Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Mening gevraagd voor eerste racefiets

Gebruikersavatar
Lion1979
Forum-lid
Berichten: 377
Lid geworden op: 13 dec 2015 22:15

Gebruikersavatar Lion1979 06 feb 2019 10:32

Zou persoonlijk liever voor een carbon frame gaan met 105 dan een aluminium frame met Ultegra. Carbon is naar mijn mening toch net wat comfortabeler en vaak lichter dan aluminium. Het verschil tussen 105 en Ultegra merk je niet echt. Zeker de nieuwe 105 groep schakelt perfect. En het is makkelijker om naar een tijdje je groep te upgraden dan om een nieuw frame te kopen.
Cube Litening Aero C:68X SLT
Trek Emonda SL5
Rose Backroad GRX RX620
Cube Agree C:62 (Taxc Fiets)

hayes

hayes 09 feb 2019 11:33

Idem. Ik denk dat je met dat budget toch met 105 zal uitkomen. En daar is helemaal niets mis mee.
Zelfs de 'oude' 105 groep is een prima keuze.

De wielen zou ik nu inderdaad niet te veel op letten. Met later een paar 100 euro t einvesteren scoor je een fijne set zoals een campa Scirocco 35. (https://www.vaneycksport.com/nl/wielen- ... 5HEALw_wcB))

Ik heb daar jaren met veel plezier mee gereden.

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4224
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 09 feb 2019 11:58

Ik ben het toch niet met bovenstaande eens. In het “prijs-overgangsgebied” van aluminium naar carbon, heb je hele goede alu frames, matige alu frames, en idem mbt carbonnen frames. De aanname dat carbon (in die prijsklasse) per definitie beter/comfortabeler is, klopt gewoon niet. 25mm of zelfs 28mm bandjes helpen dan weer gegarandeerd. Wat betreft comfort dan.
Persoonlijk zou ik in de genoemde prijsklasse liever voor een goede aluminium fiets gaan.

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 09 feb 2019 19:28

+1. Voor Hanz B.
Koop wat je mooi vind. 105 is voor je eerste echte racefiets echt wel goed genoeg. De kwaliteit van de Shimano onderdelen wordt bij elke nieuwe productserie beter en beter. Wat een paar jaar geleden nog Ultegra kwaliteit was, is nu als 'scherpte en precisie' bij 105 beschikbaar.
Wat ik denk doet er voor jou niet veel toe, maar een Italiaanse Carrera is wel een mooie 'chick magnet' waar je her en der de blits mee kan maken.

lkavelaars
Forum-lid
Berichten: 5
Lid geworden op: 29 jun 2018 17:18

lkavelaars 23 feb 2019 17:14

Ik had nog beloofd om te laten weten wat het uiteindelijk geworden is.
1 week geleden heb ik besloten de Carerra Erakle TS te kopen. Vandaag wakker geworden met een hele mooie grote doos in de woonkamer. Gelijk goed afgesteld en een ritje op gemaakt, wat een verschil met de mtb is dat!

foto:
goeie.jpg
Er zitten nu nog mtb pedalen op en ook bidonhouders ontbreken nog maar dat komt nog wel. Daarnaast moet ik nog iets doen aan de spacers.

Bedankt voor alle info!

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3072
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 24 feb 2019 16:05

Laat je niet gek maken door de spacer politie. Dat de fiets voor jou lekker afgesteld staat is veel belangrijker. Ziet er zo prima uit hoor.

En de mtb pedalen die je gebruikt is ook niets mis mee. Vergeet niet dat je met andere pedalen/plaatjes je ook weer andere schoenen nodig hebt.

En aangezien je budget ook een rol speelde....

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15953
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 24 feb 2019 20:49

Mooi dat je even terugkoppeld, het is net iets te dikwijls anders.
Een carbon fiets met Ultegra binnen jouw budget.
Tussen vraag en antwoord 19 dagen, dat is hier ook wel eens anders.
Enkel de bandjes zijn mogelijk net iets minder, maar dat is nu iets wat je na enkele 1000-en km toch moet vervangen.
Succes en nog vele probleemloze kilometers.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Keezx
Forum-lid HC
Berichten: 9745
Lid geworden op: 05 mar 2016 01:05

Keezx 24 feb 2019 21:52

lkavelaars schreef: 23 feb 2019 17:14
Er zitten nu nog mtb pedalen op en ook bidonhouders ontbreken nog maar dat komt nog wel. Daarnaast moet ik nog iets doen aan de spacers.

Bedankt voor alle info!
Die spacers kan je vervangen door 1 , wat hogere conische kap (Aliexpress)
Ziet er wat eleganter uit, ik gebruik die ook op 2 fietsen...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Gebruikersavatar
sloeren
Forum-lid
Berichten: 1860
Lid geworden op: 04 mei 2012 10:43
Locatie: Krimpenerwaard

Gebruikersavatar sloeren 25 feb 2019 10:10

Knetterleuke eerste race fiets! Top!
Dat keuzetraject vult 99% een stuk suffer in :like:

Plaats reactie