Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Giant TCR vs. Canyon Ultimate

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 13 feb 2019 07:43

Volgens mij een kwestie van terug naar de tekentafel. Je wilde de Canyon en die is niet op tijd leverbaar, ga eerst eens na wat je eisen nu daadwerkelijk zijn buiten dat je een andere fiets wilt. Volgens mij zijn er nog tientallen modellen die aan je huidige eisen voldoen.

Wel of geen schijven?
Mechanische of DI2?
Geometrie?
Maximale prijs?
Gewicht?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 13 feb 2019 09:13

Wachten op die Canyon!
Daar gaat je hart naar uit en is dus altijd de betere aankoop!
Evt met de Koga Alpe D Huez doen, moet geen probleem zijn wanneer je goed getraind bent.

Parijsisnogver
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 feb 2017 21:38
Locatie: Utrecht

Parijsisnogver 13 feb 2019 09:50

scottpch schreef: 13 feb 2019 09:13 Wachten op die Canyon!
Daar gaat je hart naar uit en is dus altijd de betere aankoop!
Precies dit, neem de Canyon. Ga dit jaar met de Koga de Alpe d'Huez op en kom dan volgend jaar weer terug met de Canyon. Ga je waarschijnlijk al harder van de extra trainingsload, gezien je op een nieuwe mooie fiets liever gaat fietsen ;)

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6103
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 13 feb 2019 10:33

precies.., die wil je hebben toch.., beetje lobyen bij Canyon met goed verhaal, goede doel etc.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 13 feb 2019 10:42

Als het echt je droomfiets is en hij ook nog eens lijkt te passen dan lijkt het mij een makkelijke keuze.

Heb je al eens gekeken naar de mogelijkheden van huur daar in de buurt (of in NL)? Ik weet dat je als Rapha-lid in veel shops Canyon's kan huren. Wellicht zijn er vergelijkbare opties.

Zoiets als dit, maar dan meer op de route.

Edit: Ik besef me dat je dan net zo goed met je huidige Koga de berg op kan :lol:
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16241
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 13 feb 2019 11:01

Gewoon met die Koga gaan als de Canyon niet op tijd komt. Dan heb je meteen een reden om het volgend jaar weer te doen en hoef je je dus ook niet schuldig te voelen dat je die 2500 euro aan jezelf doneert.
Campagnolo Ultra Dork

wouterj
Forum-lid
Berichten: 369
Lid geworden op: 31 mei 2008 01:17

wouterj 13 feb 2019 12:34

Hoeveel % gewicht bespaar je op het geheel van fiets + rijder als je van een aluminium fiets met velgrem, naar een carbon fiets met discbrake gaat?
Hoeveel effect gaat dit hebben op je snelheid op de Alpe d'Huez?

Ik kan me voorstellen dat je alle tijd en mentale rust die je wint door een iets lichtere fiets, op de laatste paar klimmen dubbel verliest door uren in een houding te zitten die net iets anders is dan in alle jaren ervoor.

Ik zou gewoon op de Koga die berg omhoog gaan, en de fiets kopen waar je verliefd op bent.

TheUnexpected
Forum-lid
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 feb 2019 14:32

TheUnexpected 14 feb 2019 09:48

Bedankt voor alle reacties.

Ik denk dat ik, frisse tegenzin/moed, lekker met mijn raspaard uit Friesland omhoog ga ;)

Bonus is, zodra ik thuis kom staat die grote Canyon doos op de stoep. Hoewel ik nog wel wil gaan lobbyen, heb ik intussen genoeg gehoord over dat ze gewoon een batch produceren in mijn maat en ik eigenlijk nergens op hoef te rekenen. Helaas...

Maar kostenbewust als ik ben (ben student tenslotte). Als ik in Juni in mijn fiets óntvang, dan heb ik hem dan voor de volle mep, maar een maand later krijg ik 250 euro 'tour' korting, Dan bestaat de kans dat ik hem pas in september heb. Nu ken ik mijzelf een beetje, na het voorjaar en de trainings uren voor Alpe d"HuZes, ga ik waarschijnlijk downhillen en de bossenin met mn mtb, en ook dan gaat mn Koga nergens heen. Met mn Canyon zal ik natuurlijk wel stevig door trainen.. :roll:

Lang verhaal kort zou die tour korting lonen? Of ik kan ik hem maar beter bestellen en niet afwachten op een mogelijke korting. En hoe groot zijn die tour kortingen eigenlijk, op alle modellen of enkel op een aantal geselecteerde modellen?

En gewoon een vraag uit pure interesse, wat rijden lange forumleden eigenlijk?
Laatst gewijzigd door TheUnexpected op 14 feb 2019 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan..

Yizu
Forum-lid
Berichten: 94
Lid geworden op: 08 jan 2019 22:19

Yizu 14 feb 2019 10:12

En dan komt er weer een nieuw model/afmontage wijziging aan die je dan weer wilt hebben. Je loopt altijd achter de feiten aan. Ik zou zeggen gewoon bestellen en in juni lekker genieten.

p.s. Jouw dilemma komt mij ook bekend voor 😉
Braun Beauty SL Dedacciai

jorisb
Forum-lid
Berichten: 1279
Lid geworden op: 21 mar 2008 10:56

jorisb 14 feb 2019 10:48

Als je kostenbewust bent, toch van plan bent om met de mountainbike het bos in te gaan na de Alpe d'Huzes, dan zou ik voor die 250 euro korting kiezen.

Gebruikersavatar
Lion1979
Forum-lid
Berichten: 378
Lid geworden op: 13 dec 2015 22:15

Gebruikersavatar Lion1979 14 feb 2019 13:54

Met een beetje mazzel word die Canyon eerder geleverd. Mijn ultimate kwam ook 4 weken eerder. Allebei de fietsen van mijn vriendin werden een week eerder geleverd en de fiets van een maat van mij kwam ook dik 2 weken eerder. Dus met een beetje mazzel fiets je gewoon de Alpe D'heuz op, op je nieuwe Canyon.
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)

Gebruikersavatar
Desertstorm
Forum-lid
Berichten: 489
Lid geworden op: 19 apr 2016 17:44
Locatie: Gld

Gebruikersavatar Desertstorm 14 feb 2019 20:59

Lion1979 schreef: 14 feb 2019 13:54 Met een beetje mazzel word die Canyon eerder geleverd. Mijn ultimate kwam ook 4 weken eerder. Allebei de fietsen van mijn vriendin werden een week eerder geleverd en de fiets van een maat van mij kwam ook dik 2 weken eerder. Dus met een beetje mazzel fiets je gewoon de Alpe D'heuz op, op je nieuwe Canyon.
Welja, maak de keuze nog wat lastiger voor 'em :)
"Van wat aanrotzooien leer je vaak het meest."

Plaats reactie