 26 mei 2019 19:40

Onster schreef: 26 mei 2019 18:23 Afgelopen maandag de Ultimate in de maat L besteld. Woensdag een verzendbevestiging ontvangen en donderdag was de fiets in huis. Top!

Door gebrek aan tijd vandaag pas de fiets serieus kunnen testen. Na ruim 130 km is de conclusie dat de maatvoering perfect is. Ik zit 1 cm gestrekter en 1 cm dieper terwijl de wielbasis juist wat minder lang is ten opzichte van mijn huidige fiets. Heerlijk! Dik tevreden.

DI2 schakelt super, de cockpit is een plaatje en mijn carbon wielen maken de fiets helemaal af.

Iedereen bedankt voor de hulp!
Foto's? :D

Plaats reactie