Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Verder upgraden of sparen

ASPEN
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 apr 2019 12:15

ASPEN 21 apr 2019 12:25

Hoi,
Gelet op het aantal topics met de titel upgraden ben ik dus blijkbaar niet de eerste die dit dilemma heeft. Wanneer men net met fietsen begint kijk je uiteraard naar de entry level bikes. Niet spijtiger dan 4000 euro te spenderen op een full carbon bike waarmee he dan uiteindelijk niet op wilt rijden. Na toch enkele maanden zoeken ben ik op de Specialized Allez Sport terechtgekomen. Leuke en goede fiets, dat zeker. Maar na de wielermicrobe meteen te pakken te hebben kijk je meteen rond en zie je dat je inderdaad misschien nog een iets betere fiets had kunnen kopen. De sora en praxis onderdelen heb ik al reeds laten vervangen door een 105. Zadel vervangen, tubes zijn sworks turbo en nu ben ik rond aan het kijken voor wielen. Maar nu reeds alles bij elkaar op geteld afgerond fiets 1000 euro, 105 800 euro, tubes 100 euro, zadel 150 euro. En nu nog wielen, voor dat geld had ik een betere fiets kunnen kopen. Dus daarom nu de vraag upgrade ik mijn specialized verder of spaar ik beter door voor de Cube Agree C62 SL waar mijn oog op gevallen is. Alle hulp welkom :like:

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8527
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 21 apr 2019 12:53

Hoe oud is frame onderdelen etc?
105 groep €800,- is wel heul veul
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

raiju
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 23 apr 2011 18:27

raiju 21 apr 2019 13:09

Dit gebeurd bij de meesten.

Als je nu lekker zit op de fiets: Sparen en verder kijken, tegen de tijd dat je er bent, heb je iets helemaal naar je zin uitgezocht.

Als je nu nog nieuwe wielen koopt, kun je net zo goed ook een nieuw frame kopen. Dan heb je op het stuur en de zadelpen na alles los gekocht.

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 21 apr 2019 14:20

Ik weet niet welk jaargang die Specialized is? De huidige Allez Sport is best een fraai frame toch? Dus nu je al de pijn hebt geleden met al die upgrades, wordt het alleen maar draaglijk door daar zoveel morgelijk waarde uit te halen: Kilometers maken!

Het geld dat je er in hebt gestopt haal je er anders nooit meer uit, ondanks dat je misschien met de kennis van nu dat geld liever direct aan die Cube had besteed.

En als je geld teveel hebt en denkt dat het allemaal nog enorme verschillen maakt, dan moet je natuurlijk gewoon kopen wat je wil. Maar dan vermoed ik dat je over 2 jaar ook geen Cube meer hebt ;).

Wielen voor die Specialized hoeven toch ook niet gek duur te zijn..

Tijanus
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 18 mar 2016 11:29

Tijanus 21 apr 2019 16:30

Wielen upgraden naar Lightweight Meilensteins. De groep doorupgraden naar Super Record, en dan alle mogelijke boutjes op je fiets vervangen door titanium exemplaren. Heb je al een aero topcap? Anders kom je echt die Cauberg niet op hoor.... ;)

ASPEN
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 apr 2019 12:15

ASPEN 21 apr 2019 18:52

Bedankt voor alle reacties. Mijn allez is twee jaar oud en inderdaad ik hou enorm van het frame en de kleur. Hem nu wegdoen zou ik zeker niet doen. De groepset 105 heb ik inderdaad zoveel betaald. Hij stond 715 plus werkuren was hij 805 euro. De ultegra stond 1099 euro die had me met werkuren 1115 gekost. En de wielen ja idd die vind ik online veel goedkoper, maar de FM wilt me enkel keer maar die duure Rovals aansmeren. Ik denk dat ik daar een graag geziene klant ben. Ook dat leer je spijtig genoeg met vallen en opstaan. Weet nu ook wel al dat de Specialized brand stores niet te voordeligste zijn ;)

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3105
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 21 apr 2019 19:10

Een snelle check zegt mij dat de Cube Fulcrum 44 wielen heeft (?). Niks mis mee, maar voor iets van 300 euro heb je vergelijkbaar onder je huidige fiets.

ASPEN
Forum-lid
Berichten: 48
Lid geworden op: 08 apr 2019 12:15

ASPEN 21 apr 2019 19:32

Wow 300 euro, dat is een bedrag dat met wel meer aanspreekt. Dat ik voor de groepset veel te veel betaald heb dat besef ik nu wel. Gemakkelijk slachtoffer, Ja ik vrees dat het nu wel zo zal zijn. Was naief van mezelf. Ik ben er te snel en te hard ingevlogen. Ik vind het fietsen nu gewoon zo fijn en dan zie je elke keer iets nieuw en dan laat je je inderdaad makkelijk ompraten. Nu in verband met de wielen die heb ik telkens afgehouden. De Roval slx 24 stond aan een 800 euro, dat waren dd goedkoopste, de Roval cl 50 dacht ik 1700 euro of zoiets, dat was gewoon overdreven, daar heb ik dan ook vriendelijk bedankt. Maar bij mijn FM vind ik dus geen set wielen onder de 800 euro. Welke wielen raden jullie dan aan. Ik rijd een 2 a 3 keer in de week. Een 250 km per week ongeveer. Ben een lang en mager persoon. Vooral vlak met een klein klimmetje. Kijk niet naar snelheid, zoek vooral comfort en plezier in het fietsen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16203
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 apr 2019 19:56

ASPEN schreef: 21 apr 2019 19:32 Kijk niet naar snelheid, zoek vooral comfort en plezier in het fietsen.
Dan zie ik eerlijk gezegd geen noodzaak om nog iets te upgraden en al helemaal niet om een nieuwe fiets te kopen.
Campagnolo Ultra Dork

dwangarbeider
Forum-lid
Berichten: 1218
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:25

dwangarbeider 21 apr 2019 23:10

En als je nooit meer een voet bij je dure fietsenmaker binnen zet, kun je heel veel sparen.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5228
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 22 apr 2019 01:57

En ooit komt de tijd dat je door hebt dat het niet uitmaakt waarop of waarmee je rijdt en dat alleen rijden telt...
Nog een paar jaar en je bent er ook ;-). Of als je genoeg geld hebt, dat alleen esthetica telt. En dan wil je natuurlijk zo snel mogelijk terug van die shimano groep vanaf :-)

Walter

Gebruikersavatar
wouterf
Forum-lid
Berichten: 863
Lid geworden op: 13 aug 2006 23:14

Gebruikersavatar wouterf 22 apr 2019 08:31

Wat een gedoe over die prijs zeg. Niet iedere recreant gaat thuis zitten sleutelen maar kan zich thuis wel helemaal laten beinvloeden door de mega lage handelsprijzen op het internet en die vergelijken met het aanbod van de fietsenwinkel. Die doet je een aanbod, daar kan je het over hebben en je kan het vergelijken. Niks geen poot uitgedraaid. Zo'n zaak moet ook overleven en het scheelt de fietser een hoop stress.

Groetjes, een thuissleutelaar.

Plaats reactie