Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Ervaring wim de vos

Jorge
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2018 10:55

Jorge 26 jun 2019 15:37

Een drietal weken geleden bel ik naar de winkel van WDV en vraag ik de prijs van een fiets, met de bedoeling hem daar te bestellen. De vriendelijke man aan de lijn geeft me telefonisch de prijs door, waar ik erg opgetogen over ben. Ik vraag de beste man hoe ik hem het best kan bestellen. Langsgaan in de winkel is immers geen optie omdat het een enkele rit van 141 km is en ik wil vermijden om het traject 2x te moeten doen (bij bestelling en bij afhaling). Hij vraagt me een mail te sturen naar de winkel met de bestelling van merk, type en maat. Vervolgens zal hij me een mail terugsturen met een rekeningnummer om een aanbetaling te doen, zodat de bestelling kan doorgaan, Deze werkwijze lijkt me prima.
Na de eerste mail te hebben verstuurd, wacht ik vol spanning op de bevestigingsmail in de namiddag, die jammer genoeg maar niet komt. Dagen wachten wordt een week, en na ruim twee weken besluit ik toch maar eens opnieuw te bellen. De man aan de lijn vraagt me om de mail met de bestelling nogmaals door te sturen, hetgeen ook onmiddellijk gebeurt.
Ik wacht nu opnieuw al bijna 2 dagen op antwoord, en heb het gevoel dat het alweer dezelfde kant opgaat dan enkele weken geleden. Vandaag nog 2 pogingen gedaan om te bellen maar niemand te bereiken. Om moedeloos van te worden...
Ik begrijp het eigenlijk niet goed: willen ze daar wel fietsen verkopen? Of is het omdat ze enkel van hun stockfietsen af willen?
Bovendien zijn ze zowel digitaal als telefonisch zéér moeilijk te bereiken: ik heb steevast verschillende pogingen nodig om er iemand aan de lijn te krijgen. Misschien dat het sneller in orde zou komen mocht ik me fysiek naar de winkel begeven, maar ik heb echt geen zin om 280 km te rijden enkel en alleen om een bestelling te plaatsen. Ik kan de fiets ter plaatse zelfs niet gaan bekijken want hij is er toch niet op voorraad.
Het is absoluut niet mijn bedoeling om me hier negatief uit te laten over WDV, maar ik wilde gewoon mijn verhaal even brengen :-) Misschien zijn er mensen met dezelfde ervaringen. Ik zal dus in ieder geval nog even geduld oefenen en hopen dat de bevestigingsmail er toch nog door komt. Maar ik vrees dat ik stilaan zal mogen uitkijken naar een andere fietsenverdeler.

JorenS
Forum-lid
Berichten: 25
Lid geworden op: 21 jan 2019 23:20

JorenS 26 jun 2019 21:13

Als ik de verhalen moet geloven is Wim niet echt van het mailen en zou ik daar dus ook niet op gokken.

Persoonlijk kijk ik een dealer graag eerst in de ogen voordat ik er een fiets koop. Dus als heen en weer rijden geen optie is, zou ik een FM in de buurt opzoeken.

Flipmoehoe
Forum-lid
Berichten: 206
Lid geworden op: 28 mei 2015 10:00

Flipmoehoe 27 jun 2019 09:03

Ik zou ook niet wachten op het mailen, hij is knetter druk en dan komen zulke zaken op een laag pitje.
Zelf ben ik er ook heen gereden om idd de man in de ogen te kijken en of hij werkelijk zo scherp was met zijn prijzen. Dat was allemaal positief en dus in totaal 4x 175km gereden om de fiets te bestellen/bekijken en af te halen. Kost je een tank benzine en in totaal een dag tijd. Maar zoveel geld had ik nooit kunnen besparen door de fiets via een andere internet aanbieder, of een FM in de buurt te kopen.

Met een week was mijn fiets al binnen, en inmiddels bijna 1000km gereden. Geen moment spijt van deze keuze gehad.

leon1
Forum-lid
Berichten: 2976
Lid geworden op: 12 dec 2008 22:25

leon1 27 jun 2019 15:39

Ja, gooi je huidige fiets in de auto, zoek een leuke route voor op de navigatie en maak ter plekke meteen een ritje. Heb je niet het idee alleen voor een fiets twee keer op te moeten rijden….
Ride bikes, not tanks!

Jorge
Forum-lid
Berichten: 87
Lid geworden op: 16 nov 2018 10:55

Jorge 27 jun 2019 17:42

Goed idee leon1, maar het is deze namiddag alsnog in orde gekomen :-) Mailtje werd toch beantwoord en de aanbetaling is al uitgevoerd. Ik ben dus in volle verwachting :-)

remmiedepemmie
Forum-lid
Berichten: 815
Lid geworden op: 01 feb 2011 14:40

remmiedepemmie 27 jun 2019 17:45

Dus negen maanden wachten...

:D

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 27 jun 2019 21:44

Wim heeft het inderdaad redelijk druk en is niet de beste in het opvolgen van mails/telefoons.
Je moet soms net iets meer moeite doen dan bij de fm om de hoek.
Maar hij is wel een man van zijn woord en ook garantie is geen ijdel begrip.

Bij een fietsmaat van mij heeft vorige week zijn Di2 shifter het begeven.
Hij heeft naar Wim gebeld en is deze week naar de winkel geweest, 100km enkel, en de shifter is zonder problemen direct vervangen.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Philippos
Forum-lid
Berichten: 2855
Lid geworden op: 08 jun 2018 23:40
Locatie: Castricum
Contact

Gebruikersavatar Philippos 28 jun 2019 08:43

Ik heb twee keer contact gehad met Wim (of een medewerker) en een van de twee keer ook een groepset gekocht. Via marktplaats waar hij ook op adverteert. Het contact verliep via de berichtgeving van marktplaats. Had altijd dezelfde avond een keurige antwoord op mijn vraag.

berndw
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jul 2015 22:18

berndw 29 jul 2019 22:15

Ik ben bijna een her-opstapper. Een paar jaar geleden een sensa Milano (volgens mij) gekocht bij 12go biking. Ik wilde beginnen met fietsen en dit vond ik een mooie fiets voor een mooie prijs. Even de BBL opgemeten in de zaak en, hup, met de fiets het pand verlaten. Veel te kort door de bocht natuurlijk en dat bleek later wel. Kreeg steeds na 45 min fietsen last van mijn nek. Dus uiteindelijk de hobby opgegeven. Fiets verkocht en een motor gekocht ;). Nu ben ik op vakantie in Zuid Limburg en dan begint het vanzelf te kriebelen, dus ik ben me voorzichtig weer aan het oriënteren. Ik ben door mijn vorige ervaring wel wat voorzichtig geworden, dus ik wil niet teveel geld uitgeven, maar wel een leuke fiets. Nu ben ik bij WDV uitgekomen, vanwege de hoge kortingen die hij schijnt te geven. Alleen lees ik nergens prijzen.

Ik heb nu, puur op de specificaties, mijn oog laten vallen op de Domane 4. Ik zal deze nog ergens moeten test rijden. Kan dit trouwens bij WDV ook? Deze fiets wordt elders voor 999 aangeboden. Welke orde van grootte moet ik aan denken bij WDV?

Ik kan natuurlijk ook even bellen, maar mocht hij dan niet leverbaar in de goede maat zijn en we uiteindelijk op een andere fiets uitkomen, dan weet ik even hoeveel verschil er tussen de normale adviesprijs en zijn prijs zit.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15946
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 29 jul 2019 22:28

berndw schreef: 29 jul 2019 22:15 .............. Alleen lees ik nergens prijzen.

Ik heb nu, puur op de specificaties, mijn oog laten vallen op de Domane 4. Ik zal deze nog ergens moeten test rijden. Kan dit trouwens bij WDV ook? Deze fiets wordt elders voor 999 aangeboden. Welke orde van grootte moet ik aan denken bij WDV?

Ik kan natuurlijk ook even bellen, maar mocht hij dan niet leverbaar in de goede maat zijn en we uiteindelijk op een andere fiets uitkomen, dan weet ik even hoeveel verschil er tussen de normale adviesprijs en zijn prijs zit.
Je zal de Domane AL 4 bedoelen.

Deze heeft een adviesprijs van 999 Euro.
Bij Wim krijg je minimum 25% korting op een splinternieuwe Trek fiets, ook modellen 2020. Als hij deze in de winkel heeft staan in jouw maat zou je tot 40% kunnen krijgen, maar dan moet je een beetje geluk hebben.

Wim heeft geen uitgebreide meetapparatuur, hij zet je "op het oog" op de fiets.
Testrijden zou ik voor het gemak neut van uit gaan of er moet een demofiets in zijn winkel staan.
I know myself like no one else
Nothing to defend

berndw
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jul 2015 22:18

berndw 29 jul 2019 22:40

SqueeZer schreef: 29 jul 2019 22:30 Klinkt bij mij alsof je jezelf opnieuw niet gaat deftig uitmeten en mogelijk terug een verkeerde fiets of fietsmaat gaat kopen met mogelijk de snelle herverkoop zoals voorheen als gevolg.

Ik denk verder ook dat WDV fijne deals presenteert op basis van wat in stock is enz. maar als je een specifieke fiets en model zoekt je mogelijk minder grote korting zal genieten dan tov. wat in stock is, ga uit van standaardkorting van 10 a 20 % (edit. ik lees hierboven blijkbaar 25% ook op nieuwe fietsen die je besteld en niet op stock zijn?) en ik denk dat procentueel gezien de korting op een fiets van 999 euro altijd kleiner zal zijn dan een fiets van pakweg een paar duizend euro.


Het lijkt mij dus toch het beste dat je en jezelf even deftig laat uitmeten en even zelf belt.
Dank voor je reactie. Ik snap wat je zegt. Waar ik alleen een beetje tegenop zie, is me te laten meten bij een zaak waar ik geen fiets ga kopen. Of kun je zo'n meting ook gewoon los doen en krijg je dan de data mee? Want dan zou je dus adhv die data een bepaalde fiets kunnen uitzoeken en op zoek gaan naar een voordelige aanbieder. Maar geen idee hoe dat werkt.

Gebruikersavatar
asmeets
Forum-lid
Berichten: 774
Lid geworden op: 22 sep 2009 23:23
Contact

Gebruikersavatar asmeets 30 jul 2019 07:36

berndw schreef: 29 jul 2019 22:40 Dank voor je reactie. Ik snap wat je zegt. Waar ik alleen een beetje tegenop zie, is me te laten meten bij een zaak waar ik geen fiets ga kopen. Of kun je zo'n meting ook gewoon los doen en krijg je dan de data mee? Want dan zou je dus adhv die data een bepaalde fiets kunnen uitzoeken en op zoek gaan naar een voordelige aanbieder. Maar geen idee hoe dat werkt.
Ja hoor er zijn meerdere plekken waar je dat kunt laten doen. Gewoon even zoeken op internet.

Plaats reactie