Ervaring wim de vos
-
- Forum-lid
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 16 aug 2019 20:39
Is toch apart dat ze blijkbaar hier 25 procent goedkoper weggaan als in de markt. Trek zal dit toch ook weten.
Als ik dit topic lees ben je gek als je een trek niet koopt bij wdv.
25 procent op een fiets van zeg 4 tot 6k is toch serieus geld.
Als ik dit topic lees ben je gek als je een trek niet koopt bij wdv.
25 procent op een fiets van zeg 4 tot 6k is toch serieus geld.
Trek weet dat zeker, die zetten de dozen bij hem op de oprit.jeroen80race schreef: ↑17 aug 2019 00:17 Is toch apart dat ze blijkbaar hier 25 procent goedkoper weggaan als in de markt. Trek zal dit toch ook weten.
Als ik dit topic lees ben je gek als je een trek niet koopt bij wdv.
25 procent op een fiets van zeg 4 tot 6k is toch serieus geld.
Wdv kiest voor minder marge maar meer omzet. Er zal ook een bonusmodel vanuit trek achter zitten. Des te meer je verkoopt des goedkoper koopt hij in. Daarvan gaat dus een deel naar jou als klant en een deel naar hem.
Overigens zijn er meer die flinke kortingen op trek adviesprijzen geven, zo krijg je 20% bij Salden in limbricht, bij Walstock in maastricht vroeger ook. Maar sinds de oude eigenaar weg is niet meer. bij mantel en 12go 10%.
En zo zullen er nog wel wat zijn. Maar 25% heb ik alleen bij wdv gezien.
Ik kocht mijn giant bij WDV: aardige kerel maar vooral een zeer scherpe prijs, de laagste die ik in mijn zoektocht ben tegengekomen. Alleen jammer dat hij niet investeert in een bikefit voor z'n klanten. Dit totaalpakket zou zijn concurrentiepositie tegenover andere verkopers en dealers alleen maar vergroten.
Het klinkt een beetje raar, maar hij zou door zijn (potentiële) klanten nog meer "au serieux" genomen worden. Want laat ons eerlijk zijn: iedereen gaat er omdat zijn prijzen fantastisch zijn, maar daar blijft het dan ook bij.
Het klinkt een beetje raar, maar hij zou door zijn (potentiële) klanten nog meer "au serieux" genomen worden. Want laat ons eerlijk zijn: iedereen gaat er omdat zijn prijzen fantastisch zijn, maar daar blijft het dan ook bij.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
- Berichten: 15826
- Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
- Locatie: Het Soete Land van Waes
In eerste instantie kom je voor de lage prijs.
Maar ik heb alleszins al meerdere leuke babbels gehad met Wim.
Hopelijk heb je het nooit nodig maar weet dat garantie bij Wim de Vos geen ijdel begrip is.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
De verkoper moet de garantie verlenen, niet de fabrikant. In de fietsbranche zijn er nog genoeg bedrijven waar garantie wel een ijdel begrip is, zowel verkopers als producenten. Er zijn er ook genoeg die geen haast hebben je snel weer op de fiets te krijgen.
Juist de verkoper die zelf een coulance regeling wil treffen, de moeite neemt een treuzelende fabrikant lastig te blijven vallen of vervangend vervoer voor je regelt kan heel veel voor je betekenen.
Juist de verkoper die zelf een coulance regeling wil treffen, de moeite neemt een treuzelende fabrikant lastig te blijven vallen of vervangend vervoer voor je regelt kan heel veel voor je betekenen.
Campagnolo Ultra Dork
Bikefitten moet je doen als dat je ding is. Veel fietsenmakers doen het erbij omdat ze dan uren kunnen schrijven tegen het tarief van een fysiotherapeut maar hebben er de ballen verstand van.Jorge schreef: ↑17 aug 2019 08:25 Ik kocht mijn giant bij WDV: aardige kerel maar vooral een zeer scherpe prijs, de laagste die ik in mijn zoektocht ben tegengekomen. Alleen jammer dat hij niet investeert in een bikefit voor z'n klanten. Dit totaalpakket zou zijn concurrentiepositie tegenover andere verkopers en dealers alleen maar vergroten.
Het klinkt een beetje raar, maar hij zou door zijn (potentiële) klanten nog meer "au serieux" genomen worden. Want laat ons eerlijk zijn: iedereen gaat er omdat zijn prijzen fantastisch zijn, maar daar blijft het dan ook bij.
WDV is heel goed in veel mooie fietsen voor weinig geld te verkopen. laat hem het daar maar bij houden. Een samenwerking met een bikefitter in de regio zou nog een optie kunnen zijn.
Campagnolo Ultra Dork
- alliance_0
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06
Dit blijft toch wel een zeer hardnekkig misverstand. Het bedrijf/winkel waar je het product koopt geeft jou garantie NIET de fabrikant. Hoe de verkoper het verder afhandelt met zijn leverancier/fabrikant is zijn zaak, daar heb jij als klant NIETS mee te maken.
- alliance_0
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06
Omdat klanten niet weten wat hun rechten zijn of meegaan in de wens van hun leverancier, gebeurt het vaak dat de winkel er als tussenpersoon tussen gaat zitten omdat de winkelier eigenlijk niet z'n verantwoordelijkheid wil nemen en zich er op de gemakkelijkste manier vanaf probeert te maken.
In jou gevallen had de winkelier garantie moeten geven, goederen repareren/vervangen en daarna met zijn leverancier zijn eigen zaken moeten afhandelen.
In jou gevallen had de winkelier garantie moeten geven, goederen repareren/vervangen en daarna met zijn leverancier zijn eigen zaken moeten afhandelen.
-
- Forum-lid HC
- Berichten: 5230
- Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05
Het is natuurlijk geen probleem als het rechtstreeks geregeld wordt met de fabriek, vaak kan de winkelier het ook niet zelf oplossen.
Er is overigens ook nog een verschil tussen wettelijke garantie, die je krijgt van de verkoper en fabrieksgarantie, welke je van de fabrikant krijgt.
Er is overigens ook nog een verschil tussen wettelijke garantie, die je krijgt van de verkoper en fabrieksgarantie, welke je van de fabrikant krijgt.
- alliance_0
- Forum-lid
- Berichten: 1437
- Lid geworden op: 08 aug 2010 02:06
In beide gevallen zal de verkoper jou garantie moeten verlenen en het probleem oplossen. Hij kan dan vervolgens gaan voor de fabrieksgarantie.
Dat hij eerst gaat voor de fabrieksgarantie en het vervolgens met de klant regelt is een zaak die hij met de klant overeenkomt. Maar als je als klant op je rechten gaat staan....
Dat hij eerst gaat voor de fabrieksgarantie en het vervolgens met de klant regelt is een zaak die hij met de klant overeenkomt. Maar als je als klant op je rechten gaat staan....
Laatst gewijzigd door alliance_0 op 17 aug 2019 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.