Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Canyon Aeroad of Giant Propel

tim.w
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 jan 2019 10:00

tim.w 23 jan 2019 13:11

nijkie schreef: 23 jan 2019 13:09 Bewust een sticker er over of is dat bij alle Canyons zo?
Hier ben ik inderdaad benieuwd naar.

Reactie van Canyon is dat zij bij de 100 euro blijven. Fiets gaat dus retour, ook al had ik mijn gedachten hier eigenlijk al over opgemaakt.

Binnenkort dus mogelijk een afgeprijsde Aeroad CF SL DISC 8.0 DI2 in de Canyon outlet ;)

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15960
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 23 jan 2019 17:18

Bewust?? krassen verbergen met een sticker.
Dat vind ik dan weer erger dan de kras op zich.
I know myself like no one else
Nothing to defend

NickMa
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 10 apr 2018 16:27

NickMa 23 jan 2019 21:25

tim.w schreef: 23 jan 2019 13:11
nijkie schreef: 23 jan 2019 13:09 Bewust een sticker er over of is dat bij alle Canyons zo?
Hier ben ik inderdaad benieuwd naar.

Reactie van Canyon is dat zij bij de 100 euro blijven. Fiets gaat dus retour, ook al had ik mijn gedachten hier eigenlijk al over opgemaakt.

Binnenkort dus mogelijk een afgeprijsde Aeroad CF SL DISC 8.0 DI2 in de Canyon outlet ;)
Dat is inderdaad een standaardplek voor de stickers. Heb vorige week ook m'n Aeroad ontvangen en had stickers op exact dezelfde plek. Eéntje van de maat en een oranje met een veiligheidsmelding o.i.d.

Thiesvdz
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2019 17:16

Thiesvdz 25 jan 2019 17:26

Hoi,
Ik ben ook uiterst geïnteresseerd in de canyon aeroad met dezelfde specificaties van jou en ik ben ook elk fietsenmerk afgestruind naar de perfecte fiets en de aeroad komt steeds weer als beste keus naar voren (ook qua looks). Maar wat ik me nou afvraag is wat belangrijker is: een heel goed frame of hele goeie specs? Bijvoorbeeld op de aeroad zitten hele goeie wielen, afmontage en stuur etc. maar het frame blijft SL en niet SLX, zo ook heeft de giant TCR advanced pro 0 disc zelfs een powermeter voor ongeveer dezelfde prijs maar is niet het lichtste/stijfste frame. Dus mijn vraag is eigenlijk of ik in de juiste richting aan het zoeken ben. Ik rijd geen wedstrijden (misschien komt dat nog ooit). Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8547
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 25 jan 2019 20:40

Thiesvdz schreef: 25 jan 2019 17:26 Hoi,
Ik ben ook uiterst geïnteresseerd in de canyon aeroad met dezelfde specificaties van jou en ik ben ook elk fietsenmerk afgestruind naar de perfecte fiets en de aeroad komt steeds weer als beste keus naar voren (ook qua looks). Maar wat ik me nou afvraag is wat belangrijker is: een heel goed frame of hele goeie specs? Bijvoorbeeld op de aeroad zitten hele goeie wielen, afmontage en stuur etc. maar het frame blijft SL en niet SLX, zo ook heeft de giant TCR advanced pro 0 disc zelfs een powermeter voor ongeveer dezelfde prijs maar is niet het lichtste/stijfste frame. Dus mijn vraag is eigenlijk of ik in de juiste richting aan het zoeken ben. Ik rijd geen wedstrijden (misschien komt dat nog ooit). Alvast bedankt!
Je vraagt je af goed frame of goede specs wat belangrijker is.
Daarna over dat een tcr niet het stijfste en lichtste is,Canyon frame is sl en niet slx frame heb je er ervaring mee?
Vindt het tegenstrijdig wat je schrijft
Belangrijkste is dat het frame jou past en de rest van de afmontage.
Een tcr is wat ik weet een stijf en licht frame,kijk maar eens hoeveel je er ziet tijdens de wedstrijden.
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Thiesvdz
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2019 17:16

Thiesvdz 26 jan 2019 14:42

nijkie schreef: 25 jan 2019 20:40 Je vraagt je af goed frame of goede specs wat belangrijker is.
Daarna over dat een tcr niet het stijfste en lichtste is,Canyon frame is sl en niet slx frame heb je er ervaring mee?
Vindt het tegenstrijdig wat je schrijft
Belangrijkste is dat het frame jou past en de rest van de afmontage.
Een tcr is wat ik weet een stijf en licht frame,kijk maar eens hoeveel je er ziet tijdens de wedstrijden.
Oke ik snap de verwarring, laat ik een duidelijker voorbeeld geven: naast de canyon heb ik ook gekeken naar BMC. Hier zijn twee modellen die ik interessant vind, namelijk:

- BMC Teammachine SLR01 Disc four voor € 4.999,00
- BMC Teammachine SLR02 Disc one voor € 4.699,00

De geometrie van beide fietsen is hetzelfde maar de bovenste is het beste frame wat ze hebben en geïntegreerde cockpit, maar heeft geen Di2. De onderste heeft een goedkoper frame maar wel Di2. de wielen zijn ongeveer van dezelfde kwaliteit en respectievelijk van mavic en DT swiss. Wat zou van deze twee de beste keus zijn, los van het prijsverschil.

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 26 jan 2019 15:04

Het is maar net waar je waarde aan hecht. Wil je graag Di2 dan moet je die nemen.

De verschillen tussen dit soort frames zijn echt miniem. Daarom zou ik voor de fiets kiezen die jij het mooist vindt of die je graag wil hebben.

Najieto
Forum-lid
Berichten: 363
Lid geworden op: 06 mei 2016 11:05

Najieto 26 jan 2019 15:06

Ik zou voor de SLR01 gaan. Een collega heeft de SLR02 zonder integrated cockpit en ik moet zeggen dat het er niet echt netjes uitziet.
BMC Roadmachine 02 2019
BMC Teamelite 02 2020

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5230
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 26 jan 2019 19:10

Ik zie het nu ook Idd, de duurdere heeft alle kabels binnendoor. Dat vind ik wel heeeeeel veel mooier. Ik denk dat je over 2 jaar niet anders meer ziet.

Dat is voor mij 1 van de voorwaarde voor een nieuwe fiets.

Thiesvdz
Forum-lid
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 jan 2019 17:16

Thiesvdz 26 jan 2019 22:17

japiecarbon schreef: 26 jan 2019 19:10 Ik zie het nu ook Idd, de duurdere heeft alle kabels binnendoor. Dat vind ik wel heeeeeel veel mooier. Ik denk dat je over 2 jaar niet anders meer ziet.

Dat is voor mij 1 van de voorwaarde voor een nieuwe fiets.
Volgens mij alleen het dure frame met een elektrische schakelgroep... Maar vandaag ben ik erachter gekomen dat dit frame zo gemaakt is dat er later nog Di2 op gemonteerd kan worden (mocht ik dat willen). Dat is natuurlijk wel super, Canyon heeft dat niet.

tim.w
Forum-lid
Berichten: 63
Lid geworden op: 08 jan 2019 10:00

tim.w 01 feb 2019 08:33

Gisteren heb ik mijn vervangende Aeroad mogen ontvangen. Uiteraard de fiets eerst goed geïnspecteerd en geen enkele beschadiging kunnen vinden:)
Ik moet zeggen dat de klantenservice goed en snel heeft gehandeld. Er verschijnen nog wel eens negatieve verhalen over de service vanuit Canyon maar hier kan ik mij niet in vinden. Twee aankopen bij Canyon gedaan en twee keer prima afgehandeld.

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 12 mar 2019 09:20

japiecarbon schreef: 26 jan 2019 19:10 Ik zie het nu ook Idd, de duurdere heeft alle kabels binnendoor. Dat vind ik wel heeeeeel veel mooier. Ik denk dat je over 2 jaar niet anders meer ziet.
Om aan te sleutelen is het natuurlijk een hel.
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

Plaats reactie