Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Ervaring wim de vos

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 886
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 09 okt 2019 22:08

Vreemde manier van zaken doen dan. Benieuwd hoelang dat geaccepteerd gaat worden.

tallguy
Forum-lid
Berichten: 111
Lid geworden op: 01 aug 2012 09:38

tallguy 09 okt 2019 22:52

Afgelopen vrijdag heb ik mijn bestelde Trek Domane SL6 opgehaald bij Wim de Vos tegen een prijs die geen andere winkel kan of wil evenaren.

Op de dag dat ik de fiets in de winkel bestelde had men het redelijk druk en na even te hebben gewacht werd ik keurig geholpen. Dit is mijn 3e fiets en inmiddels weet ik wel mijn maten c.q. afstelling om goed op de fiets te zitten.

Advies daarover heb ik dan ook niet nodig en mijn huiswerk met geometrie tabellen had ik op voorhand al gedaan. Nadat ik al die mooie Madone's en Domane's had bekeken 😁 a (echt alle versies en kleuren staan in de shop) was mijn keuze definitief en binnen 10 minuten de fiets besteld met een kleine aanbetaling. Na 7 weken wachttijd werd ik gebeld dat de fiets door Trek was geleverd en door De Vos kon worden afgemonteerd. Op voorhand had ik doorgegeven dat de kabelloop vanaf het stuur naar bovenkant frame zo strak/netjes mogelijk moest.

De vrijdagavond dat ik de fiets ophaalde was het rustig in de shop en na een praatje heb ik de fiets in ontvangst genomen. Alle kabels keurig netjes gestroomlijnd afgemonteerd en de lava rode/zwarte lak van het frame schitterde in de winkel 😊. Ofwel aflevering ook dik in orde. Afgelopen zaterdag mijn eerste rondje gemaakt en de versnellingen waren idem dito goed afgesteld. Afstellen van zadel/stuur heb ik thuis gedaan.

Een goede ervaring en voor de korting vond ik het zeker geen probleem om 2x 160km te rijden. Positief verrast en wat mij betreft een dikke aanbeveling.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 09 okt 2019 23:37

Wim de Vos moet ondertussen al wel de meest bekende en gereputeerde fietshandel zijn in Nederland en daarbuiten (toch in Belgïe) Wat een forum, als deze, wel teweeg kan brengen.en het is hem gegund.

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4454
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 10 okt 2019 08:49

tom de groot schreef: 09 okt 2019 22:08 Vreemde manier van zaken doen dan. Benieuwd hoelang dat geaccepteerd gaat worden.
Wat is hier vreemd aan? Geaccepteerd door wie?

Waarom zou je op een fiets van EUR 1000, 400 euro winst moeten maken als 100 voor hem voldoende is. Marges op adviesprijzen van fietsen zijn enorm. Dat zie je ook aan t einde vt seizoen als korting van 30+% schering en inslag zijn. Verkoop is dan echt nog niet met verlies...

Sjurk
Forum-lid
Berichten: 84
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:05

Sjurk 10 okt 2019 09:46

Ik vind het niet vreemd, meerdere keren bij Wim geweest maar nooit gekocht. Reden: als je het iets anders wilt dan standaard dan gaat de teller wel lopen (en dat is logisch).

Voor mijn Speed Concept bij hem geweest en hij kan leveren voor een prijs die 'zot' laag is. Zijn verhaal: ik verkoop liever 100 fietsen met 100 euro marge dan 20 met 400 euro. Daar heeft hij een punt. Ik wilde een standaard model uitgerust met Di2 en dat kost wel geld, want dan moet hij groepen gaan wisselen en moeten monteurs aan de slag.

Djemz
Forum-lid
Berichten: 1744
Lid geworden op: 25 feb 2018 15:08

Djemz 10 okt 2019 10:03

ottorongo schreef: 09 okt 2019 23:37 Wim de Vos moet ondertussen al wel de meest bekende en gereputeerde fietshandel zijn in Nederland en daarbuiten (toch in Belgïe) Wat een forum, als deze, wel teweeg kan brengen.en het is hem gegund.
Zal wel niet door dit forum komen. Hij adverteerd heel veel op verschillende Facebook pagina's. Het is eigenlijk van daar dat ik hem ken.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 10 okt 2019 14:36

Voor wie nog op zoek is naar een Emonda SL 5 met velgremmen model 2019.
Trek Emonda.png
I know myself like no one else
Nothing to defend

jeroen80race
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 aug 2019 20:39

jeroen80race 11 okt 2019 00:46

Sjurk schreef: 10 okt 2019 09:46 Ik vind het niet vreemd, meerdere keren bij Wim geweest maar nooit gekocht. Reden: als je het iets anders wilt dan standaard dan gaat de teller wel lopen (en dat is logisch).

Voor mijn Speed Concept bij hem geweest en hij kan leveren voor een prijs die 'zot' laag is. Zijn verhaal: ik verkoop liever 100 fietsen met 100 euro marge dan 20 met 400 euro. Daar heeft hij een punt. Ik wilde een standaard model uitgerust met Di2 en dat kost wel geld, want dan moet hij groepen gaan wisselen en moeten monteurs aan de slag.
Logisch toch. Hij kan geen dikke korting geven als hij uren moet sleutelen aan een fiets. De grootste trek dealer van europa rekent ook dikke prijzen voor onderhoud en leveren ook standaard fietsen tegen hoge marge.

Als je bij hun aanpassingen wilt loopt de teller even hard op. En zelfs harder.

Een slr stuur kost daar gewoon volle pond. Bij wdv krijg je ook daarop dikke korting. En netjes erop gemonteerd.

Heb je dus voor 5k een sl6 met slr stuur en dan minus de bekende korting.

Tipt niemand aan.

Dure showrooms kosten geld.
Sjieke website die mooier is als de fysieke winkel kost geld. Bii wdv staat alles in de winkel. Bij 12go en mantel is de www vele malen mooier als de winkel. Staat bijna niets uit. Kan je je gewilde model vanuit een doos bekijken. Hoe bizar is dat?

We hebben het over fietsen van 5 tot 8k die je niet 123 koopt. Daar spaar je hard voor. Droom je maanden van...

Kijk maar eens op 12go. Kopieren ze gewoon revieuws van 2019 modellen naar de 2020 modellen. Schandalig gewoon.

Wdv is m.i. oprecht en transparant.
De grote online winkels (mantel, 12go) zijn de grote cowboys in de branche.

erwin20vt
Forum-lid
Berichten: 108
Lid geworden op: 17 aug 2019 21:36

erwin20vt 11 okt 2019 11:18

Ik vraag mij wel eens af hoeveel meer moeite het is om iets meer info over een fiets te plaatsen wanneer je toch al een FB advertentie maakt. maat/afmontage erbij bijvoorbeeld lost geen moeite lijkt mij en je bespaart denk ik heel veel vragen/contactmomenten.
Niet dat ik van plan ben er een fiets te kopen maar het valt mij op.

walter-
Forum-lid HC
Berichten: 5208
Lid geworden op: 08 okt 2017 11:27
Locatie: Lubbeek/België

walter- 11 okt 2019 11:19

En ik blijf deze vraagstaart maar telkens openen....

tom de groot
Forum-lid
Berichten: 886
Lid geworden op: 03 jul 2011 11:53

tom de groot 11 okt 2019 23:05

kxlight schreef: 10 okt 2019 08:49
tom de groot schreef: 09 okt 2019 22:08 Vreemde manier van zaken doen dan. Benieuwd hoelang dat geaccepteerd gaat worden.
Wat is hier vreemd aan? Geaccepteerd door wie?

Waarom zou je op een fiets van EUR 1000, 400 euro winst moeten maken als 100 voor hem voldoende is. Marges op adviesprijzen van fietsen zijn enorm. Dat zie je ook aan t einde vt seizoen als korting van 30+% schering en inslag zijn. Verkoop is dan echt nog niet met verlies...
Veel merken zijn niet blij als met hun fietsen gestunt wordt bij 1 dealer. Dan gaan andere dealers klagen/ander merk zoeken voor in hun winkel als hun klanten helemaal naar Wim gaan rijden voor een fiets. Dat willen ze natuurlijk niet.

Marges zijn enorm ik kan je zeggen dat is zeker niet zo. Ik denk dat het merendeel blij is als ze op de adviesprijs een marge maken van 30/35%. Op het einde van het jaar is er uitverkoop omdat dan de nieuwe Voororders staan te wachten voor de dealers dan verkopen ze hem liever zonder winst dan dat ze hem later alsnog met verlies moeten kopen. Bij de dealer moet de lamp ook branden die heeft zijn vaste kosten en komt niet weg met een marge van 10%.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 12 okt 2019 06:23

In de fietsindustrie hangt de inkoopprijs, sterk af van het volume. Marges zijn dus behoorlijk verschillend. De Profile om de hoek van Kees Kassette die één keer per maand een Trek verkoopt aan Henk uit Houten is dus een heeeeeeel stuk lager dan van de Mantels / 12Go's van deze wereld.

Plaats reactie