Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Verder upgraden of sparen

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16063
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 07 mei 2019 13:23

Mijn auto gaat naar de garage voor de APK en voor dingen waar ik het specifieke gereedschap niet voor heb maar het normaal onderhoud doe ik zelf...

Uiteraard staat het je vrij om je fiets weg te brengen als je er de tijd of zin niet voor hebt om er iets aan te doen maar jullie hebben beide wel wat anders in de schuur staan dan een instap fietsje met Sora. Als je hard moet sparen voor dergelijke upgrades wordt het wel heel aantrekkelijk om zelf te gaan sleutelen en onderdelen te bestellen bij een webshop.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 08 mei 2019 12:22

Zo is het maar net.

Ik ben zelf volledig genezen van de FM, vooral omdat ie nooit doet wat je vraagt, dingen vervangt die niet vervangen moeten worden op een manier die je niet wilt en dat allemaal voor de hoofdprijs.

Cassette en ketting zelf vervangen, is zoveel goedkoper dat het zelfs de eerste keer (wanneer je het gereedschap dus ook nog moet kopen) voordeliger is dan bij de FM.

En ja, de ene FM is beter dan de andere. Ik weet bij mij maar 1 die het wel goed doet (BE-cycle in Buggenhout) maar die zit meer dan 30km van bij.
Hier in de buurt willen ze vooral erg veel geld aan je verdienen (en klagen dat Canyon de industrie kapot maakt)
Afbeelding

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 08 mei 2019 12:35

Inderdaad, er komt echt geen fietsenmaker aan mijn fiets, als ik zie hoe vaak die gasten aan het prutsen zijn…
Daarbij komt ook nog eens dat het mij meer tijd kost om naar de fietsenmaker te gaan om een cassette te halen en erop te zetten dan dat ik deze bestel en het zelf doe.

En ik vind het ook heerlijk om te doen, en zo kan je jefiets zelf nalopen en bekijken wat er wel en niet aan gedaan moet worden.

Aan de andere kant begrijp ik ook heel goed dat er mensen zijn die er minder gevoel voor hebben, en die het niet leuk vinden om te doen. Dan staat het je uiteraard vrij om naar de FM te gaan.

Plaats reactie