Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Ervaring wim de vos

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1751
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 27 jan 2020 22:06

Douglas schreef: 27 jan 2020 21:44 Als lcsmet er financieel voordeel bij heeft dan moet hij hier ook open over zijn.. Dan kunnen lezers zijn post ook in het juiste perspectief plaatsen.

Gezien eerdere post waarin wordt beweerd dat hij dit voordeel wel heeft en de enorme hoeveelheid reclame posts heeft hij wel alle schijn tegen.
En waarom zou hij zich moeten verantwoorden tegenover ons? Niemand heeft daar iets over te zeggen zolang hij geen forum regels breekt. Als hij eens wat krijgt dan is dat goed voor hem. En de koper heeft een mooie korting dus ook goed voor hem.

Hij zegt waar ze het goedkoopst zijn als er naar dit of dat merk gevraagd wordt.. Hij spamt niet zomaar overal in ieder topic rond.

Ik lach er ook wel eens mee, maar mij kan het niets schelen. De fietsen van WDV zijn niet de merken die ik leuk vind, maar als een ander die fiets dankzij lcsmedt een pak goedkoper kan krijgen dan gun ik iedereen dat plezier.

En er is ook geen ander perspectief. Bij WDV zijn ze het goedkoopste en hij zegt dat gewoon.

evilhomer
Forum-lid
Berichten: 961
Lid geworden op: 24 jul 2007 10:38

evilhomer 27 jan 2020 23:01

Tja, ik vind het jammer dat dit tot een voor-of-tegen discussie omtrent één persoon wordt gereduceerd. Het ging mij erom dat je op een forum liever geen adviezen ziet die zijn ingegeven door commerciële belangen of, als dat wel het geval is, dat mensen daar transparant over zijn.

Nogmaals, het gaat me om een algemene (persoonlijke) voorkeur, niet om het op één forumlid te betrekken. En je moet er m.i. niet naïef over doen. Ik kan me van de Fons-soap herinneren dat iemand die opzichtig in de bres sprong voor Fons commerciële banden met het bedrijf bleek te hebben. Dat soort dingen zie ik hier liever niet.
t.a.f.k.a.e.h.

Gebruikersavatar
Douglas
Forum-lid
Berichten: 2338
Lid geworden op: 18 okt 2014 18:16

Gebruikersavatar Douglas 28 jan 2020 05:36

evilhomer schreef: 27 jan 2020 23:01 Tja, ik vind het jammer dat dit tot een voor-of-tegen discussie omtrent één persoon wordt gereduceerd. Het ging mij erom dat je op een forum liever geen adviezen ziet die zijn ingegeven door commerciële belangen of, als dat wel het geval is, dat mensen daar transparant over zijn.

Nogmaals, het gaat me om een algemene (persoonlijke) voorkeur, niet om het op één forumlid te betrekken. En je moet er m.i. niet naïef over doen. Ik kan me van de Fons-soap herinneren dat iemand die opzichtig in de bres sprong voor Fons commerciële banden met het bedrijf bleek te hebben. Dat soort dingen zie ik hier liever niet.
Eens dat niet niet persoonlijk moet worden. Voor alle duidelijkheid ik waardeer lcsmet als forumlid. Het gaat er mij om dat als je gesponsord wordt je dit er ook bij moet vermelden als je adviezen geeft. Dit geldt voor alle bloggers, vloggers, youtubers, instagrammers en als het aan mij ligt ook voor dit forum.

En er wordt gesteld dat er geen forumregel wordt overtreden. Volgens mij wel. Dit forum is niet bedoeld voor betaalde reclame. Lijkt me goed om dit zo te houden.
o'7o

Pelep
Forum-lid
Berichten: 1041
Lid geworden op: 08 okt 2013 21:05

Pelep 28 jan 2020 06:53

Ah, we zitten al aan "sponsoring" en "betaalde reclame". Nog even en hij kan gaan rentenieren.

Zoals Peter243 aangeeft vanaf nu iedereen z'n korting vermelden kwestie van zeker te zijn dat niemand iets teveel heeft gekregen. Kunnen we een poll opzetten tot wanneer je advies mag geven? 10% of toch eerder 15%?

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2247
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 28 jan 2020 07:10

Het maakt mij geen donder uit wat hij aanprijst. Al werd het wel een beetje lacherig en hield hij het forum erg goed bij en reageerde op iedere vraag mbt fiets aankoop.
Iets wat hij nu niet meer doet in dit topic.
Ik had toch minstens wel een reactie van LCSMET verwacht.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 28 jan 2020 07:37

De afdeling azijnpissers, daar schaar ik de opmerkingen onder!
Wanneer iemand op dit forum er zijn voordeel mee kan doen is dat prima toch?
Wanneer je voor veel geld afneemt bij een FM is het toch ook vanzelfsprekend dat je wat korting krijgt op bepaalde zaken?
Als gevolg daarvan prijst Lcsmt zijn FM dan ook weer aan, niks mis mee dus!

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 28 jan 2020 09:05

Volgens mij heeft LcSmet ook vaak genoeg benoemd dat hij ook voor prima kortingen zijn spullen heeft gekregen. En of dat is omdat hij goed kan onderhandelen, al heel veel heeft gekocht bij deze zaak, of omdat hij zo vriendelijk is om de winkel aan te prijzen.., dat zul je toch nooit weten. Net als dat het niet uit maakt of hij nou de 20% of de 25% korting heeft weten te bedingen. Dat boeit ook niets.
Zolang hij niet onder contract staat bij Wim de Vos, om tegen vergoeding reclame te maken.., vind ik alles best.

Ik prijs ook een bepaalde zonnepanelenboer aan als iemand vraagt om mijn ervaringen.., omdat ik een paar tientjes krijg voor een nieuwe klant bij hun. Kadootjes bij tijdschriftabonnementen als je iemand anders lid maakt. Het is overal. En dat zijn nog voorbeelden waarmee geadverteerd wordt - wat zwart op wit staat. In dit geval bij Wim de Vos is het - voor zover ik het kan beoordelen - niet dat LCsmet reclame maakt omdat hij een afspraak daarover heeft met Wim de Vos, en daar iets voor terug krijgt op het moment dat iemand via dit forum bij die winkel uit komt.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4517
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 28 jan 2020 09:35

de soep wordt natuurlijk lang niet zo heet gegeten als deze is opgediend.

Een wielsetje voor inkoopprijs... WAAR gaat t helemaal over....

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 28 jan 2020 09:45

Als je een fm aanprijst die adviesprijzen hanteert is het ook niet goed.
Doe er je voordeel mee als je een tip krijgt.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Swadde
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 15 mei 2016 08:58
Locatie: Fryslân.

Swadde 28 jan 2020 09:55

Ik heb er geen problemen mee, dat Lcsmet dit doet. Doe je voordeel er mee, of niet.
Ieder zijn eigen, zou ik zeggen.
+1 voor Lcsmet.
Canyon Exeed 7.0
Canyon Endurace 8.0
Canyon Grail 8.0

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 jan 2020 11:31

Ik had de post van Stoffa ook gelezen.
Stoffa schreef: 26 jan 2020 09:20 Ik heb WdV in het verleden ook zelf gesproken over Lcsmet. Hij gaf aan verbaasd te zijn dat iemand zoveel gratis pr voor hem doet, en vond het erg fijn. ..........
vincent75 schreef: 28 jan 2020 07:10 Ik had toch minstens wel een reactie van LCSMET verwacht.
Meer is er toch niet te zeggen.
Ik ben via via einde 2017 voor het eerst met Wim De Vos fietsen in contact gekomen.
25% Korting, net als alle andere klanten, op mijn eerste Trek die ik bij hem heb gekocht.
Bij het plaatsen van de bestelling geef ik ook aan dat ik een Trek SLR, niet bij hem gekocht, heb waar volgens mij een paintcrack in zit. Hij kijkt er naar en biedt aan om het frame naar Trek op te sturen en te zien wat er van aan is. Als mijn nieuwe fiets dan geleverd wordt stuurt hij de SLR op naar Trek.
Voor deze "service" heb ik niets moeten betalen. Tot zo ver mijn eerste kennismaking met Wim de Vos en zijn zoon Mark.

Bij afhalen van mijn fiets gaat mijn beste vriend mee en die ziet daar een erg mooie BMC met een adviesprijs van 7900 Euro die te koop staat voor 3900 Euro.
Hij koopt hem. Bij deze fiets merkt de, voor mij toen nog "nieuwe" fm op dat de shifter niet werkt en lost dit per direct op met een "ruilshifter" in afwachting dat de nieuwe shifter geleverd wordt. Zo kan mijn vriend direct beginnen fietsen want de Ultegra DI2 disc shifters zijn op dat moment nergens te krijgen (backorder).
Dat is in mijn ogen al de tweede keer topservice.
Op dat moment begin ik mijn ervaring en die van mijn vriend op dit forum te posten.
Ik geef op dit forum ook veel mensen de tip om eens bij Wim De Vos langs te gaan in plaats van het hier (te?) dikwijls te horen advies van "koop een Canyon" blindelings te volgen.
Want met de kortingen die Wim De Vos geeft hebben andere merken ook plots een goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Voor de goede orde, ik heb dit topic niet geopend he.

Verschillende van mijn fietsmaten hebben ondertussen ook al een fiets van bij Wim vandaan en zijn allemaal tevreden. Ook dat post ik op dit forum.
Later op het jaar vraag ik een offerte via de chat op zijn fb pagina voor een carbon Bontrager Pro wielset.
Op dat moment krijg ik een "offerte" met de gewone korting die iedereen krijgt, want Wim legt nog steeds de link niet tussen mij en de Lc Smet van op het forum.
De Pro wielset is echter heel slecht leverbaar en ik moet maanden wachten.
Dan kom ik in de winkel en er staat iemand aan de balie die tegen Wim bezig is dat hij via het forum tot in de winkel is geraakt. Wim zegt dan dat mocht die "Lc Smet" voor hem staan hij hem zelfs niet zou herkennen. Ik zwijg nog even.
Als die man buiten is zeg ik tegen Wim dat ik de Lc Smet van het forum ben.
We geraken aan de praat en ik sta meer dan een uur met hem te babbelen over de cross, mijn fiets die ik bij hem heb gekocht en de door mij bestelde wielset.
Toen kwam het gesprek op de slecht leverbare Pro wielset en maakte hij mij een aanbod om in de plaats een XXX wielset te kopen. Hij ging mij een "speciale" prijs maken.
De prijs was nog merkelijk duurder dan de adviesverkoopprijs van de Pro set. Maar ik ben altijd in om topmateriaal te kopen voor een "mooie" prijs en heb toen toegehapt.
Omstreeks oktober 2019 bestel ik en Trek Allant 8.8 en een Trek Domane 2020 aan de "Wim De Vos" prijs die ondertussen iedereen wel kent.
De bestelling is geplaatst in oktober en levering was voorzien voor maart 2020.
In december 2019 krijg ik een bericht dat hij een Allant 9.9 in mijn maat binnenkrijgt met een "klein krasje". Ook dat weet iedereen ondertussen wat dat betekend.
Ik ben gaan kijken en, niettegenstaande deze 9.9 ook weer duurder was dan de door mij bestelde 8.8 heb ik mij toch weer laten gaan en de 9.9 gekocht.
Begin januari, in plaats van maart, is dan mijn Domane 2020 geleverd.


Vorig jaar heb ik bij hem kettingen KMC X11-EL kettingen gekocht voor 13 Euro/stuk. Iedereen kon die kopen want het stond gewoon op zijn fb pagina. Ik heb er wel direct 25 stuks gekocht en daar een groot deel voor dezelfde prijs doorgegeven aan andere clubleden.

Het is dus allemaal niet zo spannend als sommigen hier wel denken.


Nu heb ik hem laten weten dat ik in ben voor een Sram Red AXS groepset. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3390
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 28 jan 2020 11:52

👍🏼
Afbeelding

Plaats reactie