Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Ervaring wim de vos

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4222
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 21 mei 2020 17:50

Als wim de vos deze keuze maakt, is dat prima. Is zijn goed recht. Maar het is ook het goed recht van potentiële klanten, om dan elders hun geld te brengen.
Hij zal er niet mee zitten, die potentiële klant ook niet, hoop ik 👍

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 21 mei 2020 18:29

Djemz schreef: 21 mei 2020 16:41 Snap ik echt niet.. Als dozenschuiver zo een gebrekkige communicatie hebben. Dat zou net je sterk punt moeten zijn.
Jij bent er duidelijk nooit geweest.
Hij is geen dozenschuiver maar een lokale fietsenzaak met scherpe prijzen en een degelijke service.
Hij gebruikt fb om reclame te maken.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16202
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 mei 2020 19:32

Als je kiest voor een snellere doorlooptijd en minder winst per product en ook nog eens aardig wat overjarige partijen weet te regelen, ben je wat mij betreft gewoon een dozenschuiver. De service en de kwaliteit van het advies staan daar los van.
Campagnolo Ultra Dork

codex
Forum-lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 04 jul 2012 09:40

codex 21 mei 2020 20:20

Bij de grote drukkerij waar ik werkte was 10% :( raak van alle offertes. Dus maximaal werk van het verkoopteam om,aan een minimum aantal orders te komen.(in mijn ogen dan).

*****Graag jullie idee als dat kan>
Hoeveel denken jullie ........per 1 verkochte fiets,.................wat Wim de Vos(en al die andere op internet adverterende fietsenwinkels) aan reakties en vragen krijgen van mogelijke potentiele fietskopers.******

Ik schat zelf, dat hooguit 1 op de 10-15 personen, daadwerkelijk een fiets koopt. na vragen te hebben gesteld per telefoon, mail e.d.
Het zou mij zelf niet verbazen als dat nog minder zou zijn.

Je besteed dan 90-95% van je tijd aan "verkooptechnische praatjes"per telefoon, per mail, per marktplaats, per facebook, per...... en wat dus niets :? oplevert, alleen maar je verloren tijd.(en daarmee een hoop geld aan een arbeidskracht die al die reakties moet gaan beantwoorden).

Je zou dan er tegenin kunnen brengen als mogelijke koper: Adverteer dan ook niet in de media e.d. Kennelijk heeft Wim de Vos zo zijn redenen om dat wel te doen.

PS Als ik een eigen zaak had gehad :D (ben ik totaal ongeschikt voor overigens).
Had ik niet eens een telefoon aangelegd.Gek wordt je daarvan al dat gebel.(om de katse-kut).

Ik vind de reaktie van Hanz Be overigens goed.
Ik hoop ,dat zijn zoon een mooie fiets kan scoren. Hij heeft in elk geval een goede verstandige vader, daar heeft die jongen wat aan. ;)

Nu nog een tip tot laatst.
Als ik ergens beslist heen moet bellen, waarvan ik weet dat ik wel eens heel lang in de wacht kan staan, ...dan bel ik als eerste.Gewoon vroeg in de morgen en ik begin 1 minuut voor daadwerkelijke opening en dan door proberen steeds maar weer achter elkaar. Geheid dat het dan lukt.(overheid/gemeentes/dokters)je kent dat wel.
Zal bij een fietsenzaak ook wel lukken.
Laatst gewijzigd door codex op 21 mei 2020 20:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 21 mei 2020 20:25

Snap al dat gehaat op Wim de Vos niet. De propositie lijkt me duidelijk, als je dat niets vindt staat t je vrij elders te shoppen.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16202
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 21 mei 2020 21:12

Waar lees jij gehaat in dit topic? Voor sommigen is het een geweldige zaak om met veel korting een fiets te kopen, een ander is beter af bij een zaak in de buurt en weer een ander heeft liever een Canyon of Rose.

Een beetje tegengas op degenen die Wim als enige juiste antwoord zien op de vraag welke nieuwe fiets iemand moet kopen mag toch wel?
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8342
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 21 mei 2020 21:25

+1

Stoffa
Forum-lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 15 feb 2013 15:25

Stoffa 21 mei 2020 22:42

-1

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16202
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 22 mei 2020 00:04

Dus je meent serieus dat alle andere fietsenwinkels die in Nederland leveren geen bestaansrecht meer hebben en dat iedereen die daar anders over denkt een Wim de Vos hater is?
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
marcojoore
Forum-lid
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 okt 2013 07:22

Gebruikersavatar marcojoore 22 mei 2020 08:45

garmin2470 schreef: 03 mei 2020 09:59 Iemand ervaring met de overname van zijn fiets bij Wim? Is dit een goede overnameprijs of eerder laag (meeste FM)? Ik heb wel wat interessante deals gezien op zijn FB en hij neemt 2dehands fietsen over maar voor een prijs moet ik uiteraard langsgaan (momenteel niet mogelijk, België -> Nederland).
Voor inruilen moet je niet bij Wim zijn, die geeft echt weinig terug voor hem is het gewoon handel en zou ik marktplaats eerst proberen. Als hij iets heeft liggen waar je tegen zou willen ruilen setje wielen of iets dergelijks kun je wel weer een goede deal maken is mijn ervaring. Als dit evenredig is met wat je voor je fiets zou willen hebben is het cirkeltje ook weer rond.
Als het niet gaat zoals het moet dan moet het zoals het gaat.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27542
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 22 mei 2020 08:46

Op MP kun je momenteel uitstekende prijzen krijgen dankzij dat griepje....

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 22 mei 2020 15:37

Ernie C. schreef: 21 mei 2020 21:12 .......Een beetje tegengas op degenen die Wim als enige juiste antwoord zien op de vraag welke nieuwe fiets iemand moet kopen mag toch wel?
Een beetje tegengas op diegenen die Canyon als enige "bang for buck" fiets aanzien is ook niet verkeerd. :)
Ter info: Ik was er deze morgen voor een garantiegeval met mijn E-bike en de telefoon heeft inderdaad niet stilgestaan. Dat zal deze dagen bij wel meerdere fietsenzaken zijn.
Zou het kunnen dat op de dagen dat een winkel dicht is en tijdens de middagpauze de telefoon niet wordt opgenomen?
I know myself like no one else
Nothing to defend

Plaats reactie