Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

gravelbike of smarttrainer voor erbij

seelsk
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 mei 2018 16:00

seelsk 08 apr 2019 18:47

hoi,

ik plaats dit topic even hier ;)

mijn vraag concreet; een nieuwe (alu) gravelbike of een smart trainer voor het zwift gebeuren...

de reden dat ik dit vraag is echter wat ingewikkelder..
ik heb nu een tarmac 2019 en een kona mtb, helaas is nu de situatie dat ik en mijn vrouw beide in wisselende schiften werken en doordat je dus vaak alleen met de twee kindjes thuis bent ik niet vaak op de fiets weg geraak momenteel.. daarom dus mijn vraag naar een smarttrainer zodat ik als de kindjes in hun bedje liggen wat lekker op de trainer kan fietsen...
de gravel racer puur omdat ik het gravel gebeuren wel wat vind hebben en ik bv graag de ltd gravelraid mee zou rijden en de lokale strada campina bijvoorbeeld... maar is zo een gravelracer niet meer iets voor erbij?..
verleden heeft ook al wel getoond dat gewoon op de rollen rijden niet echt mijn ding is... mss dat zwift het allemaal wel wat leuker maakt maar dat weet ik dus niet.

dus graag wat tips etc... ik zou natuurlijk graag constant buiten rijden maar de situatie is nu niet anders... ga zeker buiten rijden als het kan maar enkel op die momenten rijden is wat te weinig en heb wel wat doelen op de planning waarvoor wat getraind moet worden ;)

seelsk
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 mei 2018 16:00

seelsk 08 apr 2019 19:21

SqueeZer schreef: 08 apr 2019 19:07 Als je kan kiezen en het haalbaar is alle twee .. anders vanwege je kids toch maar virtueel trainen maar houd rekenschap met toch voldoende budget om meteen een stillere direct drive te kopen (anders heeft het weinig nut met je kids die niet lang gaan slapen :lol: )
zowieso heb je daar een punt. was wel vanplan om een deftige direct drive te kopen ;)
ik lees hier en daar dat soms de garantie vervalt van je fiets als je hem op de trainer zet. kan iemand dit bevestigen of weerleggen?

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2857
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 08 apr 2019 19:24

Voor dezelfde keus gestaan. Ook ivm nu een, straks twee, kinderen, voor een elite direto gekozen. Kan ik direct ook in de winter door trainen op zolder als het buiten donker is.
Die gravelbike komt er wel over een paar jaar.
Mijn keus hoeft niet jouw keus te zijn, maar ik zou voor de trainer gaan

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2857
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 08 apr 2019 19:25

seelsk schreef: 08 apr 2019 19:21 ik lees hier en daar dat soms de garantie vervalt van je fiets als je hem op de trainer zet. kan iemand dit bevestigen of weerleggen?
Nooit van gehoord

DonVino84
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 31 aug 2018 22:08

DonVino84 08 apr 2019 20:22

Stond afgelopen najaar ook voor die keus, heb ook een zoontje en ben zo blij dat ik een Kickr heb gekozen! Helemaal in het najaar en winter zijn de momenten dat je tijd hebt én het licht is schaars. Voor mij in elk geval. Heb zo aardig wat uurtjes kunnen Zwiften, die uren had ik nooit met een gravelbike kunnen maken.

seelsk
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 mei 2018 16:00

seelsk 08 apr 2019 20:26

mss toch voor die smarttrainer gaan. mss een domme vraag maar kan je je fiets daarbij beschadigen? of waarom zou de garantie vervallen? ik denk dat ik inderdaad meer kan trainen dan dat ik met een gravel bike met het zelfde probleem kom te zitten dat ik gewoon niet weg kan thuis.
het valt nu wel op dat het echt mooi fietsweer is en dat ik gewoon niet weg geraak en dit begint te frustreren omdat ik echt zin heb om te fietsen

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 08 apr 2019 20:33

Fietsaanhanger voor achter de mtb?

Als je voor de trainer gaat zou ik er inderdaad ook een andere, goedkope fiets bij doen, niet zozeer vanwege de garantie maar vanwege het gemak. Het is zoveel prettiger als je gewoon op kunt stappen i.p.v. eerst de hele boel op te moeten bouwen.
Campagnolo Ultra Dork

seelsk
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 mei 2018 16:00

seelsk 08 apr 2019 20:45

Ernie C. schreef: 08 apr 2019 20:33 Fietsaanhanger voor achter de mtb?

Als je voor de trainer gaat zou ik er inderdaad ook een andere, goedkope fiets bij doen, niet zozeer vanwege de garantie maar vanwege het gemak. Het is zoveel prettiger als je gewoon op kunt stappen i.p.v. eerst de hele boel op te moeten bouwen.
fietsaanhanger is niet zo gek inderdaad. geen echte oplossing maar wel een ideetje extra.

wat de goedkope fiets betreft snap ik je volledig maar ga toch telkens alles moet afbreken en opstellen, omdat ik niet beschik over een ruimte waar ik alles kan laten staan.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27551
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 09 apr 2019 07:36

Dan zou ik gewoon mijn huidige fiets gebruiken. Heel veel werk is het niet en over garantie hoef je je echt geen zorgen te maken. Wel eens profs zien warm rijden voor de koers? ;)

Een DD-trainer is echt een uitkomst met kids, ik spreek uit ervaring.

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 09 apr 2019 08:03

-1 voor de trainer (bij mij staat er ook zo'n ding op zolder, gebruik m nooit zelfs niet met slecht weer, daar heb ik een crosser/gravel voor) de trainer levert in op fiets beleving/vrijheid. benauwde zolders bah.

+1 voor de N+1 +aanhangers, de kinderen mogen toch ook graag naar buiten en als je wisselende diensten hebt is dit ideaal, dan kan je dus overdag op pad.

seelsk
Forum-lid
Berichten: 62
Lid geworden op: 03 mei 2018 16:00

seelsk 09 apr 2019 08:52

TKMP schreef: 09 apr 2019 08:03 -1 voor de trainer (bij mij staat er ook zo'n ding op zolder, gebruik m nooit zelfs niet met slecht weer, daar heb ik een crosser/gravel voor) de trainer levert in op fiets beleving/vrijheid. benauwde zolders bah.

+1 voor de N+1 +aanhangers, de kinderen mogen toch ook graag naar buiten en als je wisselende diensten hebt is dit ideaal, dan kan je dus overdag op pad.
Ik denk sowieso een aanhanger voor achter de mtb of mijn singlespeed. Denk echt tof om langere fietstochten te doen met de kleintjes. Op deze moment helt mijn keuze wel over naar de trainer. Of ik het effectief vaak ga doen is indd de vraag. Ik denk dan wel dat zoiets als zwift of consorten de ervaring leuker maken en je toch kan trainen. Buiten rijden verkies ik natuurlijk altijd!
En een gravelracer komt er echt wel. (Als mijn vrouw er mentaal voor klaar is 😂)

Plaats reactie