Ik ben op zoek naar een nieuwe fiets te vervanging van mijn 6 jaar oude Wilier izoard xp die ondanks regelmatig goed onderhoud op zeer hoge kosten uitkomt.
Ik heb mij eigen de laatste weken al aardig georiënteerd en eigenlijk op een 3 tal opties uitgekomen.
1 Isaac Meson met een set F6R wielen van Fast Forward en volledig Ultegra
2 Sensa Giulia Evo Disc Racing Red met Supra RFC Elite Disc en volledig Ultegra
3 Wilier CENTO 1 NDR Bleu/RED, MAT met Vision Trimax Disc Carbon en volledig Ultegra
Qua prijzen zit er niet zoveel verschil in ongeveer €300.
Ik vind ze eigenlijk allemaal wel iets aparts hebben wat mij wel aanstaat wat betreft vorm kleur en uitstraling.
Ik zoek graag meningen van mensen die of deze fietsen hebben of fietsmaten en daar een commentaar van hebben vernomen positief of negatief
Ik verneem graag jullie reacties en bij voorbaat dank
Met vriendelijke groet
Keuze nieuwe fiets
Ik heb deze fiets een Wilier izoard XP met Fulcrum racing quartro wielen en ultegra schakel groep nu 6 jaar en heerlijk mee gefietst zowel toertochten van 100 a 150 km,berg beklimmingen in Frankrijk,Italië en België maar ook veel van de bekende voorjaar klassiekers maar dan de toerversies zoals Amstel Gold Ronde van Vlaanderen Luik Bastenaken Luik.
Ik fietst ongeveer tussen de 5000 en 6000 km per jaar.
Ik ben een Wilier dealer geweest en die heb de hele fiets uit elkaar gehaald voor een winterbeurt.
Bij het controleren van de fiets met de monteur kwamen we op de volgende mankementen .
Speling in het voorwiel waarschijnlijk de lagers
Speling bij de FSA crank ook lagers
Speling achterwiel lagers
Vervanging cassette achter plus nieuwe ketting ultegra
Speling balhoofd zowel boven als beneden ook lagers
En verder nog een paar dingen zoals remblokken en dergelijke.
De kosten worden gechat op ongeveer €500 ex arbeid.
Dit vind ik voor een fiets van 6 jaar oud niet weinig.
En ik liep toch al met het idee dat ik een keer iets anders wilden kopen.
Ik fietst ongeveer tussen de 5000 en 6000 km per jaar.
Ik ben een Wilier dealer geweest en die heb de hele fiets uit elkaar gehaald voor een winterbeurt.
Bij het controleren van de fiets met de monteur kwamen we op de volgende mankementen .
Speling in het voorwiel waarschijnlijk de lagers
Speling bij de FSA crank ook lagers
Speling achterwiel lagers
Vervanging cassette achter plus nieuwe ketting ultegra
Speling balhoofd zowel boven als beneden ook lagers
En verder nog een paar dingen zoals remblokken en dergelijke.
De kosten worden gechat op ongeveer €500 ex arbeid.
Dit vind ik voor een fiets van 6 jaar oud niet weinig.
En ik liep toch al met het idee dat ik een keer iets anders wilden kopen.
Wow... dat lijkt mij behoorlijk extreem geprijsd... 500 euro voor bijna alleen maar lagers! Cassette en ketting (zeker de Ultegra of 105 serie) kosten je ook de kop niet. Misschien maar eens een prijsopgave laten maken bij een andere FM of zelf de prijzen eens op internet opzoeken?steekinz schreef: ↑15 jan 2019 18:37 Speling in het voorwiel waarschijnlijk de lagers
Speling bij de FSA crank ook lagers
Speling achterwiel lagers
Vervanging cassette achter plus nieuwe ketting ultegra
Speling balhoofd zowel boven als beneden ook lagers
En verder nog een paar dingen zoals remblokken en dergelijke.
De kosten worden gechat op ongeveer €500 ex arbeid.
Een nieuwe fiets is natuurlijk altijd leuk (en als je dat graag wilt moet je het vooral doen) maar het rationaliseren met een economisch argument is natuurlijk onzin...
€500 materiaal?
Ik lees hooguit €150, en dan reken ik de fietsenmaker rijk.
cassette, ketting, remblokjes en misschien een bb-lager maken nooit €500.
Je kan er natuurlijk voor kiezen dat het tijd voor iets anders is maar ik zou ook maar even shoppen bij een andere fietsenmaker.
Je kan ook zelf even in je handen spugen en dan bespaar je vast een paar centen. Het hoeft natuurlijk niet maar ik heb zo mijn twijfels bij de goede bedoelingen van je fietsenmaker.
Ik weet ook wel dat ik klink als je vader maar als iemand zijn fiets gaat inruilen omdat er wat speling op een paar lagers zit vraag ik me af waar de ratio is -> het equivalent van je auto inruilen als de asbak vol is.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 37377
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
De enige reden zo te lezen. De rest is puur om zijn vrouw te overtuigen
Less is bore
Als ik zie dat je qua nieuwe fietsen rond de 3000 euro zit, dan denk ik dat je gewoon iets nieuw wil. En daar is helemaal niets verkeerd mee.
6 jaar vind ik best ok om op een fiets te rijden. Ofwel hou je de Izoard (heerlijke fiets trouwens, ik mis de mijne soms nog) als slecht weer fiets. Ofwel verkoop je hem, wel met vermelding van de uit te voeren werken. Lijkt me dat je wel nog een kleine 500 euro zou moeten krijgen?
Van de drie spreekt de Sensa mij het meest aan. Wilier begint een reputatie krijgen op het vlak van garantie. En geen goeie reputatie De Isaac ken ik zo niet,
6 jaar vind ik best ok om op een fiets te rijden. Ofwel hou je de Izoard (heerlijke fiets trouwens, ik mis de mijne soms nog) als slecht weer fiets. Ofwel verkoop je hem, wel met vermelding van de uit te voeren werken. Lijkt me dat je wel nog een kleine 500 euro zou moeten krijgen?
Van de drie spreekt de Sensa mij het meest aan. Wilier begint een reputatie krijgen op het vlak van garantie. En geen goeie reputatie De Isaac ken ik zo niet,