Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Ervaring wim de vos

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 aug 2019 00:07

Van Trek mag de verkoper niet adverteren met die lage prijzen op modellen van het huidige modeljaar. Dat heeft niks met onbetrouwbaar te maken.
Campagnolo Ultra Dork

jeroen80race
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 16 aug 2019 20:39

jeroen80race 17 aug 2019 00:17

Is toch apart dat ze blijkbaar hier 25 procent goedkoper weggaan als in de markt. Trek zal dit toch ook weten.

Als ik dit topic lees ben je gek als je een trek niet koopt bij wdv.

25 procent op een fiets van zeg 4 tot 6k is toch serieus geld.

Gravelist
Forum-lid
Berichten: 1632
Lid geworden op: 25 apr 2004 13:03

Gravelist 17 aug 2019 07:19

jeroen80race schreef: 17 aug 2019 00:17 Is toch apart dat ze blijkbaar hier 25 procent goedkoper weggaan als in de markt. Trek zal dit toch ook weten.

Als ik dit topic lees ben je gek als je een trek niet koopt bij wdv.

25 procent op een fiets van zeg 4 tot 6k is toch serieus geld.
Trek weet dat zeker, die zetten de dozen bij hem op de oprit.

Wdv kiest voor minder marge maar meer omzet. Er zal ook een bonusmodel vanuit trek achter zitten. Des te meer je verkoopt des goedkoper koopt hij in. Daarvan gaat dus een deel naar jou als klant en een deel naar hem.

Overigens zijn er meer die flinke kortingen op trek adviesprijzen geven, zo krijg je 20% bij Salden in limbricht, bij Walstock in maastricht vroeger ook. Maar sinds de oude eigenaar weg is niet meer. bij mantel en 12go 10%.
En zo zullen er nog wel wat zijn. Maar 25% heb ik alleen bij wdv gezien.

Jorge
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2018 10:55

Jorge 17 aug 2019 08:25

Ik kocht mijn giant bij WDV: aardige kerel maar vooral een zeer scherpe prijs, de laagste die ik in mijn zoektocht ben tegengekomen. Alleen jammer dat hij niet investeert in een bikefit voor z'n klanten. Dit totaalpakket zou zijn concurrentiepositie tegenover andere verkopers en dealers alleen maar vergroten.
Het klinkt een beetje raar, maar hij zou door zijn (potentiële) klanten nog meer "au serieux" genomen worden. Want laat ons eerlijk zijn: iedereen gaat er omdat zijn prijzen fantastisch zijn, maar daar blijft het dan ook bij.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15826
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 17 aug 2019 10:55

Jorge schreef: 17 aug 2019 08:25 ....................Want laat ons eerlijk zijn: iedereen gaat er omdat zijn prijzen fantastisch zijn, maar daar blijft het dan ook bij.
In eerste instantie kom je voor de lage prijs.
Maar ik heb alleszins al meerdere leuke babbels gehad met Wim.
Hopelijk heb je het nooit nodig maar weet dat garantie bij Wim de Vos geen ijdel begrip is.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 aug 2019 11:34

De verkoper moet de garantie verlenen, niet de fabrikant. In de fietsbranche zijn er nog genoeg bedrijven waar garantie wel een ijdel begrip is, zowel verkopers als producenten. Er zijn er ook genoeg die geen haast hebben je snel weer op de fiets te krijgen.
Juist de verkoper die zelf een coulance regeling wil treffen, de moeite neemt een treuzelende fabrikant lastig te blijven vallen of vervangend vervoer voor je regelt kan heel veel voor je betekenen.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16065
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 aug 2019 11:38

Jorge schreef: 17 aug 2019 08:25 Ik kocht mijn giant bij WDV: aardige kerel maar vooral een zeer scherpe prijs, de laagste die ik in mijn zoektocht ben tegengekomen. Alleen jammer dat hij niet investeert in een bikefit voor z'n klanten. Dit totaalpakket zou zijn concurrentiepositie tegenover andere verkopers en dealers alleen maar vergroten.
Het klinkt een beetje raar, maar hij zou door zijn (potentiële) klanten nog meer "au serieux" genomen worden. Want laat ons eerlijk zijn: iedereen gaat er omdat zijn prijzen fantastisch zijn, maar daar blijft het dan ook bij.
Bikefitten moet je doen als dat je ding is. Veel fietsenmakers doen het erbij omdat ze dan uren kunnen schrijven tegen het tarief van een fysiotherapeut maar hebben er de ballen verstand van.
WDV is heel goed in veel mooie fietsen voor weinig geld te verkopen. laat hem het daar maar bij houden. Een samenwerking met een bikefitter in de regio zou nog een optie kunnen zijn.
Campagnolo Ultra Dork

klimski
Forum-lid
Berichten: 430
Lid geworden op: 12 mei 2013 19:50

klimski 17 aug 2019 11:56

Tijd is geld.
Koga Granlux 1995 Campa Mirage.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 17 aug 2019 12:26

SqueeZer schreef: 17 aug 2019 11:09 Garantie verloopt hoe dan ook de dag van vandaag tussen klant en fabrikant met verkoper als middelpunt dus op zich mag het niet uitmaken waar je gekocht hebt .... garantie is slecht of goed van fabrikant uit.
Dit blijft toch wel een zeer hardnekkig misverstand. Het bedrijf/winkel waar je het product koopt geeft jou garantie NIET de fabrikant. Hoe de verkoper het verder afhandelt met zijn leverancier/fabrikant is zijn zaak, daar heb jij als klant NIETS mee te maken.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 17 aug 2019 13:26

Omdat klanten niet weten wat hun rechten zijn of meegaan in de wens van hun leverancier, gebeurt het vaak dat de winkel er als tussenpersoon tussen gaat zitten omdat de winkelier eigenlijk niet z'n verantwoordelijkheid wil nemen en zich er op de gemakkelijkste manier vanaf probeert te maken.

In jou gevallen had de winkelier garantie moeten geven, goederen repareren/vervangen en daarna met zijn leverancier zijn eigen zaken moeten afhandelen.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 17 aug 2019 13:46

Het is natuurlijk geen probleem als het rechtstreeks geregeld wordt met de fabriek, vaak kan de winkelier het ook niet zelf oplossen.

Er is overigens ook nog een verschil tussen wettelijke garantie, die je krijgt van de verkoper en fabrieksgarantie, welke je van de fabrikant krijgt.

Gebruikersavatar
alliance_0
Forum-lid
Berichten: 1437
Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06

Gebruikersavatar alliance_0 17 aug 2019 13:59

In beide gevallen zal de verkoper jou garantie moeten verlenen en het probleem oplossen. Hij kan dan vervolgens gaan voor de fabrieksgarantie.

Dat hij eerst gaat voor de fabrieksgarantie en het vervolgens met de klant regelt is een zaak die hij met de klant overeenkomt. Maar als je als klant op je rechten gaat staan....
Laatst gewijzigd door alliance_0 op 17 aug 2019 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie