Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Geen race maar hybridefiets kopen

RobOssewaarde
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 aug 2016 12:26

RobOssewaarde 25 mar 2019 10:15

Ik zag alleen een mogelijkheid hiervoor om dit onder nieuwe racefiets kopen te plaatsen.
Wij denken erover om een andere fiets te gaan kopen met ondersteuning. Het wordt steeds lastiger tegen de wind in voor ons en we willen wel blijven fietsen.
We hadden een Pegasus Piazza Evo 7 gezien die ons wel wat leek. Ziet er goed uit en is ook niet zo duur. Geen grote accu, 375 watt, maar we hoeven ook niet de hele dag met volle ondersteuning te rijden alleen als het moeilijk wordt.
Heeft iemand ervaring met een Pegasus of Pegasus Piazza Evo 7?
Ik hoop op zinvolle reacties.

Gebruikersavatar
klimmer
Forum-lid HC
Berichten: 7924
Lid geworden op: 14 apr 2004 20:52
Locatie: Geleen

Gebruikersavatar klimmer 25 mar 2019 10:27

Een hybride fiets is wat anders dan een e-bike.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 25 mar 2019 10:28

Waar fietsen jullie nu dan op? Een racefiets? of al een hybride?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

RobOssewaarde
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 aug 2016 12:26

RobOssewaarde 25 mar 2019 10:37

Nu fietsen we op een hybride fiets maar de Pegasus is een hybride fiets met ondersteuning.

TheUnexpected
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32

TheUnexpected 25 mar 2019 11:19

Vanuit mijn werk een klein beetje informatie. Pegasus is een prima fiets merk maar zeker geen A-merk, het zweeft een beetje tussen A-merken en de Lidl fietsen in. Vergelijk het met Amslod en Nederlandse Stella fietsen.

Over de fiets zelf: er zit een relatief kleine achterwielmotor in waarvan ik op het oog niet kan zien of het een koolborstel motor is of een borstelloze motor. Dit is wel relevant want de koolborstel maakt een beetje geluid terwijl de borstelloze stil is. Deze borstelloze heeft als nadeel dat deze bij lange flinke inspanning warm kan worden en dus (zeker in dit kleine formaat) ongeschikt kan zijn voor lange klimmen van gemiddeld percentage. Bovendien heeft dit ook invloed op het accu verbruik. Dit is te ontdekken met testen, dus naar de dealer.

Waar ik meer moeite mee heb. En waar het 'B-merk' verhaal naar boven komt is de matige afmontage:
De tourney derailleur is de mountainbike equivalent van de Sora racegroup en de allerlaagste op de ladder. Deze trappen getrainde fietsers door of zelfs kapot. De range is klein met slechts zeven versnellingen en is voor mij een no-go. Deze is uiteraard te vervangen voor een beter exemplaar. Dit geldt niet voor de remmen. Deze mechanische tektro's zijn matiger qua remdosering dan fatsoenlijke V-brakes, of goedekope hydraulische velgremmen, en bieden veel remkracht maar weinig controle. Deze zou ik laten staan hier om.

Verder de onnodige Low-end Suntour vork en onbekende wiel fabrikant maken de fiets mij niet echt aan te bevelen. Een blik van de andere kant: Voor de prijs is het een elektrische sportieve fiets met manco's maar iets vergelijkbaars ga je bij A-merken niet vinden, en zeker niet voor de prijs.

EDIT: Het lijkt een koolborstel motor te zijn. Deze zijn uitontwikkeld en sterk genoeg om lang mee te gaan. Helaas niet stil.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..

RobOssewaarde
Forum-lid
Berichten: 91
Lid geworden op: 03 aug 2016 12:26

RobOssewaarde 25 mar 2019 11:24

Pfoe bedankt voor de info, dat lijkt dus geen optie te worden voor ons.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16201
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 25 mar 2019 11:28

Ik zie zo op internet een inderdaad redelijk dure fiets met Tourney schakeling (is slecht, nog een paar stapjes onder Sora zelfs), een goedkope voorvork die meer kwaad doet dan goed, een frame accu (afneembare accu is handiger met binnen opladen, scheelt heel veel in de winter) en die 375 watt is nu misschien genoeg maar als de capaciteit af begint te nemen heb je er al snel niks meer aan.

Kijk even naar de E-bikes van Cube. Die zijn dit jaar scherp geprijsd en over het algemeen goed afgemonteerd.
Campagnolo Ultra Dork

TheUnexpected
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32

TheUnexpected 25 mar 2019 11:38

RobOssewaarde schreef: 25 mar 2019 11:24 Pfoe bedankt voor de info, dat lijkt dus geen optie te worden voor ons.
Er zijn in Nederland diverse adviescentra waar iemand vrijblijvend informatie kan krijgen over e-bikes (sportief, woon werk verkeer, recreatief etc.). Dit zonder meteen een verkoper in de nek te hebben hangen. Dealers maken daar dankbaar gebruik van hoor ;).

Bovendien hebben merken als Cube, Pegasus, Victoria en Winora enorme budget fietsen, die je bij Nederlandse A-merken als Batavus, Sparta en Gazelle niet tegen komt. Maar kijk je bij de Duitsers een stapje hoger ben je vaak net iets goedkoper uit en heb je al hele geschikte fietsen.

Lees je goed in, en laat u goed informeren bij een grotere dealer of advies centrum!

Dit geldt onder andere voor:

Batavus, Sparta en Koga: De Fietser Ede
Gazelle: Waalwijk, Hoevelaken, Groningen
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..

Plaats reactie