Beste forumleden,
Ik fiets al een aantal jaren op de MTB en sinds 4 jaar ook op de racer. Heb destijds een instapmodel van Sensa gehaald (Romagna).
Inmiddels maak ik steeds meer kilometers op de racer en vind het tijd voor een nieuwe racer.
Aangezien ik tevreden was over de houding op mijn Sensa en over het algemeen trouw ben als me iets bevalt gevallen voor de Sensa Giulia Evo disc uitgevoerd met carbon wielen en Di2.
Kost een lieve duit, maar dan heb je ook wat denk ik dan maar.
Mijn huidige LBS heeft sinds enige tijd geen Sensa meer en ben ik uitgekomen bij CC5311 in Zaltbommel. Daar al goed geholpen en heb proef gereden op de Sensa, maar ook op een Apex Aerodyne (deze was voorzien van wat hogere velgen en Di2 en ik wilde wel eens "voelen" hoe dat fietst en of ik het de meerprijs waard vind.
De Di2 beviel direct prima en de wielen vind ik vooral ook gaaf om te zien (het oog wil ook wat).
De Apex beviel voor een klein rondje ook (tja het is ook een nieuwe fiets met alles er op en er aan, maar was nog niet heel bekend met het huismerk van CC5311).
Voor zover ik op het forum kan teruglezen zie ik doorgaans goede reviews.
Beide fietsen vind ik fraai om te zien
Nu ben ik geen fietsgoeroe, maar zijn er nog voor- en nadelen ten opzichte van de Apex en de Sensa. Beiden wel in zelfde uitvoering met Di2 en hogere wielen is de prijs van de Apex wel iets hoger (+/- 300 euro).
De Apex is dan voorzien van Quasar wielen en de Sensa van Supra wielen.
Zijn er nog bijzondere criteria volgens de kenners onder jullie waarom de een de voorkeur heeft boven de ander.
Ik hoor het graag en bij voorbaat dank voor de reacties.
Sensa of Apex
Een aantal modellen zeker. De inkoop wordt in ieder geval samen gedaan dacht ik. Maar het ene model van Sensa is ook niet zomaar te vergelijken met het andere. De frames worden ingekocht in China en niet allemaal ontwikkeld met dezelfde filosofie m.b.t. de geometrie zoals je b.v. bij Trek en Cannondale ziet.
Campagnolo Ultra Dork
Apex is (misschien inmiddels was) voor 50% eigendom van Intersens (bedrijf achter Sensa), maar niet elke Apex is een Sensa met een ander stickertje. Voordeel van Apex is dat je je frame een eigen kleur kan geven. Sensa is dan weer wat goedkoper. Met beiden koop je een goede fiets en als je koopt bij CC5311 heb je ze ook naast elkaar staan en kan je ze goed vergelijken. Persoonlijk zou ik voor de Apex gaan, zie je toch niet iets minder vaak en je kan d,m,v, de kleur je eigen touch er aan geven.
Frame is in ieder geval wel anders. De achterbrug (of hoe heet dat) is bij de Aerodyne lager aangezet dan de EVO. Ook is het frame daar minder oversized.
Wel weet ik inmiddels dat er een link is tussen Intersense (sensa) en cc5311.
Verder nog mensen met tips of belangrijke verschillen tussen deze fietsen?
Wel weet ik inmiddels dat er een link is tussen Intersense (sensa) en cc5311.
Verder nog mensen met tips of belangrijke verschillen tussen deze fietsen?
-
- Forum-lid
- Berichten: 733
- Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05
Het zijn beide prima merken, die fijne fietsen maken. Dus kies de fiets die je het mooist vindt.
- Japierossi
- Forum-lid
- Berichten: 160
- Lid geworden op: 20 jun 2015 10:58
Met Sensa geen ervaring, met Apex, Quasar en 5311 wel...
Apex; prima fiets (toen flare1.0 / Sram red). Licht, stijf.. niets raars aan kunnen ontdekken.
Quasar; vond ik persoonlijk slecht (QS6 FCC). Niet heel stijf, en veel problemen met het remvlak gehad. Wellicht zijn de latere versies beter..
5311; Mooie zaak, maar service liet bij mij te wensen over.. teveel afspraken niet nagekomen om er een heel goed gevoel aan over te houden..
Apex; prima fiets (toen flare1.0 / Sram red). Licht, stijf.. niets raars aan kunnen ontdekken.
Quasar; vond ik persoonlijk slecht (QS6 FCC). Niet heel stijf, en veel problemen met het remvlak gehad. Wellicht zijn de latere versies beter..
5311; Mooie zaak, maar service liet bij mij te wensen over.. teveel afspraken niet nagekomen om er een heel goed gevoel aan over te houden..
-
- Forum-lid
- Berichten: 1263
- Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
- Locatie: Enschede
Serieus? Nee toch?apexrider schreef: ↑12 apr 2019 09:03 Het voordeel van een Apex is dat je er bij cc5311 bij inruil vaak een leuk bedrag voor terug krijgt. Bij een andere FM zal je waarschijnlijk voor de Sensa meer terug krijgen. Ik kom er zelf al meer dan 30 jaar, voorheen van Tuyl en tegenwoordig cc5311, meestal uitstekende ervaring met ze.
Je koopt zo'n ding om op te fietsen. De meeste mensen doen dat een aantal jaren. Alleen als je na 1-2 jaar inruilt kan je misschien een paar euro verschil krijgen. Als je er zeg 5 jaar op fietst is het verschil dat je bij inruil krijgt gewoon de korting die de verkoper van de dan nieuw te kopen fiets je eigenlijk wil of kan geven.