Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Specialized Diverge Comp E5

ebergen
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2014 22:16

ebergen 16 feb 2019 10:30

Hi, heeft iemand ervaring met Specialized Diverge Comp E5. Ik wil vanuit Frankrijk naar Spanje fietsen. Wil dat eventueel doen op een Specialized Diverge Comp E5. Nog niet gekocht maar denk er sterk aan dat wel te doen. Hoe fietst deze Specialized Diverge Comp E5 in de bergen? groet Ed

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 16 feb 2019 17:01

Mijn Specialized Diverge doet het heel goed in de bergen. Iets langzamer en zwaarder dan mijn racefietsen, maar met 32 voor en 32 of 34 achter kom je overal makkelijk naar boven.

wdfl
Forum-lid
Berichten: 724
Lid geworden op: 02 mar 2015 16:27

wdfl 17 feb 2019 09:00

hier ook best tevreden met mijn diverge.
afgelopen zomer de 3 kanten van de ventoux gedaan en ging best goed
And if it's fast or slow
All I really know is I'm gonna enjoy the ride (Krewella- Enjoy the ride)

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 17 feb 2019 10:36

Vanuit Frankrijk naar Spanje is nogal een ruim begrip. Beklim je één col in de Pyreneeën of fiets je van noord Frankrijk naar zuid Spanje? Voor dat laatste zou ik een wat eenvoudigere fiets willen hebben zonder mechanische schijven en dat veersysteem.
Campagnolo Ultra Dork

alex2b2
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 mar 2015 17:36

alex2b2 19 feb 2019 20:32

Ik zou niet weten wat er ingewikkeld is aan mechanische schijfremmen of aan dat veersysteem. Ik heb dat soort vakanties ook vaak gedaan en de enige defecten die ik vaker heb gezien waren gescheurde velgen en afgebroken bagagedragers.

Ik zou zeggen: ga lekker voor die Diverge. Ik heb een Sequoia voor dit soort doeleinden en ben daar ontzettend tevreden mee.

slugbait
Forum-lid
Berichten: 928
Lid geworden op: 19 apr 2016 08:46
Locatie: Groningen

slugbait 19 feb 2019 20:40

Nou, voor een fiets van 2000 euro zijn mechanische schijfremmen best karig? Ik bedoel ze remmen heus wel, maar de echte vraag is: waarom ga je niet voor iets als een Pinnacle Arkose 3. Veel goedkoper en betere specs.

(En nogmaals ik vind mijn Spec Diverge een geweldige fiets, maar ik heb de goedkope Tiagra-versie.)

alex2b2
Forum-lid
Berichten: 40
Lid geworden op: 10 mar 2015 17:36

alex2b2 19 feb 2019 21:03

Dat was volgens mij niet het argument van Ernie.

Maar inderdaad, voor dat geld zou ik hydraulische remmen verwachten, tenzij het frame erg hoogwaardig is.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16243
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 20 feb 2019 07:54

Mechanische schijfremmen zijn op zich niet heel complex maar voegen ook nauwelijks iets toe t.o.v. (mini) v-brakes. Dat veersysteem is onnodig en bij pech ben je aangewezen op het dealernetwerk van Specialized.

Het motto van een dergelijke reis met zo'n fiets lijkt mij vooral 'travel light, travel fast' en dan kun je je geld en het meergewicht beter inzetten voor zaken als die stevigere velgen en die deftige bagagedrager.

Hydraulische schijven zijn onderweg dan weer moeilijk te repareren maar in middels wel bij bijna iedere fietsenmaker. Het remsysteem blijft altijd een compromis bij zo'n reis maar die veer onder het stuur zou voor mij de dealbreaker zijn.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie