Specialized Diverge Comp E5
Hi, heeft iemand ervaring met Specialized Diverge Comp E5. Ik wil vanuit Frankrijk naar Spanje fietsen. Wil dat eventueel doen op een Specialized Diverge Comp E5. Nog niet gekocht maar denk er sterk aan dat wel te doen. Hoe fietst deze Specialized Diverge Comp E5 in de bergen? groet Ed
Vanuit Frankrijk naar Spanje is nogal een ruim begrip. Beklim je één col in de Pyreneeën of fiets je van noord Frankrijk naar zuid Spanje? Voor dat laatste zou ik een wat eenvoudigere fiets willen hebben zonder mechanische schijven en dat veersysteem.
Campagnolo Ultra Dork
Ik zou niet weten wat er ingewikkeld is aan mechanische schijfremmen of aan dat veersysteem. Ik heb dat soort vakanties ook vaak gedaan en de enige defecten die ik vaker heb gezien waren gescheurde velgen en afgebroken bagagedragers.
Ik zou zeggen: ga lekker voor die Diverge. Ik heb een Sequoia voor dit soort doeleinden en ben daar ontzettend tevreden mee.
Ik zou zeggen: ga lekker voor die Diverge. Ik heb een Sequoia voor dit soort doeleinden en ben daar ontzettend tevreden mee.
Nou, voor een fiets van 2000 euro zijn mechanische schijfremmen best karig? Ik bedoel ze remmen heus wel, maar de echte vraag is: waarom ga je niet voor iets als een Pinnacle Arkose 3. Veel goedkoper en betere specs.
(En nogmaals ik vind mijn Spec Diverge een geweldige fiets, maar ik heb de goedkope Tiagra-versie.)
(En nogmaals ik vind mijn Spec Diverge een geweldige fiets, maar ik heb de goedkope Tiagra-versie.)
Mechanische schijfremmen zijn op zich niet heel complex maar voegen ook nauwelijks iets toe t.o.v. (mini) v-brakes. Dat veersysteem is onnodig en bij pech ben je aangewezen op het dealernetwerk van Specialized.
Het motto van een dergelijke reis met zo'n fiets lijkt mij vooral 'travel light, travel fast' en dan kun je je geld en het meergewicht beter inzetten voor zaken als die stevigere velgen en die deftige bagagedrager.
Hydraulische schijven zijn onderweg dan weer moeilijk te repareren maar in middels wel bij bijna iedere fietsenmaker. Het remsysteem blijft altijd een compromis bij zo'n reis maar die veer onder het stuur zou voor mij de dealbreaker zijn.
Het motto van een dergelijke reis met zo'n fiets lijkt mij vooral 'travel light, travel fast' en dan kun je je geld en het meergewicht beter inzetten voor zaken als die stevigere velgen en die deftige bagagedrager.
Hydraulische schijven zijn onderweg dan weer moeilijk te repareren maar in middels wel bij bijna iedere fietsenmaker. Het remsysteem blijft altijd een compromis bij zo'n reis maar die veer onder het stuur zou voor mij de dealbreaker zijn.
Campagnolo Ultra Dork