Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Ervaring wim de vos

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5228
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 17 aug 2019 13:59

SqueeZer schreef: 17 aug 2019 13:01 ...

Nu goed het kan zijn dat ik fout zit enkel kan ik maar melden wat ik zelf ervaren heb totnogtoe ....
In de praktijk zijn de verkopers geen experten van de producten die ze verkopen. Dus voor een oplossing bij garantie steunen ze op de kennis van fabrikant (beoordelen of het gebruiksschade of ongeval is, aanvoeren van redelijke argumenten als het een probleem is dat niet gedekt wordt....).
Dus moet je veelal wachten op feedback van de fabrikant. Maar het blijft de verkoper die verantwoordelijk is.
Dus als je vindt dat het de lang duurt kan je verkoper in gebreke stellen, niet fabrikant.
Daarnaast zijn er merken die minder moeilijk doen over garantie afhandeling tussen verkoper en fabrikant (in mijn ervaring bv sram, garmin: stuk onderdeel en verkoper vervangt onmiddellijk en verkoper zal vermoedelijk even vlotte afhandeling hebben bij fabrikant).

Omgekeerd zijn er fabrikanten die 'fabrieksgarantie' geven. Dan neemt de fabrikant de garantie over van de verkoper. In de praktijk kan je dan veelal terecht bij iedere verdeler van het merk voor de garantie, zoals het bij auto's veelal is. Maar strikt genomen kan je nog steeds de verkopende garage aansprakelijk stellen voor afhandelen van de garantie. Iets dat je soms ziet bij wielen.

Walter

Racemuis
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 25 jul 2019 11:40

Racemuis 19 aug 2019 15:53

Ik ben al meermaals bij wdv geweest. Het is er meestal erg druk en hij ziet zichzelf ook echt als dozenschuiver. Zijn marge is beperkt, maar het volume maakt dit goed.
Een nadeel is wel dat hij meestal met partijen werkt. Als je een specifieke fiets zoekt is het maar de vraag of hij die heeft. Ben je echter op zoek naar een fiets in een bepaalde prijsklasse en sta je open voor meerdere merken / modellen, dan kun jet het niet goedkoper krijgen. Mijn fiets heb ik bij hem voor 1.500 gekocht terwijl ik hem nergens anders voor minder dan 2.299 kon vinden.
Ik heb echter wel van tevoren bij mijn vaste fietsenmaker gemeld dat ik deze fiets wilde kopen. Hij gaf me aan welke maat ik dan moet hebben. Nadat ik de fiets bij wdv had gekocht ben ik ook direct naar mijn eigen fietsenmaker geweest die hem voor mij afstelde.

Je moet dus echt voor de prijs gaan (en die is echt laag) en niet voor de service.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 19 aug 2019 18:05

Racemuis schreef: 19 aug 2019 15:53 ....................;; en niet voor de service.

Wat zie jij als service?
Als "service" voor jou een state of the art bikefit is dan heb je gelijk.

Maar als je onder service bijvoorbeeld ook volgende voorvallen uit mijn eigen directe omgeving catalogeerd:

- Onderhoud aan je fiets op afspraak terwijl je wacht?
- Een defecte Di2 shifter, op je met 50% korting aangekochte BMC, die, doordat Di2 shifters bij Shimano in backorder staan, voorlopig vervangen worden door 2 shifters van het vorige model zodat je je fiets geen dag moet missen?
- Een met 50% aangekochte demo fiets die na 6 weken een krakend lager heeft dat , na een telefoontje, vervangen wordt terwijl je wacht?
- Je gewoon goed op je fiets zetten, afstellen zadelhoogte, wisselen stuurpen, wisselen cassette?
- Je korte Trek seatmast vervangen door een lange?
- Je elders aangekochte Trek, voor een garantiegevalletje, opsturen naar Trek Benelux?
- Koffie terwijl je wacht.

Dan kan ik enkel stellen dat je bij Wim De Vos wel degelijk service krijgt. :)
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 19 aug 2019 21:35

klopt er zijn genoeg fietsverkooppunten waar je dit niet krijgt en wel een beetje verwacht

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1207
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 20 aug 2019 09:42

Lcsmet schreef: 19 aug 2019 18:05
Racemuis schreef: 19 aug 2019 15:53 ....................;; en niet voor de service.

Wat zie jij als service?
Als "service" voor jou een state of the art bikefit is dan heb je gelijk.

Maar als je onder service bijvoorbeeld ook volgende voorvallen uit mijn eigen directe omgeving catalogeerd:

- Onderhoud aan je fiets op afspraak terwijl je wacht?
- Een defecte Di2 shifter, op je met 50% korting aangekochte BMC, die, doordat Di2 shifters bij Shimano in backorder staan, voorlopig vervangen worden door 2 shifters van het vorige model zodat je je fiets geen dag moet missen?
- Een met 50% aangekochte demo fiets die na 6 weken een krakend lager heeft dat , na een telefoontje, vervangen wordt terwijl je wacht?
- Je gewoon goed op je fiets zetten, afstellen zadelhoogte, wisselen stuurpen, wisselen cassette?
- Je korte Trek seatmast vervangen door een lange?
- Je elders aangekochte Trek, voor een garantiegevalletje, opsturen naar Trek Benelux?
- Koffie terwijl je wacht.

Dan kan ik enkel stellen dat je bij Wim De Vos wel degelijk service krijgt. :)
Koffie zonder gebak ?

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 20 aug 2019 17:00

Heb er geen ervaring, service zal wel ok zijn. Voorwaarde is wel dat je dan niet te veraf woont, telkens 150 km (enkel) rijden gaat het uiteindelijk een dure koop maken.

Seriph
Forum-lid
Berichten: 102
Lid geworden op: 25 jul 2014 13:21

Seriph 20 aug 2019 17:56

Dat is precies wat ik een beetje vrees. Ik moet vanuit Noord Holland komen. 1 keer heen en weer is leuk om er een dagje van te maken maar voor service/garantie wordt het dan een beetje ver.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 20 aug 2019 19:39

gene schreef: 20 aug 2019 17:00 Heb er geen ervaring, service zal wel ok zijn. Voorwaarde is wel dat je dan niet te veraf woont, telkens 150 km (enkel) rijden gaat het uiteindelijk een dure koop maken.
Seriph schreef: 20 aug 2019 17:56 Dat is precies wat ik een beetje vrees. Ik moet vanuit Noord Holland komen. 1 keer heen en weer is leuk om er een dagje van te maken maar voor service/garantie wordt het dan een beetje ver.
Een beetje zoals een Canyon aankopen dus. :)

Weliswaar zonder de 30 dagen omruilgarantie.
I know myself like no one else
Nothing to defend

gene
Forum-lid
Berichten: 2008
Lid geworden op: 06 jan 2006 02:33

gene 20 aug 2019 23:32

Service van Canyon ken ik niet maar bij Rose heb ik uitstekende service/garantie zonder dat ik me ver moet verplaatsen. Denk niet dat Wim de Vos me dat kan bieden, het is tenslotte ook geen webwinkel.

FlinkenFugel
Forum-lid
Berichten: 32
Lid geworden op: 18 feb 2019 07:42

FlinkenFugel 28 aug 2019 20:03

Ik wil van het weekend eens gaan oriënteren bij Wim de Vos. Wat vragen op voorhand:

- Een proefrit met een auto ken ik. Hoe werkt dit met een racefiets, wordt de eerste keer...... Schoenen mee? Fietskleren aan? Half uurtje knallen of is t meer 100 meter naar rechts en dan gauw terug ?

- Inruilen bij Wim de Vos behoort dit tot de mogelijkheden ?

Dank alvast voor de reacties!

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2245
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 28 aug 2019 20:15

Misschien handig om zelf even te bellen en een afspraak te maken om e.e.a. te bespreken/testen
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 28 aug 2019 20:29

Effectief testrijden is er, behalve als er een demofiets staat in jouw maat, niet bij.
Inruilen van je oude fiets kan meestal niet, maar als je een nieuwe fiets met 50% korting kan kopen kan je wel raden wat de inruilwaarde van jouw fiets zou zijn.
Verkoop jouw fiets op Marktplaats, dan krijg je net iets meer.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie