Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Welke van de 7 zal ik kiezen? tot 2500 euro

Gurt01
Forum-lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 feb 2019 15:53

Gurt01 12 feb 2019 16:18

Hi All,


Aankomende zomer ga ik de Marmotte fietsen dus ik dacht het is wel eens tijd voor een nieuwe fiets. :) Ik heb al wat onderzoek gedaan en kom uit op de volgende fietsen op basis van de volgende wensen:

- Liefst Carbon (Of als iemand een goede reden heeft voor een aluminium)
- Ultegra R8000 11-32 afgemonteerd
- Geen Cube, Sensa, Giant
- twijfel over velg of disc remmen
- prijsklasse tot 2500,-

Over mijzelf:
Lengte 191 cm
Been 82cm

De 7 fietsen die ik gevonden heb:
- Jan Janssen Venom (https://www.janjanssen.nl/fietsen/venom/)

- Jan Janssen Sonic 2.0 (https://www.janjanssen.nl/fietsen/sonic-20/)

- Stevens Izoard Pro (https://www.stevensbikes.de/2019/index. ... lang=nl_NL)

- Stevens Izoard Pro Disc (https://www.stevensbikes.de/2019/index. ... lang=nl_NL)

- Trek Emoda SL 6 (https://www.trekbikes.com/nl/nl_NL/fiet ... dark_black)

- Canyon Ultimate CF 8.0 (https://www.canyon.com/nl-nl/road/ultim ... l-8-0.html)

- Rose X LIte Four (https://www.rosebikes.nl/rose-x-lite-fo ... _size=62cm)

Erg benieuwd naar wat je voorkeur geniet en vooral waarom? :like:
(Ook hoor ik graag als je een andere tip hebt mbt tot een ander merk of model.)

Thanks, Gert

elboutero
Forum-lid
Berichten: 843
Lid geworden op: 24 apr 2009 13:49

elboutero 12 feb 2019 18:20

Ik snap dit soort topics eigenlijk niet, bepaal lekker zelf welke fiets je koopt.

Ik zou beginnen met een keuze te maken tussen velg- of schijfrem (Er is inmiddels voldoende te vinden waarom je voor het een of het ander het 'beste' kan kiezen) en vervolgens o.a. gaan kijken welke wielen er standaard bij de fiets geleverd worden (afhankelijk van je gewicht kan dit wel handig zijn...)

Succes
Cervelo S3D - Canyon Aeroad CF SL - Cannondale Scalpel Si-3

Gebruikersavatar
Arno357
Forum-lid
Berichten: 1207
Lid geworden op: 21 aug 2012 21:54
Locatie: 's-Hertogenbosch

Gebruikersavatar Arno357 12 feb 2019 18:21

Ik zou gaan voor de Cervelo .

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5576
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 12 feb 2019 18:30

Ik vind het allemaal niets!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

EFV
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 24 sep 2014 16:48

EFV 13 feb 2019 19:55

Als je de bergen in gaat... schijven. Zo fijn! Ik twijfelde eerst ook maar 't is echt een zaligheid. R8000 heeft hele fijne schijfremmen.

Verder.. ik zou kiezen voor een fiets met volledige Ultegra afmontage, mooie wielen (geen Aksiums..) en een fijn gewicht. Ook moet de lak natuurlijk je ding zijn. Dus daar moet je zelf de knoop doorhakken. Beter een mooi en stijf/licht frame dan perfecte afmontage. De afmontage kun je later nog leuk upgraden, maar frame moet goede basis zijn.

En let even op of je voor endurance gaat of echte racer. Endurace zit je wat rechter op en is wat comfortabeler.

Succes en plezier met kopen! (heb zelf een Canyon CF SLX met R8000 en schijven. Man.. wat een parel is dat!)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15951
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 13 feb 2019 20:14

Binnen jouw budget, de Trek SL6 Pro.
Bij Wim De Vos in Oosterhout aan 3250 Euro - 25%.. Elke Trek model 2019.
Altijd 25% korting en soms zelfs tot -40%.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Harry Jacques
Forum-lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 jun 2012 12:35
Locatie: Zwolle

Harry Jacques 13 feb 2019 22:00

Helemaal bevooroordeeld omdat ik al 30 jaar op een JJ rijdt met veel plezier en probleemloos. natuurlijk zou ik dan de Venom of Sonic kiezen. De een endurance de ander meer Racy. Dus daar moet je wel zelf een keuze in maken. Echte merkbeleving en Nederlands! En ja, misschien wat minder sexie, maar of je nou blij wordt van een internetmerk Rose of Canyon, veel minder " ziel"

Swedish Chef
Forum-lid
Berichten: 1263
Lid geworden op: 05 apr 2012 20:16
Locatie: Enschede

Swedish Chef 13 feb 2019 22:24

Harry Jacques schreef: 13 feb 2019 22:00 Echte merkbeleving en Nederlands! En ja, misschien wat minder sexie, maar of je nou blij wordt van een internetmerk Rose of Canyon, veel minder " ziel"
Nou ja, dat is wel heel subjectief. Merkbeleving bij een “plastic” fiets van Jan Jansen? Maar goed, we leven in een vrij land.
En “ziel” in een fiets? Dan denk ik aan iets als een Pegoretti of handgemaakt staal.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 feb 2019 23:35

Geen Cube, Sensa of Giant en dan een blik andere budgetmerken opentrekken :lol: .

Dan toch maar een Jan Janssen omdat ik met name de stalen fietsen van vroeger een warm hart toedraag (maar ook dat waren destijds fietsen voor mensen met een smalle beurs). En je bent dan tenminste nog een beetje origineel.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6086
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 14 feb 2019 09:34

Je twijfelt tussen disc en velgrem, maar van de 7 opties is maar 1 met schijven... maw, die valt af, anders hadden er wel meer schijfremuitvoeringen in je longlist (of shortlist) gezeten.
Het argument van de bergen in == schijfremmen, onderschrijf ik totaal niet. De zaligheid van in de bergen fietsen zit hem niet in het remmen. Ultegra velgremmen, doen het meer dan uitstekend (105 ook trouwens) om de lange afdalingen te doen in de alpen. Binnen dit budget ga je voor aluminium velgen, dus argument van eventueel slecht weer en carbon met velgremmen, gaat ook niet op. Slijten van je carbon remrand gaat ook niet op. --> Conclusie; velgremmen gaan het prima doen voor jou.

Wat mij opvalt verder, er zitten grijze "saaie" fietsen tussen, als ook erg kleurrijke fietsen.., wat vind je zelf mooi?
De cassette eis, 11-32.., zou ik laten varen. Ik zou voor in Nederland een 11-25 of 12-25 oid willen hebben. En een 11-32 erop zetten voor de bergen, en aangezien je dat maar af en toe eens doet, mag dat ook een goedkopere 105 uitvoering zijn, of andere budget opties ( tiagra wou ik zeggen maar die zijn nog 10 speed, dus werkt niet).
Dus als je kan kiezen, zou ik je fiets met die poldercassette voor in Nederland aankopen (bij Canyon kan je niet kiezen, bij een gewone fietsenmaker of bij ROSE vaak wel).
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
LongTallErne
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 10 jun 2011 15:27

Gebruikersavatar LongTallErne 14 feb 2019 11:02

Aangezien TREK je in de omschrijving van de fiets Ultegra velgremmen belooft maar op de foto's en bij de specificaties met Bontrager velgremmen komt, zou die voor mij afvallen.

Verder inderdaad nogal wat verschil in geometrie. Ik denk dat dat het belangrijkste is om aandacht aan te besteden. Alle fietsen in jouw budgetrange zullen zorgen voor vele kilometers rijplezier, mits de geometrie past bij jouw fietsgedrag en -wensen.
Op mijn best in de bergen...... bergaf dan wel ;)
MERIDA RIDE 400

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16216
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 14 feb 2019 13:55

De Izoard Pro kost 1750 bij Bakkertje. Dan kun je er nog een paar leuke wieltjes bij uitzoeken (Scope R3C?).
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie