Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Specialized Allez Sprint of Canyon Aeroad CF

bavomeister
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 jan 2019 21:28

bavomeister 14 jan 2019 21:57

Beste,

Ik ben opzoek naar een nieuw speeltje voor ik de laatste week van mei naar Girona ga. Na een aantal jaar op een endurance frame gereden te hebben wil ik echt eens een agressief beestje hebben.

Mijn oog is gevallen op deze modellen:

1. Specialized Allez Sprint (Disc version)
https://www.specialized.com/BE/nl/allez ... 209-154239

Frameset kost een €1.250,- en als ik deze opbouw met een R8070 groepje en een aero stuurtje (+ stuurpen en zadel) kom ik op een €3.000,- uit. Dan nog een mooi setje wielen zoals DT Swiss 62mm of Zipp 404's en ik kom uit op een €4.500,-

Die prijs brengt me dan ineens bij die andere fiets die ik wel leuk vind;

2. Canyon Aeroad CF SL Disc 8.0 Di2
https://www.canyon.com/nl-be/road/aeroa ... 0-di2.html

Voor de prijs van €4.699,- heb ik een vol carbon frame met toch een iets meer 'aerolook'-achtig vormgeving incluis mooie wieltjes en aerocockpit.


Ik heb al veel online gezocht en zie niets anders dan positieve dingen over de Allez Sprint. Maar voor dezelfde prijs kan ik al een héél goede Aeroad kopen. Is de Allez het dan wel waard?

Bij voorbaat dank voor jullie inbreng.

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15962
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 14 jan 2019 23:17

Nee, ik ga het niet posten.
Lees mijn andere posts in soortgelijke topics als dit er maar eens op na.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 15 jan 2019 08:01

Die sprint is echt wel knap (vind ik)

Je moet wel kijken of ie DI2 compatibel is, de normale Sprint is da namelijk niet (de Sprint waar Sagan in Australië op rijdt wel maar die kan aangepast zijn)
Afbeelding

bavomeister
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 jan 2019 21:28

bavomeister 15 jan 2019 08:12

Lcsmet schreef: 14 jan 2019 23:17 Nee, ik ga het niet posten.
Lees mijn andere posts in soortgelijke topics als dit er maar eens op na.
Ik ben eventjes eens jouw reacties gaan lezen. Het ziet er naar uit dat je vooral een LBS aanraadt die 25%-40% korting zou geven. Ik heb eens naar de merken gezien die Wim De Vos aanbiedt en de enige dat m'n interesse wekt is de Trek Madone (dewelke ik prachtig vind maar buiten mijn budget van max. €5.000,- ligt). Echter voor de uitvoering met Ultegra Di2 én de max. korting van 40% komt dit nog steeds op een €6.000,- uit.

De andere merken zoals oa. Sensa spreken mij niet aan, de Giulia Evo oogt niet agressief genoeg voor mij.

Toch bedankt voor je inbreng.

TL@ schreef: 15 jan 2019 08:01 Die sprint is echt wel knap (vind ik)

Je moet wel kijken of ie DI2 compatibel is, de normale Sprint is da namelijk niet (de Sprint waar Sagan in Australië op rijdt wel maar die kan aangepast zijn)
Bij m'n initiële selectie heb ik erop gelet dat de kaders Di2 compatibel moesten zijn. De Sprint Disc is dit, de gewone Sprint met velgremmen inderdaad dan weer niet.

Jij vindt hem knap, maar is in die prijsklasse (€4-5.000,-) het de moeite om in een alu frame te investeren?

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8548
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 15 jan 2019 08:59

Een agressief beestje,daarmee bedoel je alleen het uiterlijk?
Maar wat zijn je eigen capaciteiten om het agressieve beestje te temmen?
Heb je een Sensa EVO al van dichtbij gezien?
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

bavomeister
Forum-lid
Berichten: 31
Lid geworden op: 14 jan 2019 21:28

bavomeister 15 jan 2019 09:24

Ik bedoel het uiterlijk ja, excuses voor de onvolledige info. De Sensa heb ik nog nooit van dichtbij gezien, wel al eens in de verte bij een LBS maar heb er niet echt aandacht aan besteed om goed te kijken. Ik vind vooral de zitbuis niet zo agressief ogend, ik vind het gaaf als de zitbuis wat gebogen is rond het achterwiel.

Ik ben 22j en sport al van zover ik me kan herinneren. Lenigheid is geen factor waar ik me zorgen over moet maken.

Gebruikersavatar
Kiekeboe
Forum-lid
Berichten: 2440
Lid geworden op: 31 mar 2010 11:03
Locatie: West-Vlaanderen (B)

Gebruikersavatar Kiekeboe 15 jan 2019 09:25

€4500 voor een alu fiets, die volgens Sagan nog stijver is dan een Venge.
Misschien om wat criterium wedstrijden mee te doen, maar als alledaagse fiets zou ik zeker iets anders kiezen.

HarryuitHilversum
Forum-lid
Berichten: 733
Lid geworden op: 29 jan 2016 09:05

HarryuitHilversum 15 jan 2019 09:51

Ja, ik ga het wel posten :-). Als je niet in het absolute top segment kijkt, dan zijn de fietsen van de verzenders (Rose en Canyon) qua prijs/kwaliteit verhouding heel erg veel beter dan die bij de LBS. Dwz: voor hetzelfde geld een veel betere fiets. (meetwaarden frame, afmontage, wielen) Zo ook hier. De Allez is een alu aero frame. De Aeroad is carbon en is een van de allerbeste Aeroframes die je kunt kopen. En dan heb ik nog niet eens over wielen en afmontage.
De enige reden om dan toch de Allez te kiezen, is dat je het een mooie fiets vindt. Rationeel is de Aeroad op alle fronten superieur.

Gebruikersavatar
Matthias.
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 nov 2017 14:31

Gebruikersavatar Matthias. 15 jan 2019 09:56

De aeroad ziet er toch echt niet agressief uit hoor. Ja elke fiets waar de stuurpen zo laag en lang mogelijk gezet wordt en het zadel zo hoog mogelijk ziet er agressief uit. Hangt allemaal af van de fit in het echt... als het alleen om het uiterlijk gaat van het frame, is die canyon toch echt niet “agressief hoor” in mijn ogen. Maarja, iedereen zijn mening.

Dit jaar zou ik trouwens nooit een canyon aeroad kopen. Vorig jaar kreeg je voor die prijs nog een slx frame waar je van weet dat het kwaliteit heeft, ik heb al van verschillende persoonlijke bronnen (die in de fietsindustrie werken) gehoord dat je maar moet wegblijven van die sl frames. Meer in detail ga ik er niet op ingaan.

Als je dan toch voor een canyon gaat, vergeet dan zeker niet om voor het correcte frame te gaan omdat de maattabel niet altijd is wat het lijkt (ik ben een M, en wordt mij ook aanbevolen bij canyon toch zat ik bij een testdag op een S die veel beter was).
Nog enkel nadelen zijn dat de leverduur toch wel goed kan oplopen naar een paar maanden.

Dan voor de specialized, goed frame & stijf, maar als ik zo je bericht leest wil je het optimale uit je nieuwe fiets halen. Dan denk ik persoonlijk toch dat een carbon frame beter is. Niet alleen van stijfheid maar ook gewoon het comfort. De zipps die je erbij wilt zijn wel een goede keuze, maar ik denk dat je daar toch wat kunt in besparen. Voor de helft van de prijs of 3/4 als ik me niet vergis heb je een sets van vision of mavic die even goed zijn. Dieper dan 45mm zou ik nooit gaan, met een goede windvlaag lig je van de fiets... die 60mm wielen gebruikt je toch beter voor een race of een voorwiel van een TT...

Trouwens, met een aerofiets moet je nog steeds de motor hebben. Voor die 1km/h sneller te gaan zijn er veel goedkopere oplossingen.

Voila mijn €0.02
Afbeelding

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1478
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 15 jan 2019 10:27

het is altijd een beetje afwegen, maak een lijstje voor jezelf met plussen minnen,
zet in iedere regel een ander voorwaarde,
als: de beste geometrie voor mijn lichaam, de kleur die je mooi vind, afmontage, prijs etc sommigen zijn rationeel ander op emotie.
emotie mag zwaarder wegen dan ratio, maar wees vrij om hier anders over te vinden.

mijn tip voor jou in real life bekijken, is je reactie wow, dan zijn alle andere variable al minder belangrijk muv geometrie.
ik denk dat beide fietsen fantastisch rijden,
na aanschaf wil je ego toch weer zo snel mogelijk een nieuwe/mooiere/snellere/lichte fiets.

Gebruikersavatar
TL@
Forum-lid HC
Berichten: 5923
Lid geworden op: 20 dec 2012 13:15

Gebruikersavatar TL@ 15 jan 2019 10:30

Of een alu frame dat geld waard is, kan alleen jij bepalen.

Binnen je wensen is de Rose Xeon CW disc wel een waardige overweging:

Afbeelding

3300€, dan moet je enkel nog zien voor betere wielen en eventueel een geïntegreerd stuur.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Matthias.
Forum-lid
Berichten: 97
Lid geworden op: 05 nov 2017 14:31

Gebruikersavatar Matthias. 15 jan 2019 10:38

TL@ schreef: 15 jan 2019 10:30 Of een alu frame dat geld waard is, kan alleen jij bepalen.

Binnen je wensen is de Rose Xeon CW disc wel een waardige overweging:

3300€, dan moet je enkel nog zien voor betere wielen en eventueel een geïntegreerd stuur.
Yep heel degelijke fiets, dan wil ik ook even de x-lite six disc voorstellen. Is iets minder aero maar niets dan positieve feedback gelezen erover
Afbeelding

Plaats reactie